Heb jij het over het kindgebonden budget zeker? Pinkie is van België, daar krijgen ze kinderbijslag per maand, wat bij ons dus per kwartaal is en niet inkomensafhankelijk. Ik neem aan in België ook niet?
Oh ok inderdaad, kinderbijslag krijgt iedereen hier gewoon per maand. Is afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt, niet van hoeveel je verdient (behalve inderdaad als je echt heel erg weinig verdient).
Dacht ik ook! Ik verdien netto 1480 pm en werk 38 uur per week.. Partner verdient denk ik zo'n 1800/1900 ook voor fulltime.
Leuk! Wij hebben ook een rijschool gehad en hier in januari mee gestopt om door te kunnen groeien met ons huidige bedrijf. Ik werkte inderdaad ook mee door de planning en administratie en alles in TOP te regelen. Nu doe ik dat nog steeds uiteraard voor het andere bedrijf. Dat is veel meer werk qua planning etc. Zo ongeveer 20-24 uur per week. Krijg er alleen niks voor betaald haha. Geregel heh vreselijk! Gelukkig was mijn man nooit ziek alleen na de geboorte van onze dochter heeft hij een paar maanden nauwelijks gewerkt omdat ze in het ziekenhuis lag een eindje rijden bij ons vandaan. Maar dat wisten de meeste leerlingen van te voren al dat er dan even geen les zou zijn. Het even werd alleen wat langer dan gepland.
Ongeveer 3600 met alleen de maandelijkse toeslagen als onregelmatigheidstoeslag. Vakantie geld, winstuitkering, kinderbijslag enz. dus niet mee gerekend.
Hier 3000 euro. Als ik zo kijk is het best gemiddeld. Heb dan nog niks bij opgeteld van toeslagen, omdat je die ook weer kwijt bent. Wij komen rond en kunnen wat sparen. Wat erin komt, gaat er ook weer uit zegmaar
Mijn man verdient ruim boven modaal maar heel veel dan een ander gezin houden we niet over. Als je alleen al ziet wat we elk jaar kwijt zijn aan belasting.. Is echt belachelijk.. Waar werk je dan nog zo hard voor 🙄
2600 netto komt er iedere maand binnen. Ik werk 24 uur en man 40 uur. We komen er goed van rond met 2 volwassenen en 3 kinderen. Het scheelt dat we niet in Nederland wonen, hier minder belasting, verzekeringen en andere onzinnige dingen.
Er niks voor betaald krijgen klopt inderdaad, alhoewel ik op deze manier wel m'n steentje bij draag, dus toch ook weer wel betaald krijg. Leuk zeg! Dat doe ik inderdaad ook allemaal, om m'n man te ontlasten. Wat voor bedrijf hebben jullie nu dan? Mijn man is gelukkig ook zelden ziek, maar soms ontkom je er niet aan helaas Ja daar kun je ze op "voorbereiden" inderdaad, groot gelijk hoor, gezin/gezondheid gaat voor!!