Tweedehands kopen vind ik ook een stuk minder leuk dan alles nieuw kopen. Het kamertje was voor mij gevoelsmatig alleen anders. We hadden al een kast van schoonmoeder die leuk was en we prima konden gebruiken. En een ledikant gebruik je niet zo lang. Ik vond op marktplaats een hele leuke commode en ledikant en vind juist het kamertje zoals ie nu is - een samenraapsel van verschillende oude meubeltjes - erg leuk en sfeervol. Leuker dan een "standaard" kamertje uit de winkel die perfect bij elkaar past. Het is gewoon je eigen gevoel en voorkeur. Zoals in dit topic al is te zien verschillen de bedragen enorm. De 1 gaat graag helemaal los in babywinkels terwijl de ander dat minder belangrijk vindt. Ik ging verder wel helemaal los maar kan me goed voorstellen als iemand dat niet doet. Het is ook helemaal niet nodig
Hier exact hetzelfde! Het kamertje hebben wij op deze manier ook bij elkaar geraapt (en uiteindelijk cadeau gekregen van ouders). Wij hebben antieke meubeltjes met een smeedijzeren ledikantje. Ik vind het perfect zo ipv nieuwe strakke meubeltjes. De rest wilden wij nieuw hebben, omdat we dat ook leuker vonden.
nou wij zijn heel budgetgericht gaan zoeken. Hebben niet veel te besteden, maar willen wel leuke en mooie spullen. Ook tweedehands kun je je eigen smaak kopen, gewoon goed zoeken. Urban jungle van nog geen jaar uit, helemaal compleet 450 Maxi cosi, je ziet niet eens dat ie gebruikt is 35,- Wieg is de familiewieg. Later t ledikantje ook, daar heb ik zelf nog ingelegen. Commode oud kastje wat op onze kamer staat en helemaal past. Muurstickers, 4 pakjes gekocht met diertjes enz 0,50 per pakje Box gaan we op mp zoeken tegen die tijd, boxkleden even de aanbiedingen van t kruidvat in de gaten houden. Die hebben hele goeie die in was ook goed blijven. Ben erg te spreken over die dingen. Dan komen daar nog een badje, aankleedkussen, kleertjes hydrodoeken, kruiken enz enz bij. Echter voor die kleine ukken ben ik fan van de zeeman. Heerlijk zacht spul en kwaliteit oké Ook al hebben we t niet breed, wij zorgen dat onze uk niks te kort gaat komen.
Tot nu toe hebben we al best wel uitgegeven, zal het eens opsommen: - kamertje, box, wagen en matras 1800 - dagje shoppen 9 maanden beurs 200 - boekjes, een paar kleertjes en wat woezel en pip snufjes 150 - laminaat 230 - nieuw plafond 175 - behang 190 - muurkast met planken en deurtjes 140 - rolgordijnen 210 Ik geloof dat dat het zover wel was.. Momenteel kan ik nergens langslopen zonder iets kleins mee te nemen.. De 'echte' uitzet is er nog niets eens.. Moet nog een badje, standaard, wasproducten, hydorfiele luiers, dekentjes enz.. Best nog een boel om te halen, maar dat gebeurt denk ik pas tijdens mijn verlof.. Heb ik dan tenminste ook nog iets leuks om na uit te kijken.. Al met al denk ik rond de 4000 tot 4500 uit te komen.. Maar dan hebben we wel het geluk dat we het erg goed hebben met ons beide loon.. Straks ga ik minder werken dan zullen we ook wat meer gericht moeten gaan kopen.. Nu koop ik vooral wat ik leuk vind, echt nodig of niet..
Ik zou niet raar opkijken als dat rond de 5000 euro is geweest. En dan het jaar na de geboorte, dan koop je je ook nog lens aan spullen! Voor baby 2 zitten we ook al tegen de 1000 euro en wij kunnen onze nieuwe spullen wel hergebruiken!
Kinderwagen 3in1 2dehands: 150 euro babykamer: 700,- maxicosie 2dehands 25,- Kleren van 0 tot 7 maanden: 325,- voedingskussen, wikkeldeken, luiertas en allerlei spulletjes zoals verzorging, hoezen waren in totaal ook al iets van 290,- En geboortekaartjes was ook iets van 210 euro... reken maar eens uit En nu is alles compleet voor de komende maanden... Gordijnen, behang, box en badje hebben we gekregen van onze ouders...
Hier veel gekregen en tweedehands Zelf nieuw gekocht: maxicosi 120 kleertjes 150 ? flessen 25 badje 15 2e hands gekocht: box+boxkleed 10 commode 40 draagdoek 10 gekregen: kinderwagen (nieuw) buggy ledikant wieg
Ik vind het juist heerlijk om dingen 2e hands te vinden, goedkoop én minder afval. Tot nu toe uitgegeven: Kinderwagen neem ik niet, in plaats daarvan een draagdoek 2e hands 40 Ledikantje 2e hands 20 Heel veel kleertjes van MP 30 Kleertjes van kringloop 30 Luiers 2e hands 80 Tummytub, aankleedkussen, luieremmer 2e hands 5 Zak hydrofieldoeken en badcapes 2e hands 18 Wat er nog moet komen is een commode-achtig meubel, een box, een autostoeltje, ik wil het kamertje verven, gordijntjes etc. En dan nog wat klein spul zoals thermometer, schaartje van de hema. Dan zijn we er denk ik wel voor een poosje. Tot nu toe is het duurste geweest de luiers, maar dat is dan ook voor bijna de hele periode.
Hier bij elkaar zo'n 2000,- uitgegeven, misschien iets meer. Daar reken ik dan niet het opknappen van het kamertje bij mee hoor. Moet zeggen dat we van dit bedrag misschien maar 1/4 zelf heb betaald, de rest allemaal gekregen van de opa's en oma's Heb trouwens ook niks tegen 2e hands spulletjes hoor! Hier heel veel kleertjes van mijn zus en schoonzusje hangen, die ook allebei meiden hebben. Zolang het er nog mooi uit ziet, waarom niet?! Kleding van marktplaats zou ik dan weer niet zo snel doen, maar een box etc, of meubeltjes, als ik een krap budget zou hebben zou ik daar zeker geen problemen mee hebben. Verder heb ik hetzelfde probleem als de meiden boven mij; kan geen winkel voorbij lopen zonder iets mee te nemen, haha.
Wij zitten rond de 5000 euro en dan heb ik de personeelskorting er al af gehaald. Alles nieuw gekocht, hou niet zo van 2e hands maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik heb een keer ergens gelezen dat een nieuwe baby-uitzet gemiddeld 2000 euro kost. Geen idee wat je daar trouwens onder verstaat, want ook na de geboorte koop je je nog lens aan allerlei spulletjes die samen ook lekker aantikken. Zoals al die verschillende flessen (steeds groter en van elke maat wel een paar), een borstkolf, een flessenwarmer, een kinderstoel, een badzitje, inbakerdoeken, etc... Maar goed, wij hebben dan geen kamertje gekocht in een babywinkel (is onze smaak niet, en moesten qua maatvoering iets heel specifieks hebben), dus dat viel wel mee, en die pot verf was ook best te overleven. Maar ja, met allerlei andere dingen gingen we dan wel weer helemaal los. Zoals ladingen dure lakentjes, dekentjes (handgevilt - gebruik je amper, want snikheet), alle commodespullen van koeka, behangbeesten van inke.nl, een design-olifantenlamp uit Italie, etc. etc. Ja, en de box, die staat midden in onze nieuwe woonkamer, dus die moet wel mooi zijn... Dus uiteindelijk denk ik dat we ook richting de 4000-5000 euro zitten... Echt dames, achteraf is het allemaal makkelijk lullen natuurlijk (want dan kijk je een koe in zijn *), maar achteraf denk ik echt wel eens 'wat bezielde me?'. Het is gewoon allemaal marketing waar je intrapt. Nog steeds wil ik graag mooie spullen voor mijn zoon, en dat lukt me ook, want hij ziet er altijd leuk uit, en zijn kamer is nog steeds geweldig. Maar het hoeft helemaal niet zoveel te kosten. Je kan zoveel in de uitverkoop krijgen, of zelf maken. Ik bedoel maar, die leuke geruite lakentjes van Cottonbaby (ook ingetrapt) kosten 20 euro kan je zelf ook voor minder dan een tientje maken. En daar komt nog eens bij: heel veel heb je helemaal niet nodig. Kruiken gebruik je maar een paar weken. Als 1 van je vriendinnen zo'n set heeft is dat voldoende voor de hele buurt. En zo is er wel meer. Het stomme is dat mijn vriendinnen die al kinderen hadden dat toen al tegen me zeiden: joh, dat hoef je helemaal niet te kopen. Gebruik je toch niet. Of 'leen maar van mij, want je gebruikt het maar een week'. Maar nee, ik wilde het per se zelf allemaal hebben, en net even mooier en hipper. En uiteindelijk? Hadden ze dus gewoon gelijk... Maar ja. Misschien hoort dat er ook wel bij he. Dat je bij de tweede weet waar je bij de eerste ingetrapt bent...
