Totaal geen regelmaat

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anne1985, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik voed volledig op verzoek en ik wacht op ieder teken dat er een beetje regelmaat in gaat zitten maar helaas. Er zit nooit ongeveer even veel tijd tussen de voedingen. Dit kan varieren van een half tot 5 uur. Soms drinkt hij ieder half uur een paar slokjes, de andere keer Laat hij makkelijk 4 uur tussen twee voedingen. Ik weet dat die regelmaat vaak vanzelf komt maar ik vind dit best belastend. Hij word nooit op dezelfde tijd wakker 's morgens en afspraken maken is best lastig zo.

Mijn zoontje heeft veel meegemaakt in zijn korte leventje, waaronder 3 ziekenhuisopname's. Thuis is hij onrust en huilerig. Waneer hij wat meer regelmaat heeft (een paar dagen) merk ik dat hij rustiger is. Vervolgens gooit hij zelf alles weer om en zijn we voor mijn gevoel 'terug bij af' Ik heb nog een kindje van bijna 3 rondrennen die behoefte heeft aan regelmaat.

Toen ik mijn dochter voedde kwam ze vanaf het begin vrij regelmatig en vanaf 6 weken had een een behoorlijk strak schema. Eigenlijk had ik dit deze keer ook een beetje verwacht.

Hoelang duurde het bij jullie? En wat zouden jullie in dit geval doen? Ik denk erover om zelf een beetje te gaan proberen de voedingen te sturen, maar vind dat lastig.

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Iemand?

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb me er persoonlijk nooit zo druk om gemaakt. Maar ik voed overal waar het uitkomt dus wij gingen ook gewoon weg.
    Maar ik moet zeggen, hie rwas het altijd als ik dacht dat er regelmaat in kwam, dat ze weer ineens een heel ander ritme aan nam. Eigenlijk pas sinds een klein maandje, dat er echt een ritme in zit.

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik wil me er eigenlijk ook helemaal niet druk over maken maar ik moet over 6 weken weer gaan werken. Mijn zoontje gaat dan naar het kdv en hoewel ze daar ook voeden op verzoek kennen ze mijn zoontje natuurlijk niet zo goed als ik en het zou me zoveel meer gerust stellen als er een klein beetje regelmaat in zou zitten, zodat de leidsters ook weten waar ze aan toe zijn.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Je kindje is nu 2 maanden oud? Dat is ook nog best vroeg om een strak scheme te willen denk ik. Mijn dochter is twee jaar en en die heeft nu zelfs nog af en toe dat ze haar hele ritme omgooit. :)

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Anne,

Het enige wat ik je mee kan geven is dat het op het kdv wel goed komt. Ik maakte me er ook enorm veel zorgen over. F. heeft thuis gewoon helemaal geen schema en wilde niet goed uit de fles drinken. Beide dingen vond ik zelf niet erg, kon me er niet druk om maken want ik was toch altijd in de buurt.

Doodeng vond ik het de eerste dagen. Echter drinkt hij ondertussen dankzij het kdv goed uit de fles, dus dat is geen probleem meer, en hij krijgt gewoon 3 voedingen van 120 cc per dag, op verzoek. De ene keer laat hij er 4 uur tussen, de andere keer 2,5 maar over het algemeen zo rond de 3 uur.

Het is hier dus 100% meegevallen, komt allemaal vanzelf goed!

7. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Oh wat herkenbaar. Bij mijn oudste had ik ook totaal geen regelmaat. Ik had het gevoel dat ik constant met hem aan de borst zat. Zelfs toen ik over was gestapt op FV (ook i.v.m. werk) had hij geen regelmaat. Ik weet nog dat ik vaak nog een extra bakje meegaf voor 2x 30 cc FV voor als hij tussendoor weer zin aan eten had. Ook onze zoon huilde erg veel, was erg onrustig. Toen ik over was gestapt op FV (eerst BV afkolven, maar dat was niet mijn ding) en de voeding met een fles gaf werd hij wel rustiger en ik ook. Ik kon nu zien hoeveel hij gedronken had, dus kon hem nu ook makkelijker laten huilen of afleiden met wandelen o.i.d. Toen was hij al wel 3,5 maand.
    Nu geef ik weer BV op verzoek. Ik heb voor mijzelf direct gezegd dat ik niet elke keer ga aanleggen, probeer er min. 3 uur tussen te houden. Dit lukt!!! Onze dochter is trouwens wel veel rustiger dan onze zoon in die tijd, ook heeft ze graag een speentje (wat mijn zoon dus niet wilde).
    Regelmaat hebben we nog niet, de ene keer is het zo laat en de andere keer is het weer anders. Dit vindt ik niet zo heel erg, dat komt naar mijn idee wel een keer.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nu ook pas een tijdje wat meer ritme, maar ook wisselt het nog wel eens per dag.
    Overigens heeft de oppas zich er ook mee geredt. Ik ga hier gewoon 3 voedingen mee en ze dronk dan vaak om ongeveer 3u.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie zat met zo'n 4 maand pas in een ritme (op combi FV en BV de eerste weken, daarna FV). Mijn neefje die 100% BV kreeg heeft er toch wel langer over gedaan. Een paar voorspelbare voedingen, zoals ontbijt, voor het slapen. Maar tussendoor en 's nachts was het een stuk rommeliger.

10. fafje

fafje Niet meer actief

maar regelmaat is niet aan tijden gebonden heh...babies kunnen geen klok kijken...en zoals eerder gezged, je kindje is nog erg jong..

hier vanaf 7/8 weken was de laatste voeding t/m volgende ochtend in straks schema (vanzelf)....en pas vanaf 3 mnd de rest van de voedingen ook...voor een paar weken, toen issie weer alles om gaan gooien..en nu sinds een week is alles op gezette tijden...

en denk als je kindje zonder jou in een andere omgeving is ..het eerder mee gaat met hoe het loopt daar

11. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Oh wat 'fijn' zoiets herkenbaars te lezen.
    Mijn kindje heeft ook totaal geen regelmaat, heeft ook paar onrustige dagen in t ziekenhuis gehad en toen is die mooie regelmaat die hij had helemaal verdwenen :(. Ik vraag me ook af hoe hij t straks op t kdv gaat doen :s
    Maar Ik zit dus ook al zo'n 4 weken te wachten op die regelmaat :p (kindje is nu 2 maanden) omdat iedereen zegt dat t wel weer zou komen... :s

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had hier een kindje wat steeds maar korte slaapjes deed waardoor je ook niet echt ritme kon krijgen.
    Pas vanaf 7 maand (denk ik) slaapt ze langer overdag aan een gesloten.
    Hier ook steeds gehad dat we dachten een schema te hebben, dat ze het weer omgooide. Of het bij de oppas net wat anders deed.

13. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik voed op verzoek en wil een regelmaat geven maar valt helemaal niet mee....
    Hij doet slaapjes en erna voed ik hem maar vaak slaapt hij korter dan 2 uur en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan want als ik hen eruit haal moet ik hem voeden maar dat wilt ie niet in zo'n korte tijd.

Ken je gevoel dus en ik word er enorm onzeker van....

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom moet je voeden als je hem uit bed haalt?
    Gewoon voeden als hij honger heeft lijkt me een beter plan?

Hier was dat de eerste tijd ook soms al na 1 uur en soms pas na 5 uur.
    Ook op kinderdagverblijven zijn ze wel gewend aan kindjes zonder regelmaat hoor, probeer je daar niet al te druk om te maken!

15. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Ik heb daarbij ook nog eens een kindje dat nauwelijks slaapt overdag :s ik hoop zooooo dat ze weten wat ze met hem aanmoeten op t kdv :p

16. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik volg de regelmaat die iedereen adviseert, helaas herken ik de eetsignalen van hem niet.....

Lastig allemaal :(

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Regelmaat een een strak tijdsschema hebben niks met elkaar te maken. Regelmaat betekent dat je alles steeds doet in dezelfde volgorde.
    Ik voed en laat nog steeds slapen op verzoek.

18. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Ik erken de hongersignalen ook niet echt.
    Voed ook op verzoek en laat hem slapen als die moe is, helaas niet vaak, gelukkig wel s nachts :p

Deel Deze Pagina