Totaal onverwacht zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Anoniememama2, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniememama2

Anoniememama2 Nieuw lid

27 jan 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Zoals de titel zegt ben ik totaal onverwacht zwanger van ons 2e kindje. Zaterdag ben ik erachter gekomen en gok dus nu iets over de 4 weken te zitten, erg pril dus nog. Wij vreeën om mijn vruchtbare dagen heen en dan telde ik altijd nog een dag extra bij mijn langste cyclus. Die was al meer dan 6 maanden 31. Mn langste 32 (toen ik nog niet zolang gestopt was met borstvoeding) en kortste 30. Nu is mijn ei dus pas op dag 34 geweest als ik terug kijk in mijn app waar ik alles bijhoud. Op dag 31 dacht ik hem te voelen en op 34 ook wel wat pijntjes maar niet zoals ik gewend was. En voorheen betekende dat ook niets en werd ik mooi 14 dagen na de pijn ongesteld. Dus toen geen bescherming gebruikt.
    Het kindje is echt super welkom, maar omdat wij hadden besloten in mei er pas voor te gaan ben ik wel totaal in shock. Ik wilde eerst nog wat afvallen bijv omdat ik best wat overgewicht heb. Nu zitten mijn emoties overal. Ik ben echt super blij met dit wondertje, maar voel me tegelijk ook zo stom dat ik niet naar me lichaam heb geluisterd. Ik had net helemaal geaccepteerd dit jaar niet opnieuw mama te worden en nu moet ik opeens de omschakeling maken. Ook ben ik een beetje bang wat mensen gaan zeggen aangezien ik tegen iedereen zei als ze erom vroegen: Nou voorlopig even niet want wil eerst nog afvallen etc.

Ergens weet ik ook wel dat het allemaal niks uitmaakt, het is ook gewoon de shock.Weet ook niet precies wat ik hier mee wil. Maar moest het gewoon kwijt. Meer dames dit meegemaakt? En duurde het lang voor je over de shock heen was?

2. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd:D

ook wij zijn onverwachts zwanger ( door anticonceptie heen ) ik heb er ook even aan moeten wennen maar toen ik eenmaal de eerste echo had en die had ik al vroeg met 6 weken ongeveer was ik gelijk alweer stapelverliefd op dat kleine wondertje en wat betreft wat andere mensen ervan zullen zeggen meid maak je daar niet druk om zolang het bij jullie gewenst is moet je jezelf niets aantrekken wat andere zeggen hoor ;)

3. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!!het is juist leuk zo'n verrassing!! Ik was onverwacht zwanger van mn eerste..en was al snel over de shock heen, maar zeker na de eerste echo. Komt goed...!! Lekker gaan genieten van dit onverwachtse wondertje!

4. Anoniememama2

Anoniememama2 Nieuw lid

27 jan 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt meiden. Het komt ook wel goed allemaal en zodra ik ons wondertje zie kan het me vast allemaal niets meer schelen haha. We zijn nu alvast aan het bespreken hoe we alles gaan doen en dan denk ik steeds ow ja in oktober hebben we een baby hihi. Wil in ieder geval nog even wachten met de verloskundige bellen, de vorige zwangerschap was de echo ook pas rond de 8 weken en anders heb ik het vast helemaal moeilijk met m'n mond houden hihi.

@ladytwister jij ook gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina