Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb af en toe (vooral als ik in bed lig ) maar ook zo het gevoel dat ik daar beneden een blauwe plek heb ofzo. Beetje beurs voelt t aan zeg maar. Herkent iemand dit, en is dit normaal ?? Ik zal t sowieso eens dinsdag aan mijn gyn vragen wat t kan zijn.
Nou, dat gevoel herken ik wel! Heb het al geruime tijd, dan is het weer weg en dan komt het weer terug... Alsof je een gigantische blauwe plek of zo hebt van onderen! Voelt erg beurs. Denk dat het te maken heeft met ligging van het kindje en in hoeverre deze op je schaambot steunt/drukt... zou me er in ieder geval geen zorgen over maken!
Dat zijn klachten die vanuit je bekken komen. Even in de gaten houden, wat rustiger aan doen en anders eventueel contact opnemen met een bekkentherapeut.
Heb dit ook af en toe, blijkt dat uw schaambeen aan het zetten is omdat uw baby'tje daarop duwt. Uw schaambeen moet ook wat uitzetten he zodat t kleintje makkelijker erdoor kan
Komt bekent voor van de vorige zwangerschap. Ik kreeg dit met ongeveer 17 weken en het is niet meer weggegaan. Ik kreeg kort daarna ook ernstige bekkenklachten, dus houd het even in de gaten.
rond de 24/25e week worden onder invloed van de hormonen de delen tussen de bekken weker gemaakt, dit is vooral van nut tijdens de bevalling om de bekken uiteen te doen wijken. zelf erg veel last vanaf 25 weken van mijn schaambot, al kwam dit ook door mijn BI. Ik omschrijf het zelf altijd als een gevoel dat iemand me er een flinke trap onder heeft gegeven(vooral tijdens draaien in bed)