boos op cb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door p1982, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

ik gaf borstvoeding en ging wekelijks wegen met ons dochtertje. ze kwam niet echt veel aan maar buro zei maak je geen zorgen

ze had 1,5 week niet gepoept en alles al geprobeerd toch maar de dokter gebeld we kregen lactulose (vrijdag) en moesten maandag bellen als ze nog niet gepoept had. Nou ze had dus niet gepoept dus maandag dokter gebeld en we konden smiddags komen.
    onderzoek gedaan en hij zei vertrouw het niet bel de kinderarts zul je morgen of dag later afspraak hebben ik bel je.
    onderweg naar huis belde de huisarts al we moesten gelijk naar het ziekenhuis
    onderzoeken gedaan,bloed afnamen, urine op gevangen en foto buik gemaakt

wat blijkt ze is ondervoed (kreeg te weiig uit borst ) en nu is haar lever aangetast. morgen wordt er weer bloed afgenomen om te kijen of haar lever hersteld omdat ze nu fles voedingkrijg (ze heeft gepoept en komt aaan)

maar ow wat ben ik boos op het buro hadden ze maar eerder ingegrepen dan was dit misschien allemaal niet gebeurt

wie heeft ook zoiets meegemaakt

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam

hmmm ja... het cb is niet echt voor dingen over borstvoeding he...
    en bij borstvoeding is het op zich wel normaal als ze 2 weken niet poepen dus dat is sowieso geen alarmsignaal. Niet goed groeien lijkt me wel een signaal.

sterkte met je meisje!

3. p1982

p1982 Niet meer actief

ze hadden gezegd 1week poepen is normaal dus daar ging ik al wel vanuit

ik wist niet hoeveel ze moest aankomen en dacht buro weet dit wlel en houdt het in de gaten maar niet dus

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wat erg voor jullie!!! Ik weet niet of het CB dit beter had moeten inschatten, omdat kindjes die BV krijgen inderdaad wel langere tijd niet poepen soms...maar dat neemt niet weg dat ze wel allert hadden kunnen zijn op het gewicht!

Is er nu blijvende schade voor je dochtertje? Sterke in elk geval!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat moeten ze wel bijhouden natuurlijk, daar zijn ze voor!
    Maar op zich groeien borstbabys wel anders dan flessenbabys...

hoeveel groeide ze dan per week?

6. p1982

p1982 Niet meer actief

ze is in 6 weken tijd 300 gram aangekomen

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in totaal of alleen het aangekomen gedeelte? Want ze vallen eerst af toch...
    maar goed 300 gram in 6 weken (als dat alleen het aangekomen gedeelte is) is idd heel erg weinig! 150 gram per week zou ideaal zijn.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier zaten ze ook fout met mijn zoon toendertijd,zeiden ze ook met het vele aankomen op bv,kan geen kwaad het is gewoon hollands welvaren,maar als je kind van 8 pond en 53 cm met geboorte met 6 maanden al 12 kilo weegt en 77 cm is kan je wel verwachten dat er iets niet goed is,tot 1,5 jaar hebben we te horen gekregen niets aan de hand,hij is een snelle groeier,maar mijn gevoel zei vanaf 6 maanden af al wat anders,dus maar naar ha gegaan en die vroeg wat ik dacht,toen vertelde ik wat mijn gevoel zij over stofwisseling of schildklieren,en goh ik had gewoon eerder op mijn gevoel moeten vertrouwen,meneer had idd een stofwisselingziekte waar hij medicatie voor krijgt.

Het cb heeft op hun kop gehad dat ze niet eerder hadden doorverwezen.

Mijn kleine meid groeit net als grote broers dus ik moet het nu ook in de gaten gaan houden en ze willen haar als ze 1 is ook gaan testen op die stofwisselingziekte,omdat het een voorbode kan zijn.

Vertrouw altijd op je gevoel meid,vertrouw je het niet altijd naar de ha gaan.

Suc6 met je dochter,ik hoop dat de lever goed komt.

9. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Wat een enorme fout van het CB. Het klopt wel dat kinderen die borstvoeding krijgen de ontlasting lang kan wegblijven. Maar dat geldt pas na 6 weken! Voor die tijd moeten ze echt elke dag (meestal meerdere keren) ontlasting hebben! Er had dus een alarmbel moeten gaan rinkelen bij het CB. Ik hoop van harte dat alles nu goed gaat komen en dat je kindje er nu weer bovenop komt!
    Een virtuele knuffel!

Groetjes Mariska

10. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Jeetje wat schandalig zeg! Heb het zelf gelukkig niet zo meegemaakt, maar heb wel de ervaring dat ze veel niet weten of ook maar wat zeggen (op dezelfde vraag kun je een totaal ander antwoord krijgen...).
    Ik vind het echt een officiele klacht waard hoor, het gaat immers om de gezondheid van je kindje! Heel veel beterschap daarvoor in elk geval, hoop dat dat snel goedkomt!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dit is echt een enorme blunder van het CB!
    Ik hoop dat er werk an gemaakt gaat worden. Juist aan de borst groeien xe gemiddeld de eerste drie maanden harder, en als de WHO-curve gebruikt wordt zie je dat ook.
    300gram in 6 weken had minstens 2, liever 2,5 à 3 keer zoveel moeten zijn, en dat hadden ze moeten merken.
    Is er dan nooit gelet op de hoeveelheid natte luiers op een dag? Is er dan nooit gevraagd of je kind minstenszes kletsnatte luiers maakte?
    Zat je dan niet minstens op 8 voedingen op een dag?

Ik wens jullie veel sterkte toe.

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik ben het met DM eens,juist bv groeien de eerste 3 maanden harder,dat ze het idd niet opgemerkt hadden,
    hier vroeg ik de eerste 2 maanden ook waarom ze zo hard was gegroeit,toen zeiden ze al: ze krijgt bv,daar groeien ze gewoon veel harder op.

Hoop dat je meisje geen last heeft van haar lever.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    300 gram in 6 weken is echt veel te weinig! 100 gram per week is volgens mij de ondergrens.
    Mijn dochter groeide 300 gram per week de eerste weken.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

ja die 300 gram is al incl wat ze afgevallen is na de geboorte

ze komt nu gelukkig aan, morgen weer bloed prikken om te kijken of de lever aangetast is

vind het zo moeilijk haar achter telaaten want we morgen ook niet blijven slapen helaas
    morgen om 8 uur ben ik er weer tot half 9

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom zou je niet mogen blijven slapen???
    Ik zou écht niet naar huis gaan hoor... Het is zo belangrijk bij je kindje te zijn, zowel voor jou als voor je kindje!
    Ze regelen maar een stretcher of zo...

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oh meid wat erg voor jullie.

Dus als ik het goed begrijp is ze 300 gram aangekomen vanaf het laagste gewicht wat ze na haar geboorte had.

Wel raar dat je niet mag blijven slapen, want volgens mij is het wel vrij normaal tegenwoordig dat je bij jonge kinderen op de kamer kan blijven slapen.
    Zelfs wij kregen dit aangeboden toen Kylian in een box (soort van afzondering) lag toen hij 4 maanden was.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Jee... das helemaal weinig dus!! Wat slecht zeg van het cb!
    Maar heeft de kraamzorg je ook niet verteld wat normaal is qua plas/poepluiers, hoeveelheid voedingen, hoe je ziet of je kindje het goed doet en wat normaal is qua groei?

Ik zou er persoonlijk wel op staan dat ik bij mn kindje kon blijven. Geen haar op mn hoofd die er aan zou denken om haar alleen achter te laten.

Wordt ze nog aangelegd? Kolf je zelf?

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat een fout zeg!

Raar dat je niet mag bliijven, wij mochten dat wel, ik had haar echt niet alleen achter gelaten maarja dochter zat ook in de verlatingsangstfase..

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ohh wat een vrezelijke fout zeg!

Wat erg dat je niet mag blijven slapen.
    Heel veel sterkte! xox

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Heel erg. Of het een fout van cb is.. ga ik geen uitspraak over doen het is altijd makkelijk om een vinger te wijzen..

Hoop dat het goed komt met je kleintje.

Deel Deze Pagina