hoi allemaal Sorry maar ik moet het even kwijt want ik kan niet meer! Na een zwangerschap met een hoop gezeur en complicaties, begonnen zaterdagochtend eindelijk mijn weeen! na 2 uur om de 5 minuten weeen heb ik de verlos gebeld, die kwam kijken en constateerde 1cm ontsluiting. Omdat ik 4 dagen te vroeg was (36 wk 3 dag) moest ik naar het ziekenhuis. Daar nog de hele tijd hetzelfde gebleven. de gyn kwam me weer toucheren en toen gingen mijn weeen weg.. nu naar huis gestuurt en geen teken meer van een aankomende bevalling! Ik vind het zo erg want ik had me er zo op verheugd dat het zou gebeuren en dat ik dan mijn kleine eindelijk zou hebben! Nu kan niemand me vertellen wanneer de weeen weer op gang komen, wie herkent dit verhaal? ik heb echt even een peptalk nodig denk ik!
Als de weeen nu al zijn geweest, zal het in ieder geval vast niet langer dan je uitgerekende datum duren dat het wel echt gaat komen! Da's toch een mooi vooruitzicht, of niet? (Sorry, loop zelf na een drama van een zwangerschap overtijd en het lijkt me een heerlijkheid als er al zo vroeg allerlei gerommel is, ). Maarrehm, dat van die uitgerekende datum meen ik wel: kan me niet voorstellen dat je dan nu nog weeeeken zou lopen. En: toch ook wel fijn dat het toch nog ff blijft zitten, want anders had ie straks de couveuse nog in gemoeten en je wilt je kleintje toch lekker zelf bij je hebben?
Het kan nog weken duren helaas... Met 36 weken had ik 2 cm ontsluiting en met 38 weken 3 cm. Toen ben ik ingeleid en ging het snel. Ik heb overigens meerdere keren een aantal uur achter elkaar weeen gehad, maar het zette steeds niet door. Voordeel is wel dat het straks, als het echt begint, meestal wat sneller gaat.
ik kan je helaas geen peptalk geven... ik heb bij beide zwangerschappen hetzelfde gehad... ons eerste kindje liet toen nog 3 weken op zich wachten.. ons 2e kindje nog 6weken! sorry.. heb geen positiever nieuws
hoi ik heb het zelfde als jou vanaf 25 weken had ik al weeen ( hardebuiken ) 4x opgenomen in het ziekenhuis, ik was ook met week 36 opgenomen omdat ik weeen had en 2 cm ontsluiting! heel irritant. mijn slijmprop ben ik ook al 2 weken kwijt en nog steeds geen teken van een bevalling die in zicht is! :x ik ben nu 38 weken. dus ik hoop dat het bij jou wat sneller gaat! je wordt er echt gek van en niemand die je kan helpen hellaas sterkte
Kan de VK op een gegeven moment niet gewoon je vliezen breken? of strippen ofzo? of doen ze dat echt alleen als het noodzakelijk is? ben wel blij dat ik niet de enige ben, maar het wachten blijft vervelend!
dat heb ik ook al gevraagd, maar zolang de baby het nog goed heeft doen ze niks tot 40 weken! ik heb het ook gevraagd omdat ik het allemaal zo zat was/ben maar ze laten je gewoon door lopen
waarom zou je nu al gestript willen worden? de kans dat je kleintje in de coveuse komt is zeer groot en geloof me daar zit je niet op te wachten hoor. je kind moeten achterlaten in het ziekenhuis is emotioneel ontzettend zwaar en dan mag je hopen dat er geen problemen optreden. 1cm opening is echt geen uitzondering hoor, liep zelfs bij mijn zoon met 6cm ontsluiting gedurende 2 weken rond. in jouw plaats zou ik hopen om je kleintje nog een paar weken veilig en warm bij je te houden zodat je hem/haar ook direct bij je thuis hebt. tenslotte wat maken die paar weken nu nog uit ook al is je zw mischien zwaar een vroeggeboorte kan en zal veel zwaarder zijn hoor
joh ik wist niet dat je met zoveel ontsluiting nog rond mag lopen..randi..6 cm? Ik had met 38 weken en 4 dagen ook 4 cm ontsluiting en toen gaf mijn vs aan dat ik snel zou bevallen..toen ik last had van lichte menstruatie pijn maar wat wel regelmatig kwam ben ik naar het ziekenhuis gegaan..daar hebben ze me eigenlijk bijna meteen aan de weeenopwekkers gelegd. heb me altijd afgevraagd hoe het zou zijn verlopen als ik niet meteen naar het ziekenhuis was gegaan. Er is dus helemaal niets mis mee om door te lopen met ontsluiting?
