Totaal ruptuur en sex

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lesleyw, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Hallo,

Even een klein vraagje. Ik ben op 14 maart bevallen van een mooie dochter helaas is de bevalling niet helemaal vlekkeloos verlopen. Ik had namelijk een totaal ruptuur. Nu proberen mijn vriend en ik om weer geslachtsgemeenschap te hebben en het is nu al twee keer niet gelukt. De eerste keer was helemaal vreselijk en vandaag was het ook weer ontzettend pijnlijk. Alsof zeg maar de zijwand naar binnen getrokken werd. Wat ik er wel nog bij moet zeggen is dat mijn wond (gat wat vanzelf moest herstellen) pas sinds vorige week echt dicht is. Is het normaal dat je nog zoveel last heb na een totaal ruptuur (na bijna 3 maanden). Ik ben zo bang dat ik nooit meer zonder pijn sex kan hebben...... Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Liefs,

Lesley

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

na alle bevallingen is vrijen de eerste keer vaak pijnlijk/lastig, als je hechtingen gehad hebt helemaal. Ook speelt mee dat je bang kunt zijn voor pijn en dat het daardoor extra moelijk is. Probeer het nog eens met veel glijmiddel. Als hte niet lukt en het blijft pijnlijk even een afspraak maken met gynaecoloog of huisarts, dat die even kijkt.

Mirjam

Deel Deze Pagina