placenta bilobata

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fiona1983, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Ik blijk een placenta bilobata te hebben. Oftewel een placenta in de vorm van een 8, in plaats van een ronde vorm zeg maar. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik kan hier vrijwel niks over vinden op internet, dus ben heel benieuwd naar mensen die hier wel ervaring mee hebben.

2. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    helemaal niemand? iemand die enig idee heeft hoe en/of waar ik zou kunnen zoeken? (Ja behalve via de vk natuurlijk, want daar ligt de vraag al...)

3. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee dat gaf helaas niet echt veel duidelijkheid... zo had ik zelf al gezocht, maar niks... dank je voor het meekijken in elk geval :)

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nog nooit van gehoord. Kon het kwaad volgens je vk?

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja kan extra risico´s met zich meebrengen tijdens de bevalling... maar hoe of wat precies wist zij me ook niet direct te vertellen... ze zou het dus ook verder uit gaan zoeken.

7. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

Tijdens mijn zwangerschap hadden ze dat vermoeden. Uiteindelijk bij de bevalling bleek het niet zo te zijn. Zoek er maar niet te vel over op, de berichten die te vinden zijn zullen alleen maar veel zorgen wekken.
    Het heeft idd extra risico's, maar meestal gaat alles gewoon goed.
    Lopen de bloedvaten door de vliezen bij jou? Als dit niet het geval is hoef je je er niet zo druk over te maken.

Erg vervelend voor je! Onbewust en bewust geeft dit toch wat onrust.
    Heel veel succes nog tijdens je zwangerschap!

8. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Bipartiete placenta
    Bilobate placenta
    Duplex placenta
    Placentae bilobata

Dit zijn andere benamingen mss. kun je daar verder op zoeken?

Bedenk je wel tijdens je speurtocht op internet, dat het een vogel vrij medium is! Niet alles wat er op staat is waar, ook al ziet de site er nog zo professioneel uit. Vertrouw op je verloskundige en vraag haar naar betrouwbare organisaties en website.

9. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel vlinderke! heb op de andere zoektermen ook nog eens wat gezocht... niet dat ik nu heeeeel veel wijzer ben geworden... zal toch wat betreft thuis of in het ziekenhuis bevallen en de mogelijke risico's in mijn geval het advies en de uitleg van de verloskundige af moeten wachten, maar wel weer wat meer kunnen lezen...

mochten er trouwens toch nog mensen zijn met ervaring hiermee dan hoor ik het graag!! :)

Deel Deze Pagina