moet het even kwijt

Discussie in 'Miskraam' gestart door birds86, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dit is echt niet lullig bedoeld maar wel heel realistisch!

Er word zo vaak gezegd, als je geen bloedverlies hebt en/of buikpijn is er niks aan de hand. Stoor me er soms aan want ik had GEEN bloedverlies en/of buikpijn en nOg is het fout gegaan.

Ik wou dat ik dat had gehad zodat ik me kon voorbereiden want nu kwam het dubbel zo hard aan!
    Je hebt pas zekerheid met de eerste echo en dan pas weer met de tweede echo enz.

Twijfel = verloskundige bellen! Niet wachten; gewoon doen!

Nogmaals niet lullig bedoeld en weet dat de meeste zwangerschappen goed aflopen!

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor!

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dank je wel!

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook ik snap je helemaal. Lees ook regelmatig, dat iemand zich geen zorgen moet maken zolang er geen bloed of krampen zijn. Ik heb 3 weken met een dood vruchtje in mijn buik gelopen zonder er iets van te merken en ook al 2 goede echo's gehad...
    Inderdaad bij twijfel gewoon bellen.

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Helemaal eens!

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik ben het ook helemaal met je eens. Vooral die eerste 3 maanden zijn zo verschrikkelijk onzeker, ook zonder bloedverlies.

Bij mijn miskraam had ik "gelukkig" gelijk bloedverlies. Maar deze zwangerschap ben ik bij de eerste maanden doodsbang geweest dat ik een slechte echo zou krijgen.

"Geen bloed is goed of geeft moed" is leuk gevonden, maar in werkelijkheid heb je er niks aan.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Mee eens! Hier inderdaad ook hetzelfde gehad!

8. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heel herkenbaar inderdaad. Twee missed abortions gehad met geen enkele aanwijzing dat het mis was. Bij de laatste missed abortions hebben we zelfs allebei de hartjes zien kloppen en werd me verteld dat de kans op een miskraam nog maar heel erg klein was. Toch waren ze twee weken later allebei overleden :(

Nu trek ik bij het minste of geringste al aan de bel. Gelukkig is daar wel begrip voor!

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik snap helemaal wat je bedoeld Birds..ik had ook geen buikpijn..maar toch ging het fout..en indd bij twijfel..gewoon bellen..ze vinden je echt niet dom als je het zeker wil weten..

10. twijfelmeisje

14 dec 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn woorden!
    Maar weet je wat het is...ik heb er ook al eerdere topics over geopend maar het heeft helaas geen enkele zin. Men blijft dit soort dingen zeggen.
    Ook zoiets..een streep is een streep..
    Dat is minder erg maar hiermee wordt ook veel valse hoop gegeven.
    Maar waar ik mij nog het meest aan irriteer is dat er mensen met volle zekerheid zeggen dat er helemaal niks aan de hand kan zijn zolang er geen buikpijn of bloedverlies is. BULLSHIT!!!!

Maar zoals ik al zei..men blijft het helaas toch zeggen:(

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoi,
    Ik heb beide meegemaakt, zowel een miskraam met bloedverlies als eerste als een missed abortion. Hoe lullig ook maar ook bij een missed abortion ga je uiteindelijk ook bloeden maar ben je eerder met een echo.

Het blijft nog steeds zo dat je zolang je niet bloed en buikpijn hebt je de meeste kans hebt dat de zwangerschap goed zit.

Ik snap je gevoelens echter wel. Toch had ik bij mijn missed abortion ook wel voorgevoelens dat er iets niet helemaal goed zat.

Ik wens je heel veel sterkte met je verlies.

12. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Da's wel heel ruim genomen :( Deze zin impliceert dat als je maar vaak genoeg een echo hebt, dat het dan geen M.A meer is? Volgens mij zit de clue "missed"niet zozeer in het feit dat je 'm zelf gemist hebt, maar dat het lichaam het gemist heeft, en het daarom niet afstoot. Vasthoudt dus, zelfs wel tot maandenlang! Uiteindelijk ga je dan dus NIET bloeden, tenzij er ingegrepen wordt. Of heel lang wacht, maar dan moet je het begrip "uiteindelijk"dus wel heel ruim opvatten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot 4 weken geleden nog nooit over een MA had nagedacht en na mijn eerdere miskraam in vol vertrouwen de woorden van enkele dames hier las. Alle cliche's kwamen voorbij, en ik heb ze geloofd. Geen bloed, dus niets aan de hand! Ik voelde niets, helemaal niets! En toch stopte er weer een hartje, terwijl ik het niet eens in de gaten had. Ik was zo vol vertrouwen, geen bloed was toch immers moed? Wat kwam ik bedrogen uit!

Hetzelfde ooit eerder met "streep is streep". Ik had een cyste, die veroorzaakte de mooie dikke lijn op een zwangerschapstest. Bij de eerste echo bleek ik niet zwanger te zijn van een mooi kindje, maar van een lelijke cyste.

Helaas doe je er inderdaad niets aan. Mensen blijven dit soort teksten herhalen. Hou het op onwetendheid. Gelukkig voor degene die in onwetendheid leven, zij maken zich beduidend minder zorgen ( zo hou ik mezelf maar voor).

13. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel voor het begrip!

Deel Deze Pagina