hallo, ik ben even een nieuw onderwerp begonnen omdat ik mijn vraag niet zo goed in een ander onderwerp heb kunnen vinden.. ik vraag me nu af hoe groot de kans is om zwanger te zijn. ik ben aan de pil en doe het met mijn vriend wel met een condoom als we sex hebben. maar daarvoor, zeg maar tot 2 maandjes geleden, deed ik dat niet. ik ben alwel iets van 2 jaar aan de pil Ik kan me ook niet herrinneren dat ik de pil een keer ben vergeten maar ik heb wel erg last van mij buik. hij voelt opgezet en beetje gevoelig. ik word wel in mijn stopweek op de zelfde dag ongesteld zoals altijd.. maar ik heb wel gelezen dat sommige vrouwen wel ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn.. ik ben er zelf nogal verontrustig over. kan iemand me gerust stellenm, of toch maar een advies geven? liefss
Zolang je de pil slikt zul je ook keurig een bloeding hebben in je stopweek. De pil doet je lichaam denken dat het zwanger is en voorkomt in principe een eisprong. Bij sommige vrouwen is 1 keer de pil vergeten voldoende voor een eisprong met een zwangerschap als resultaat. Dus de 'ongesteldheid' die je hebt is geen bevestiging van niet zwanger zijn. In die zin kan ik je niet geruststellen. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat je zwanger bent, maar je zult niet de eerste zijn die zo zwanger is geworden. Ik zou testen om het zeker te weten.
de kans dat je zwanegr raakt met de pil is heel klein maar gebeurt wel af en toe.. je hoort het regelmatig... zeker als je een paar pilletjes bent veregeten... kans op zwangerschap na een VOLLEDIGE ONGESTELDHEID kan eigenlijk niet.. als het een ECHTE ONGI is dan is er dus geen ei bevrucht maar komt de bloeding ergens anders vandaan.. je kunt dan wel wat bloedv erliezen.. sommige elke keeer rond hun normaal gesprken ongi tijd maar een ongestelheid is het dan niet
Er is idd een klein percentage vrouwen die zwanger raakt zonder ooit een pil vergeten te zijn. En zelfs een menstruatie zegt niet alles. Mijn vriendin is 2 maanden normaal ongesteld geweest, maar was wel zwanger. Dus als je het zeker wilt weten, toch even testen.