Wij zijn voor het eerste jaar ongeveer 4000 euro kwijt (exclusief luiers en voeding, bedragen zijn afgerond) Kinderwagen met accessoires: 1000 Lichte buggy: 250 Maxi-cosi Cabriofix met base: 300 Maxi-cosi Tobi: 250 Meubels kinderkamer: 300 Accessoires kinderkamer: 150 Kleertjes (0-6 maanden): 250 Kleertjes (6-12 maanden): 250 Overige meubels (box, kinderstoel, drager e.d.): 750 Overige benodigdheden (kolf, sterilisator e.d.): 300 Geboortekaartjes + postzegels: 200
Wij waren dit kwijt.. Babykamer meubels 250 euro Opknappen meubels en kamer 280 Kinderwagen (bugaboo) en maxi cosi 300 Box gratis Boxkleed e.d Gratis Babyuitset 250 Wij zijn dus ruim 1000 euro kwijt
Hmmm nog nooit over na gedacht...Zal eens een lijstje maken: - Kinderwagen (incl. auto stoeltje, wagenbak en wandelwageninzet) 1100,- - Ledikantje: 25,- - Wieg (mijn oude) bekleding: 30,- - Dekentjes, lakentjes, spuugdoeken, hydrofielenluiers, hemeltje, kruikenzakken enz: 350,- - Matrasjes: 30,- - Aankleedkussen met 2 hoezen (kidzimpulz): 62,- - Decoratie baby kamer: 150,- - Commode: 210,- Hmmm dat was het wel geloof ik....
het is echt goedkoper in NL dan in België denk ik hoor. -kamertje 1200 euro -park (normaal gratis,andere gekozen) 65 euro -kinderwagen 970 euro -maxi cosi was dus gratis -en dan staat er op de geboortelijst nog voor 3800 euro aan spullen. Van parkbekleding,eetstoel,autostoel,relax,badje,etc. dus alles bij elkaar gaan we rond de 6000 euro zitten exclusief voeding,pampers en zeepje enzo. Gelukkig krijgen we ook heel veel maar wij hebben niets 2dehands gekregen. Eerste kleinkind in de familie en alle vrienden hebben zelf nog kleine kindjes. Moet eerlijk toegeven,we willen bijna alles nieuw en als we de lijst hebben gelegd hebben we ook niet naar prijs gekeken maar naar wat we mooi vinden ja,dan doen jullie nederlanders het beter dan wij hoor
Ik denk dat wij nu rond de euro 5000,-- zitten. Maar wij hebben ook alles nieuw gekocht, ik ben niet zo fan van 2 de hands en we kunnen het doen, dat scheelt ook natuurlijk.
3000; voor de babykamer en de kinderwagen & de maxicosi.. Ik denk wel ruim 2000 euro voor alle andere dingen van billendoekjes tot aan kinderstoel, kleding en lakentjes en baddoeken babyfoon en al die andere belangrijke dingen. Maarja alles is nieuw..
hmm ff denken, kinderwagen icl maxicosi en extra banden, 525 euro. (nieuw) maxicosi voetenzak 25 euro (nieuw) komplete kinderkamer incl box, matrasje, dekentjes, etc 400 (2de hands) van zus overgenomen, badje + slang en luieremmer, 25 (nieuw) wippertje (gratis) badstandaard (gratis) truitje mutsje en doekjes en washandjes, 20 wat baby speelgoed (gratis) verder denk ik dat we nog ong zo'n +- 400 euro kwijt zijn, voor babyfoon, boxkleden, aankleedkussen, kleertjes, lakentjes, hydrofiel luiers, raambekleding en spulletjes om het kamertje op te leuken. en alle andere kleine dingetjes die je nog nodig hebt. ik denk dat we voor zo'n 1400 euro klaar zijn! ik denk dat dat redelijk netjes is.