Hoi allemaal, Hier spannende dagen en ik kijk ontzettend uit naar de komst van ons kleintje. Ben heel nieuwsgierig en wil het ontzettend graag vasthouden en knuffelen. Alles is klaar en het wachten is op het sein van binnen dat het binnenspelen verruild gaat worden voor het buitenspelen Maar, tegelijkertijd ben ik het zwanger zijn absoluut nog niet beu. Ik geniet er nog steeds heel erg van, zelfs van de rake schoppen tegen mijn ribben. Ik weet nu al dat ik dadelijk toch het zwangerzijn heel erg ga missen....ook het feit dat ik het dan het kindje niet meer "voor mezelf" heb en het moet gaan delen....Egoistische gedachte.... Ik heb dan ook echt genoten van mijn zwangerschap, zou het zo allemaal weer doen en kijk al uit naar misschien een tweede zwangerschap in de toekomst. Heb mijn deel van kwaaltjes wel gehad, maar dan nog! Heerlijk, die buik, dat bijzondere gevoel. Zo trots op ons keintje! Meer meiden hier die het gaan missen en ga je het ook echt missen als je bevallen bent of valt dat allemaal wel mee? Mijn man zegt iedere keer dat ik het dadelijk toch veel te druk heb om het zwangerzijn op zich te missen Iedereen in de laatste loodjes heel veel succes! Zet hem op en geniet ervan!
Momenteel heb ik hetzelfde gevoel als jou maar ik ben nog niet zover dus wie weet verandert het nog wel. Ben ook bang dat ik het zwanger zijn ga missen en ik vind het heerlijk dat ik onze kleine nog met niemand hoef te delen.
Herkenbaar, ik had juist de eerste 7,5 maand helemaal geen fijne zwangerschap, was heel misselijk, moe, draaierig en somber. Na 7,5 maand ging ik me eindelijk beter voelen, en ik heb echt genoten van de laatste weken! De kleine was 12 dagen over tijd en ik zou 2 dagen later worden ingeleid, dat vond ik erg jammer want van mij mocht eht nog wel even duren..... Uiteindelijk kwam ze dus 12 dagen na de uitgerekende datum. Ik heb het zwanger zijn soms gemist, het gestommel in mijn buik, het reageren op mijn handen. Maar ik merkte toen toch ook wel hoe fijn het was om weer zonder moeite te bukken en op te staan en zo. Geniet er nu nog even van, maak veel foto's of doe iets anders zodat je het voor je gevoel wel goed hebt opgenomen ook voor later. Groetjes, Sas
Het kon mijn verhaal wel zijn. Je hebt precies geschreven wat ik ook voel. Ben heel benieuwd naar ons meisje en af en toe wil ik haar ook wel echt zien en aanraken, maar het zwanger zijn ben ik absoluut niet beu en ik geniet heel intens.
Ik had dat ook heel erg! En bij mij was dat gevoel echt niet over hoor na de bevalling. Ik wilde al heel snel weer voor een tweede! Ben zo gelukkig dat het allemaal weer mag meemaken! Geniet van de laatste loodjes en succes met de bevalling!
Pff heel herkenbaar meis, na 3 kinderen mis ik het enorm....ik had me kwaaltjes vooral de laatste zwangerschap ging niet van een leien dakje, maar oh wat zou ik het zo weer over willen doen. het gevoel dat er zo klein hummeltje in je leeft, in je beweegt, je buik die je steeds ziet groeien ohh heerlijk! Nee als het kon zou ik het zo weer doen!
zullen we ruilen? dit is mijn derde en ik ben het echt meer dan beu! maar ja dat komt ook door alle complicaties, heb geen zorgeloze zwangerschappen tot nu toe gehad. toch mijn lof voor je hoor, de meeste vrouwen klagen dat ze het beu zijn aan het einde en jij kan er maar geen genoeg van krijgen
Echt, van mij mogen kindertjes ook uit de rode kool komen. Of met de ooievaar. Ik vond er geen bal aan. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het allemaal heel wonderlijk en bijzonder, maar het zwanger zijn zelf zal ik niet missen. Nou, met een beetje geluk loop je tot 42 weken... (En ik met een beetje pech ook. Grrrrrr.)
Héél herkenbaar! Ik ben dan nog niet zo ver als jij, maar.. Ik voel het precies zo! Mijn zwangerschap ging ook 'niet helemaal okee', maar toch.. Ik geniet er zo van! Vind het erg bijzonder! En jaaa.. Toch ook wel héél nieuwsgierig naar ons kindje!
