Kan het zo 'rommelen' na curretage?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mmm, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    #1 Mmm, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    Begin december ben ik gecurreteerd. Na 1,5 week was het bloedverlies helemaal over (laaste week was al zeer minimaal). Toen 1,5 week niks en daarna ongesteld. Dacht ik, want zo voelde het en zag het eruit. Na een paar dagen was het over, maar nu verloor ik vandaag ineens weer wat (bruinig) bloed. Ik heb helemaal geen krampen of iets.

Is het gevaarlijk dat ik zo af en toe bloed verlies, moet ik de gyn bellen? Of kan het ook gewoon een rommelende ongesteldheid zijn? M'n HCG is heel laag (zwangerschapstesten zijn al 2 weken negatief, ovulatietesten heel licht positief nog).

En ik weet dat het ongeduldig klinkt, maar ik ben ook zo benieuwd of m'n cyclus al wel weer op gang zou kunnen zijn (nu 4 weken na curr.) en of ik een eisprong in de gaten kan gaan houden. Of moet alles dan echt weer 'tot rust' zijn in m'n lichaam?

Ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen over deze klachten en een cyclus na ma/curretage.

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi mmm,

het is normaal dat je lichaam af en toe nog rommelt na een curettage. Je moet je voorstellen dat er heel wat is gebeurd voor je lichaam; Ineens niet meer zwanger, materiaal binnen geweest etc. Geef het inderdaad maar de tijd. De klachtjes naderhand horen we vaker. Het kan zijn dat je nu toch al je eisprong krijgt en dat je dus je menses al hebt gehad, maar dat is nog even afwachten. Je merkt er vanzelf weer een patroon in. Als je toch niet kunt wachten tot je je lijf een beetje terug herkend qua menses, mag je ook al wel weer proberen zwanger te worden.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina