Hoi meiden.. Wellicht denk ik er een beetje vroeg aan maar ik wil graag alle opties hebben afgewogen. Ik ga in het ziekenhuis bevallen, dit is mijn eigen keuze dus niet op medische basis. Ik zag toevallig op de tv een badbevalling en die zag er zo relaxt uit. Nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaringen mee? En dan met name in het ziekenhuis. Liefs
Helaas geen ervaring mee. In ons ziekenhuis mocht dit ook niet. Het beste is om dit even na te vragen van te voren.
Beepje ons ziekenhuis heeft een kamer speciaal voor bad bevallingen. Erg fijn. Mams fijn te horen ik denk er al heeeeel lang over en nu toch nieuwsgierig naar ervaringen haha
Ja hier, een supermooie ervaring! Hier wel op medische indicatie trouwens, maar ivm beginnende zw vergiftiging en overtijd lopen, dus hoefde gelukkig niet met infuus. 2e bevalling trouwens, 1e mocht ook evt in bad, maar kreeg t op m'n heupen en het het persen op bed gedaan. Goed maar achteraf, want werd een vacuumverlossing. Als ik me dan nog uit t bad had moeten hijsen..
Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar... op filmpjes ziet het er wel ontspannen en prettig uit. Maar heb ook wel filmpjes gezien waar ze half in paniek raakte en moeilijk hoofd boven water gehouden moest worden, of dat het op het end toch niet ging en ze dan alsnog eruit moest, wat haast niet ging met half uitglijden en op op de vloer nog helemaal nat uiteindelijk bevallen... Ik weet het zo net nog niet haha. Als het goed verloopt vast prachtig, maar als er wat is...
Ik heb dan geen ervaring met ziekenhuis of überhaupt met bevallen, maar ik ga mijn bevalling ook in bad doen en dan thuis. Erg veel positieve dingen over gehoord en gelezen en dat lijkt me zo fijn! Alleen niet elke VK wil eraan meewerken omdat het voor hun een niet fijne houding is om jou te helpen en niet alle ziekenhuizen doen eraan. Dus even goed navragen.
Top dat de planning is thuis en ik hoop ook dat het bij jou gebeurt. Maar 1 tip: Ik dacht tot ruim 40 weken ook dat ik thuis kon bevallen, totdat de vk bij een controle zei, je mag niet meer thuis, je gaat direct naar t ziekenhuis. dus houd er rekening mee/ informeer naar de mogelijkheden mbt ziekenhuis.
Hi maagd. Ons ziekenhuis doet aan bad bevallingen. Ik ga dus bij me volgende afspraak met de vk overleggen hoe zij hier in staat. Hoop dat zij eraan mee wilt werken. Ik kies bewust voor een ziekenhuis bevalling, maar dat is puur omdat ik dat prettiger vind. Ik heb 3 verloskundige dus ik hoop dat er iig 1 is die erachter staat. Ik vind "droog" bevallen eng, geen idee waarom. Ik denk dat ik in bad ook beter de weeen op kan vangen. Vind het heel bijzonder om ook jullie ervaringen/wensen te lezen!
Jammer Mimully Hier hebben ze een bad-bevallingskamer. 2 geloof ik. Daar staat een enorm bad in waar 2 personen ruim in kunnen bewegen. Nu hopen dat ze ook vrij zijn als ik ga bevallen haha
Ik ben trouwens in een gewoon bad bevallen. Ik vond het veel prettiger weeën opvangen. Ik had buiten het bad enorm last van beenweeen, in bad nauwelijks. En het is zo bijzonder om dat kleine mensje onderwater te zien. Ik mocht het ook allemaal rustig bekijken en haar zelf uit het water pakken. Echt heel relaxed, ook voor mijn dochter trouwens. Ze heeft niet gehuild en toen ze op m'n borst lag, keek ze me zo rustig aan, zo bijzonder.
Ja dat heb ik uiteraard gedaan. Laat niets aan het toeval over voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Als je op medische indicatie naar het ziekenhuis moet kun je over het algemeen niet meer in bad bevallen. Maar mijn VK heeft een beetje lak aan die regels en protocollen en gaf aan dat we gewoon ons bad moesten meenemen. Nee heb je Ja kun je krijgen. En het ziekenhuis waar ik dan zou bevallen doet wel aan badbevallingen, dus er bestaat altijd een kans.
Hier mag je alleen in bad bevallen als je poliklinisch bent. Zodra het medisch wordt (ruggenprik bijv) dan mag het hier niet meer. Vrij logisch. Oh ik zie het al helemaal voor me haha
Lijkt me fijn!! Alleen al om in te "ontsluiten" ! Niet ieder ziekenhuis heeft een bad op de verloskamers, dus even checken van te voren of die mogelijkheid er uberhaubt is!
Ja! Echt ik raad het iedereen aan om een badbevalling te doen. Ik vond het heerlijk. Natuurlijk de weeen waren nog steeds ontzettend pijnlijk en vervelend, maar je voelt je een stuk beter in een bad. Ik voelde me lichter, schoner en een stuk minder oververhit. Het is moeilijk te beschrijven maar je voelt je ook een beetje gewichtsloos onder water, de weeen drukken niet zo zwaar. Deze bevalling wil ik absoluut weer zo bevallen als het kan.
Met ruggenprik is dat logisch idd. Maar andere redenen kun je nog wel in bad bevallen. Als je een vk hebt die erg voor badbevallingen is en zij gaat mee naar het ziekenhuis dan heb je grote kans dat je dat gewoon kan doen.
Ik wilde ook heel graag in bad bevallen. Helaas kon het biet in het ziekenhuis. Ze hadden wel een normaal bad maar geen beval-bad. Toen het eenmaal zover was dacht ik even lekker in bad te gaan om weeen op te vangen. Vond het verschrikkelijk haha! Dus was blij dat ik geen bad had gehuurd oid.
KS ik lees jou onderschrift. Nu ben ik natuurlijk heel nieuwagierig wat jullie wondertje nu is. Een jongen of een meid? Haha Maagd! Goed dat je het zegt, dan kan ik even goed overleggen wanneer wel en wanneer het niet meer mag.