sinds gister ben ik begonnen met ovulatietesten, gister wqs hij nog vrij licht maar vandaag net zo donker of bijna net zo donker als de controle streep. ik heb verder nog geen buikpijn of rekbaar slijm, ook geen ander slijm. vorige keer had ik wel het slijm, ongeveer 5 dagen nadat ik eigenlijk de eisprong verwacht had. zou de ovulatietest nu wel kloppen of kan ik beter uitgaan van de eisprobg wanneer en rekbaar slijm komt? dit is de eerste keer dat ik ovulatietesten gebruik.
Het slijm gaat vaak samen met je eisprong, maar dit hoeft niet altijd het geval zijn. Je kunt ook een keer een cyclus hebben waarin je maar heel weinig of zelfs geen vruchtbaat slijm hebt rond je eisprong. Je kunt in zo'n cyclus ook gewoon zwanger worden, hoewel de kans wel wat kleiner is. Aan de andere kant kun je ook veel LH aanmaken, maar nog geen eisprong hebben. De enige manier om er zeker van te zijn is om ook te temperaturen. Na je eisprong zou je een hogere temperatuur moeten hebben (of om progesteron te prikken, maar dat doen ze niet zomaar natuurlijk )
bedankt! Helaas werkt het temperaturen bij mij niet echt, omdat mijn temperatuur altijd erg schommelt envomdat ik niet elke dag op dezelfde tijd kan meten met dezelfde inspanning. is het normaal dat je het slijm krijgt tijdens een positieve test of kan het ook daarna nog komen?
24-48 uur na je positieve ovu test springt je ei. Dus kan best dat je slijm vandaag of morgen pas komt...
Kan zijn dat het slijm binnen zit en er niet uitkomt; had ik de laatste keer; geen slijm, toch zwanger!