Ik ben ca. 5,5 weken zwanger maar nog steeds geen last van symptomen. Is dat normaal? Ok in week 4 had ik een dag of twee hevige krampen, maar ook daar geen last meer van. Wat ik hier bij anderen lees, zoals pijnlijke borsten, misselijkheid, honger, rommelige darmen. Rommelige darmen had ik ook rond week 3 en 4, maar ook daar geen last meer van. Ik voel me niet eens meer zwanger en heb zo'n naar gevoel, alsof er iets niet goed zit. Ik ben nog niet bij de verloskundige geweest. Ik heb mijn eerste afspraak pas over twee weken, maar dat is een soort intakegesprek. Echo krijg ik pas met week 12. Dat duurt nog wel even. De verloskundige zal enkel obv mijn gevoel vast geen uitzondering voor me maken. Die symptomen hoeven voor mij ook niet hoor, zit er niet op te wachten, maar er knaagt iets aan mij. Het voelt allemaal niet zo lekker en omdat mijn gevoel in de meeste gevallen wel klopt, ben ik nu best wel angstig. Welke klachten hebben/hadden jullie rond week 5 ?
Ik herken je verhaal! Ik had tot week 7 helemaal geen kwaaltjes en dan bedoel ik ook echt hélemáál niets. Zonder test had ik echt niet geweten dat ik zwanger was. Ik maakte me daar ook erg druk om en tot overmaat van ramp begon ik vanaf 5 weken ook nog rood te vloeien. Ik was ervan overtuigd dat het niet goed zat en heb toen wel een echo gehad, waarop een mooi kloppend hartje te zien was!! Ik zou dus toch gewoon bellen. Ze maken juist wel uitzonderingen als je het aangeeft is mijn ervaring. Uiteindelijk heb ik tot 12 weken gevloeid en kreeg ik na die 7 weken één kwaal.. Misselijk en ontzettend veel spugen tot en met de 20 weken. BEN kilo 's afgevallen. Dus meid hoe moeilijk ook, probeer te genieten en als het blijft knagen.. Gewoon bellen voor een echo! En gefeliciteerd!!
Heb ik ook...nu 5.4 weken....enige waar ik kast van heb is vermoeidheid maar ja, zoontje slaapt al dagen slecht Soms wat krampen maar denk meer ivm niet naar de wc kunnen Verder is het ook dat ik het op de cb zag staan zwanger ik krijg met 8 weken 1e echo, dat zou je nog kunnen vragen? Hier doen ze met 8 en 11 weken namelijk en dan na 11 pas intake omdat ze dan weten dat het goed zit ( zover je dat kunt zeggen )
het wisselt heel erg, ik had tot met 7 weken nergens last van daarna kwam de misselijkheid en ging het weer.. net zoals de andere kwaaltjes! voor je t weet hang je boven de pot
Herken t gevoel stuk, vorige zwangerschap voelde niet goed en was ook niet goed. Deze voelde wel goed en is tot nu toe ook goed. Maar weinig klachten zo vroeg zegt echt niets! Dus laat dat je gevoel niet teveel bepalen Hier ook pas met 6-7 weken milde klachten. Als je echt niet vertrouwt overleggen met je vk over extra echo. Hou wel rekening met mogelijk extra kosten dan want je verzekeraar vergoed maar Max aantal echo's. Bij ons is echo met 8 standaard en ik nu op med indicatie met ruim 6 wkn. Ik vond t fijn dat t op tijd was, dus snap wel dat je t nog lang wachten vindt. Stress is ook niet goed dus kijk of je met je vk kunt bespreken. of anders een part. echobureau voor vroege echo??? Sterkte meis, wachten is spannend maar weet ook dat het veeeeel vaker goed gaat dan fout he!
Jou verhaal kan zo mijn verhaal zijn. Ik voel niks behalve rommelende darmen (ben savonds en sochtends dan ook echt winderig). Ietsiepietsie gevoelige borsten en tepels.. Ze zijn wel wat gezwollen, maar eerst waren ze veel gevoeliger?! Kan dat verschillen? Toen ik er net achter kwam had ik ook best wel krampen in me bm en steekjes en nu sinds een aantal dagen eigenlijk niet echt meer.. Hoe kan dat? Herkenbaar voor andere?
hier hetzelfde verhaal en ik ben 8 weken zwanger! morgen is dan eindelijk de echo , hopelijk word ik dan gerust gestelt. ik zal het aan jullie laten weten, meschien is dat ook een geruststelling voor jullie. ik vind het ondanks de onzekerheid wel erg fijn hoor dat ik me goed voel! heb nogal een zware baan en als ik zo die verhalen lees denk ik pff moet er niet aan denken me zo beroerd te voelen.. maar wat niet is kan nog komen dus ik juich nog niet..
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wees blij dat je geen symptomen/kwaaltjes hebt. En symptomen zeggen ook helemaal niets over hoe goed de zwangerschap is. Ik had in de 1e weken ook vaak kramp en vanaf week 6 kreeg ik 1 voor 1 wat symptomen, (die ook 1 voor 1 weer wat afnamen tot week 13) het kan dus nog best komen. Pijnlijke borsten heb ik bijvoorbeeld niet echt gehad. Alleen als ik in bed ging liggen voelde ik er iets aan maar verder niets, en ik ben nog steeds hartstikke zwanger. Wat ik wel apart vind is dat je bij 12 weken pas een echo krijgt. Dat vind ik laat. Stel dat je onderzoek wilt doen naar down syndroom, dus een combinatietest wilt doen, dan moet je tussen week 11 en 14 een echo daarvoor krijgen en het liefst ervoor nog bloed prikken. Ik zou, als ik jou was, de vk vragen of ik eerder een echo kon krijgen en niet pas bij week 12. Stel dat er bij week 12 uit komt dat je al langer zwanger bent dan kun je die combinatie test misschien helemaal niet meer doen.