Baby voelen bij de tweede keer.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door dinh, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn echtgenote bemerkt nu steeds meer, dat de buik groter is dan bij de eerste keer. Ze vroeg zich ook af, of ze de baby nu eerder zal voelen dan vorig jaar.

Ik zei tegen haar, dat dat niet zal zijn. De buik groeit wel harder, maar de baby groeit natuurlijk niet harder. Dat was voor haar wel logisch en moest daarna om haar eigen vraag lachen.

Ik beredeneer het dan de andere kant op. Alles is al een keer opgerekt, zou het dan kunnen zijn, dat je de baby later voelt dan de eerste keer? En mijn echtgenote juist eerder, omdat zij weet hoe het de vorige keer voelde?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik voelde bij mijn 2, 3, en 4de zwangerschap de baby sneller dan bij de eerste zwangerschap. En waarom, omdat ik wist hoe de baby voelde, wat je moet voelen. Bij de eerste zwangerschap wist ik gewoon niet dat bepaalde plopjes in mij buik de baby al was. Dus ik was bij mijn volgende zwangerschappen veel bewuster van het gevoel en de baby.

3. izzikke

izzikke Lid

15 jan 2012
    47
    0
    0
    Ik voelde deze keer de baby veel eerder dan bij mijn vorige zwangerschap! Dit keer voelde ik het met een week of 12 en vanaf een week of 16 a 17 is het ook van buitenaf te voelen. Toen heeft mijn vriend het voor het eerst ook gevoeld.
    Bij ons 1e kindje voelde ikzelf het pas rond de 17 weken en mijn vriend pas met ongeveer 21 weken.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste voelde ik mijn kindje rond 17 wkn voor het eerst en het duurde een tijd voordat manlief het kon voelen (26 wkn?), vooral omdat het moeilijk 'timen' was om op de juiste plek zijn hand neer te leggen.

Bij mijn tweede voelde ik kindje rond 12 wkn en voelde manlief ook iets eerder (weet niet precies wanneer).

5. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Bij de 1e voelde ik mn dochter rond de 16 weken en mn man voelde haar met 17,5 week
    Nu bij de 2e voelde ik het kindje met 14 weken en mn man heeft het nog niet gevoeld, hij is elke keer te laat ;)
    Mn buik groeit btw ook veel sneller, bij de 1e met 14 weken 1e zwangerschapsbroek aan en nu moest dat al met 8 weken

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ligt er denk ik ook aan waar je placenta ligt.
    bij mij lag hij aan de voorkant.
    heb 1 kindje maar voelde haar zelf wel vrij snel met een week of 16.
    aan de buitenkant duurde het tot een week of 24/25

7. Oh ja, daar moet ik ook nog rekening mee houden en donderdag vragen. In mijn beleving ligt de placenta aan de buikkant. Maar dat heeft toch alleen invloed op het voelen van buiten, en niet voor de moeder? Die voelt de baby in de buik wel bewegen neem ik aan.

8. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    mijn dochter voelde ik met 29 weken voor het eerst bewust en mijn zoontje met 13 weken en vanaf 14/15 weken konden mensen van buitenaf het voelen

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heeft zeker gevolgen kwa voelen voor de moeder als de placenta voor ligt. Dan zit er een extra stootkussen en voelt de moeder het kindje veel later.

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik voelde mn 2e kindje later. nu mn 3e, voel ik wel wat eerder. volgens mij heeft t meer te maken met hoe de baarmoeder/kindje ligt.

11. Ehm, maar als de placenta aan de voorkant ligt, kan ie toch gewoon tegen de rug aan trappelen? Het maakt toch niet uit ''hoe het kindje zit'', trappelen doet ie toch wel. Of die nou tegen de buik of tegen de rug aan trapt.....

12. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    als het kindje tegen je buik aan trappelt voel je dat veel sneller en beter dan tegen de rugkant. Dus als je placenta aan de buikkant zit, dan voel je het minder snel, de baby moet tegen een dikkere laag aantrappen als het ware. Dat ga je ook merken als t kindje groter wordt en gaat draaien, als t naar je rug gedraaid is dan voel je t ook veel minder dan als je de schoppen in je buik krijgt

13. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschpa voelde ik mijn zoon met 16 weken en ik wist gelijk dat het de baby was,mijn dochter voelde ik met 14 weken.maar deze eigen wijs voel ik pas sinds een week,ben nu 18 weken dus ik denk dat het niks zegt en bij alle keren ligt de placenta aan de achter kant
    je hoort het wel als je vrouw wat voelt

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Tegen je rug voel je bijna niet. Ja wel als je tegen de dertig weken komt, maar dan is de kleine al zo sterk dat hij ook door de placenta heen boemst..

Bij mij ligt hij al weken met koppie naar beneden en beentjes richting mijn rug, en ik voel dat echt veeeeeeeeeel minder als wanneer hij met de voetjes in mijn buik trapt.

Zelfs zo geweest dat ik door ongerustheid op een controle echo geweest ben, daar zeiden ze dus als ze tegen je rug schoppen,v oel je niet, of vele malen minder.

15. Meestal voelt de vrouw bij een 2e of volgende zwangerschap het kindje eerder bewegen. Geen idee waarom precies, maar lees het heel vaak hier.

Ik voelde mijn zoon met 15,4 weken voor het eerst en mijn dochter met 10 weken al tijdens de echo, toen schopte ze tegen dat ding aan.. Met 14 weken schopte ze echt keihard deed gewoon zo zeer.. ik moet lachen erom als ik eraan terug denk :)

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Je voelt het de 2e of volgende keren eerder omdat je weet wat je moet voelen. De eerste keer is alles nog nieuw en weet je niet wat je moet verwachten.
    Kan je het nog verwarren met je darmen.
    Moet wel je placenta gunstig liggen, anders kan het wat langer duren.

Mijn eerste zw duurde tot 16 weken. Ik heb toen het kindje niet gevoeld.

Nu voelde ik bij 16 weken de eerste bewegingen, maar mijn placenta ligt ook aan de rugzijde.

17. Mijn ega zegt dat ze af en toe van die plopjes voelt in d'r buik. Ze is nu 12+1 en zei dat met elf weken.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Sommige vrouwen kunnen het idd zeer vroeg voelen. Zou dus kunnen.

Hoe oud is jullie dochtertje mogen worden?

19. Hayley is levenloos geboren, na 31 weken zwangerschap.

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Een tweede keer voel je het eerder, niet alleen om je er eerder van bewust bent, maar ook omdat alles al een keer opgerekt is geweest. Daardoor schijnt je baarmoeder gevoeliger te zijn.

Deel Deze Pagina