heel herkenbaar, ik was het ook nog lang niet zat! had met de vlos en met de gyn afgesproken dat als ik overtijd zou gaan lopen en met Ties zou alles goed zijn, ik zelfs tot na 42 weken door zou blijven gaan. ondanks bi vond ik zwanger zijn geweldig en ik wilde het ook nog wel even blijven. op de uitgerekende datum beviel ik... de weeen waren bezig en ik kon het niet geloven, dacht echt nog wel 2 weken te hebben ik hou zielsveel van mijn ventje maar mis het zwanger zijn nog regelmatig, dat intieme gevoel van een kindje in je buik is zo lekker... blij dat ik het over een tijdje nog een keer mag doen
ik herken je gevoel ook!! Ik heb ook zo genoten van mijn zwangerschap van mijn zoontje, elke dag heel intens. Ik heb ook het geluk gehad geen hele erge kwalen gehad te hebben en ik had tot op de laatste dag energie voor 10. Ik verlangde ook heel erg naar het kindje in mijn buik, om die echt vast te kunnen houden, maar het zwanger zijn bui zijn? Echt niet! Toen de weeen duidelijk waren begonnen, zei ik nog tegen mijn buik, euh nu al? Ben er nog helemaal niet klaar mee hoor kleintje! Stond er echt van te kijken dat het begon, ik was nog zo fris en fruitig! (ik was toen 40 weken). Ik kijk ook echt uit naar de eerste bewegingen die ik bij deze zwangerschap ga voelen. Het getrappel, het samen zijn, de hik, die dikke buik! Heerlijk, ik ben van plan weer op en top te gaan genieten!! (maar toch is er niets mooiers dat je kindje echt te kunnen vasthouden, knuffelen en verwennen!)
Had precies hetzelfde gevoel, naar mijn gevoel was ik er nog niet aan toe ik genoot er zo van..ik was natuurlijk erg blij dat ik mijn kleintje eindelijk kon zien en vasthouden, maar miste het erna ook heel erg dat heeft wel een tijdje geduurd. Heb het toch nog ff kunnen volhouden voor de tweede zwangerschap zich aandiende
Ik herken het ook helemaal!! Onze jongste is net een jaar geweest en ik mis mijn zwangere buik nog bijna elke dag. Ik heb van alle 3 de zwangerschappen erg genoten. Ookal heb ik ook flinke kwalen gehad (7 maanden misselijk, zwangerschapsvergiftiging en BI) ik vond het geweldig! Ik heb mijn buik ingegipst en die hangt nu in ene mooie lijst boven ons bed. Een erg mooi aandenken aan de fantastische tijd. Nu geniet ik natuurlijk ook volop maar al sik dikke buiken zie denk ik altijd...kon ik mijn hele leven maar zwanger zijn!
ik had het ook bij mijn eerste zwangerschap, voelde me ontzettend goed en het gevoel van het kleintje in mijn buik vond ik heerlijk. Toen ik met verlof ging zat ik soms stiekem te huilen omdat ik niet wilde dat het voorbij zou zijn... na de bevalling was dat gevoel gelukkig helemaal weg want ik was echt bang dat ik verdrietig zou blijven en er depri van zou worden. Ik keek wel weer heel erg uit naar een tweede zwangerschap, maar deze tweede zwangerschap is helemaal anders. Ik heb er nog bijna geen moment echt van kunnen genieten door misselijkheid, moeheid, lamlendigheid en bekkenklachten. Ik zal blij zijn als mijn ventje in mijn armen ligt! Vind dit wel heel jammer en voel me ook wel een beetje schuldig naar dit kindje toe daardoor. Maargoed zo zie je maar: de ene zwangerschap is de andere niet! Dus geniet van je laatste paar weekjes!
Heel herkenbaar. In vond zwanger zijn geweldig! Dus genieten meid! Omdat ik een hele snelle bevalling had, was ze er ook echt ineens Moet zeggen dat het me meeviel toen ze er eenmaal was, lekker knuffelen enzo. Als ik het toch mistte probeerde ik me te verheugen op het feit dat ik het hopelijk nog een keertje mee zou gaan maken. En wat iemand al zei: Kon ik maar altijd zwanger zijn! (alhowel t dan weer gewoon zal zijn) Genieten meid!
Ja, dat had ik ook heel erg, ik genoot ervan al was ik erg misselijk. Ik voelde me zo 'samen' heerlijk gewoon, ik vond het erg gezellig. Af en toe mis ik mijn buik nog wel, hopelijk kan ik het snel weer overdoen Geniet ervan Miek
Leuk jullie reacties te lezen en dat er meer zijn die het gaan missen. Zeker geniet ik ervan zolang het nog mag duren en inderdaad hoop ik het allemaal nog eens mee te mogen maken. De kwaaltjes zijn minder en af en toe is het best zwaar, maar dat wonderbaarlijke gevoel van zo'n kleintje in je buik maakt voor mij alles goed! Geniet ervan allemaal!
Ik droom er nog steeds dagelijks over , de schopjes , draaien , duwen .... Handen op je buik en GENIETEN ! Maar als ik s,ochtends de eerste lieve geluidjes uit de babykamer hoor komen ben ik ook wel heel blij dat ze geboren is !
bij de eerste had ik dat ook en heb tot 41.4 gelopen nu ben ik bijna 37 weken en mag de kleine wat mij betreft de huur binnen opzeggen en naar buiten komen .......
te druk om het te missen. oh nee hoor. ik mis het nog steeds iedere dag. moet dan ook eerlijk zijn dat ik graag zo weer zwanger zou willen worden. (hebben afgesproken dat er hier eerst verbouwd moet worden.) ook echt wel mijn deel van kwaaltjes gehad. en ook nodig gemopperd maar o jee wat een leeg gevoel is het als je na je bevalling alleen in de douche staat. als je nu al het zwanger zijn zal missen. dan raad ik je ook echt aan om de tijd te nemen om weer elk deel van je lichaam weer van je zelf te maken. want anders ontstaat er echt zo'n gat in je buik. tenminsten dat gevoel had ik wel heel erg. sterkte met je laatste weken. en geniet van je kleintje want voor je het weet is er alweer een half jaar voorbij.