Tussen de 2500 en 3000 per maand. Ik werk flex. De ene week 1 dag de andere week weer meer, maximaal 3 dagen per week. Soms zelfs helemaal niks. In de vakanties komt het wel eens voor dat ik een paar weken 36 uur werk. We redden het hier wel op en kunnen ook nog wel wat leuks doen. Je leeft naar hoeveel geld je hebt. Voordat de kinderen kwamen verdiende we 4000. we dachten toen dat dat niet veel was.
Vind t alleen soms jammer ( heb ongevee tzelfde bedrag zonder toeslagen) dat ik niet meer kan bieden aan de kids. Geld is niet alles nee en we doen zeker wel veel leuke dingen hoor, daar niet van, maar soms is t gewoon iets minder leuk dat er minder inkomen is. We leven goed en zijn gezond en gelukkig en kinderen komen in feite niks tekort......maar soms wil ik ze ook wat grotere en luxere kadootjes geven.... Misschien raar, maar das gewoon mijn gevoel...
Ik snap niet zo goed waarom kot etc wordt meegerekend. Je krijgt dat maar je bent toch meer kwijt aan opvang... Dat is toch geen inkomen.... Nu heb ik geen opvang nodig maar toen ik dat wel had zaten wij ook "hoger" qua inkomen. Met alle toeslagen en kinderbijslag zitten wij ook aan de 6K per maand. Maar ik reken dat niet mee want voor mij omdat je meer betaald dan je terug krijgt. Het bedrag wat je verdiend maakt niet uit btw. Het is belangrijk wat je onder aan de streep overhoud. Als iemand 2000 verdiend en aan het einde van de maand 500 over houdt is dat beter dan iemand die 5000 verdiend en einde van de maand 200 over houdt toch? Uitgaven zijn in dit geval belangrijker dan het inkomen vind ik
Ik snap ook niks van de mensen die de kot meerekenen. Dat is toch geen inkomen? Dat is een tegemoetkoming voor kosten die je toch moet maken (en nog veel meer).
Klopt. Het is ook zeker niet zo dat je onder aan de streep automatisch meer overhoudt wanneer je netto veel inkomen hebt. Tuurlijk is het vaak meer, maar je kunt niet in iemands portemonnee/vaste lasten kijken.
Mee eens, als je KOT hebt ben je uiteindelijk netto meer kwijt door eigen bijdrage. Ik heb het er wel gespecificeerd bijgezet omdat TS vroeg naar bedragen incl toeslagen.
Maar dan heb je, naar ik aanneem, een behoorlijk dure/grote woning? Anders snap ik niet hoe je aan zulke hoge kosten kunt komen
Ik heb het wel eens overwogen, maar naast dat het een beetje idioot is om nóg een bachelor/master erbij te doen (ik heb al een aardige verzameling ) kost het ook meer geld dan ik nu heb. In plaats daarvan overweeg ik omscholing naar docent; als eerstegraads verdien je een hoop meer dan in mijn sector en het werk ligt me denk ik toch beter dan altijd kantoor Bewaren
4800 maar er gaat ook veel uit, helaas 2 woningen, dubbele lasten. Dit veranderd gelukkig per oktober en dan kunnen we meer sparen. Ik denk dat het niet uitmaakt wat je verdiend, je leeft naar wat je hebt.
Ligt natuurlijk ook erg aan de regio hoe duur 'gewoon een gemiddelde tussenwoning' is, he? (Voor het geld wat je hier voor een tussenwoning - en btw ook voor sommige appartementen - betaald, heb je in Groningen en tegen de Duitse grens ed een vrijstaande woning. ) En natuurlijk is ook dat een keuze, zoals alles in het leven, maar wat mij betreft wel een keuze waar iets meer vanaf hangt dan bv. boodschappen doen bij de Lidl ipv bij de AH. Wij werken allebei en hebben een goed inkomen. Niet extreem veel, maar we kunnen er prima van rondkomen. Ik denk dat je inderdaad leeft naar wat je hebt.
Dat valt inderdaad wel mee... maar dan snap ik niet waarvan die hoge kosten dan komen? Wij leven vrij zuinig op dit moment, maar we hebben wel genoeg geld voor sporten, auto, netflix...
Hier ook en dat is gewoon balen! Toentertijd beleggingshypotheek afgesloten was je van het. En nu spijt als haren op mijn hoofd. Gelukkig er nu van af.
Ja, dat vraag ik me soms ook af. Het zijn hele normale dingen namelijk. Hypotheek, bijdrage VVE, waterschapsheffing, afvalstoffenheffing, Gas-electra, water, bankkosten, belasting auto's, verzekeringen (inboedel, aansprakelijkheid, ongevallen, rechtsbijstand, auto en reis), uitvaartverzekeringen, eigen risico zorg + premie zorg, mobiel., XS4all tv en internet, DUO, Judo zoon, kapper, boodschappen en benzine van partner.
Tuurlijk is leven op 1 inkomen voor sommige mensen mogelijk, maar voor de meeste tegenwoordig niet. Ook al zou je willen. Een vriendin van mij werkt niet en leeft ook riant. Maar haar man brengt veel binnen. Dus daar ben je ook afhankelijk van. Wij zouden het echt niet redden hoor van 1 salaris, ondanks dat wij een gewone tussenwoning hebben en modaal verdienen. Naarmate kinderen groter worden, worden uitgaven ook steeds meer etc etc,
Zonder KBS, eindejaarsuitkering, EHBO/BHV?IBT toeslag van 1500 bruto per jaar, zonder vakantiegeld en teruggave belasting, hebben we rond de 3200 per maand. Met al het bovenstaande iets van 4000. Mijn man werkt 36 uur, ik 15 uur. Man draait enkel onregelmatige diensten, ook nachten. Man heeft een studieschuld en we hebben een vrij hoge huur waardoor we niet extreem veel overhouden maar gewoon normaal rondkomen.