Nou idd. Wij hebben maandelijks wel een goed loon, maar er blijft bijna niks van over. Hopelijk is dat in 2017 verleden tijd.
Dat is een veel interessantere vraag, maar dan moet je voor de meesten hier eerst even definiëren wat het is. https://www.berekenen.nl/inkomen/netto-besteedbaar-inkomen-berekenen
Verschilt nogal per sector he. Voor 2600 euro netto moet ik (toch echt academisch opgeleid) in mijn sector een hoge managementfunctie hebben, daar kom ik met mijn paar jaar ervaring nog beslist niet terecht Maar ik begrijp dat het bijv in het bankwezen heel normale salarissen zijn voor mensen met een paar jaar werkervaring... pfff
Ja dat klopt helemaal! Ik ben overigens werkzaam in de IT en mijn man is beroepsmilitair. Maar dan eentje met een kantoorbaan, dus geen gevarentoeslagen enzo. Om even terug te komen op wel of niet het vakantiegeld meerekenen: Soms dit het in je maandsalaris verwerkt. Dus als je het hier niet meetelt, klopt het vergelijk niet.
Ik ben vrij jaloers op mensen in de IT-sector (op hbo/wo niveau dan), die krijgen ook allemaal lease-volvo's enzo naast de torenhoge salarissen Maar gek genoeg zijn er nooit banen in de IT voor mensen met een talenachtergrond Bewaren
Nou, voor een Volvo zou ik een behoorlijke eigen bijdrage hebben volgens mij... Het hangt sowieso helemaal af van de hoogte van de leasevergoeding, of ze een goede deal hebben met de leasemaatschappij, of er wel of niet een tankpas bij zit en vergeet de bijtelling niet! 3 jaar geleden betaalde ik voor mijn Skoda Octavia een bijtelling en een eigen bijdrage van samen 375,- per maand. Dat wordt dus van je salaris afgetrokken. Bij mijn vorige werkgever deed ik hetzelfde werk, maar dan zonder leaseauto. Voordeel: Het was dichtbij huis. Straks krijg ik dan wel een leaseauto, maar ik moet veel meer reizen. Dus sja.... zeg het maar. Voor niks gaat ze zon op.
Omdat je er per maand in principe niks aan heb... En volgens mij was het de vraag wat je per maand heb, en niet per jaar gedeeld door 12.. Tenzij ik het verkeerd gelezen heb. Om nog antwoord te geven op je andere post over de 2600... mijn man verdient dat ook alleen, ik werk namelijk niet
3750 netto inkomen. (met kot en renteaftrek komt daar 680 per maand nog bij en dan nog kinderbijslag)
Oei Lekker denigrerend. Is toch een meer dan prima salaris. Wie weet is dit wel iemand die dit alleen verdient.
Natuurlijk wel! Ik maak die bedragen niet allemaal op in de maand, dat ik het krijg, hoor! Dan kun je dus niet goed vergelijken, omdat bij sommigen het vakantiegeld er bij in zit. Ah dat scheelt.
Was niet denigrerend bedoeld. Bleek ook om een eenverdiener te gaan. Maar als je beide werkt en je krijgt dan samen maar 2600 binnen, dan mag ik daar toch wel op reageren met 'oei'? Dat is toch niet veel voor een gezin met 2 kinderen? Jeetjemina... je kunt over veel woorden struikelen... maar 'oei'...
Hier maandelijks puur aan salaris 5000 euro samen. Daarnaast beide uiteraard vakantiegeld en een eindejaarsuitkering. Dat is voor mij 1700 en 2000 netto per jaar en voor mijn vent 1500 en 1700 euro Per jaar. Daarnaast belastingteruggave zo'n 6000 per jaar. Kot is180 per maand. Deze laatste dingen vind ik allemaal er niet bij horen als inkomen. Dat vind ik persoonlijk puur het maandsalaris.
Het bedrag wat ik noemde was ook zonder toeslagen, vakantiegeld etc. Ik krijg een eindejaarsuitkering en vakantiegeld. Man alleen vakantiegeld en tot dit jaar een bonus bij goed presteren. Vanaf dit jaar krijgt hij een klein percentage aandelen.
Nog altijd te weinig in mijn ogen Maar we kunnen er prima van rondkomen. Cijfertjes zijn m.i. niet relevant. En natuurlijk is het gras vaak groener aan de overkant. Maarja.... dat heb je niet alleen met inkomen, maar met alles vaak wel.
Ik neem aan dat je meestal van vakantiegeld een deel vakantie betaald of andere grotere uitgaven, althans de meeste mensen toch. Of deel jij het daadwerkelijk door 12 en gebruik je er elke maand een deel van? lijkt me niet toch?