@AllahinKullu zolang je je slijmprop niet kwijt bent en je baarmoederhals niet verweekt en ingekort is kan er in principe niks gebeuren, zo zeiden ze toch tegen mij. mijn baarmoederhals was nog 28mm lang en ik was zelfs 5 dagen overtijd toen ik beviel van mijn zoon. het kereltje was flink ( 3.980kg) en vooral gezond maar elke situatie is anders hé, bij jouw kon de baarmoederhals mischien al wel verweekt en ingekort zijn, of was je je slijmprop al kwijt wat de kans op infecties enorm verhoogd maar bevallen voor je 37 weken omdat je het beu bent vind ik totaal niet kunnen, het is niet voor niks dat je kleintje 9 maand bij je is
ik merk dat de meningen hier nogal verdeeld zijn van mij mag hij ook nog wel blijven zitten hoor, maar als je denkt dat de bevalling echt is begonnen (dat dacht de vk zelf ook) is het gewoon heel raar en een dubbel gevoel als het toch nog stopt vind ik! Nou ja, we wachten het maar rustig af er zijn ergere dingen toch?
D'r zijn inderdaad ergere dingen. MAAR niet voor jou op dit moment. Daarmee bedoel ik, dat je jezelf qua gevoel niet hoeft weg te cijferen. Alles voor de 37 weken is nog niet handig, maar als het gebeurt, gebeurt het.. Al snap ik best dat het frustrerend is dat je lichaam iets doet en daarmee ook weer stopt! Dat is hier ook het geval. BAH! Ze laten mij dus klungelen met een hoge RR! (100 onderdruk opgenomen en eiwit) Toch ben ik ontslagen uit het ZH! maar... ik ga morgen terug en ik heb er ook genoeg van. Lig al te lang stil en het stopt en zet niet door. Ik heb volledige bedrust, mag alleen douchen en plassen! Toch snap ik dondersgoed dat het een keer goed is... (ik ben nu 38 weken) dus het mag! Baarmoeder was al verkort en 1 cm ontsluiting. Pfftt... Sterkte meid! Ik was even ver als jou toen dit begon. ik ben niet hetzelfde dan jou, maar toch het is niet prettig! succes!
Ik ben bij 24 weken opgenomen met vroegtijdige weeen. Heb eigenlijk vanaf die tijd regelmatig weeen gehad. Met 36 weken zou ik ingeleid worden. Baarmoederhals was verstreken en ik kreeg van die tabletten (was op maandag) kreeg max dosis. ;s avonds had ik ook echt gemene weeen (was ook te zien op ctg) maar bleef steken op vingertopje ontsluiting. Dinsdag zelfde verhaal. WOensdag ook. Donderdag een rustdag. En vrijdag om 1330 had ik eindelijk 2 a 3 cm zodat mn vliezen gebroken konden worden. Mijn meiden zijn uiteindelijk om 2217 en 2257 geboren. Zij wogen 2510 en 2790 gram. Zondagochtend mochten we al naar huis!
Tsja niet echt een leuk antwoord, maar het kan nog wel een aantal weken duren..ik had met 34 weken weeen en 1 cm ontsluiting. Ziekenhuis in en uit geweest in die tijd erna want de weeen kwamen wel maar niet sterk genoeg. Met 38 weken was ik helemaal gesloopt, lichamelijk en emotioneel. Aangezien ik een neurologische ziekte heb ging het fysiek met mij helemaal niet meer goed, waardoor er besloten werd mij met precies 38 weken in de leiden..toen ging het vlot! Want binnen 2 uur tijd had ik onze kleine wolk in mijn armen
gefeiciteerd patricia! wat heerlijk dat je bent ingeleid.. ik mag zo naar de gynacoloog ik trek het ook niet meer.. ik hoop dat ze ook iets voor mij willen doen groetjes
Hier doen ze niets. Verdorie, mijn RR was goed. En goed is voor hun 90/130? haha. dit is gewoon gekkenwerk. wat wil je als je anderhalve week in bed ligt? pffttt. Donderdag zie ik de GYN. ik blijf steken op 1cm, ben moe, en vindt dit niet grappig meer. Heb de hele tijd al toe moeten geven daar. Zegt er ook een meid van achtien, positief denken Joelle. Ik zei tegen haar.. pfftt. waar heb JIJ het over? Zegt dat mens ook nog dat ze de doos met trucjes niet zomaar losmaken? hihi. en dan heel kinderlijk d'r achter aan. Het is morgen al woensdag. Hetzelfde als je tegen een kind van drie zegt... over 2 nachten ben je jarig! Ik ben niet snel boos of huilerig. Maar ik ben echt boos geworden. Maar nu draai ik bij... Mama Tanja, ik duim ook voor jou!
ik snap precies wat je bedoelt! ik wordt ook als een klein kind behandeld in het ziekenhuis.. ze weten allemaal wie ik ben en dat bedoel ik niet positief.. medeleven krijg je zoiezo niet en begrip is ook al moeilijk te vinden. gelukkig is het mij vandaag gelukt om een inleiding te krijgen a.s maandag.. dus ik kan aftellen, hoop natuurlijk dat het zelf gaat komen maar ik heb gelukkig nu een datum! ik hoop dat het bij jou ook nu op gaat schieten.. we houden elkaar op de hoogte tanja
heej! Wat fijn voor je! Pfft. ik ben echt blij voor je! haha. Eindelijk vooruitgang voor jou. Wat moet dat fijn voelen, misschien begint het wel nu vanzelf. Ik denk persoonlijk dat mijn negatieve denken ook niet veel meer opschiet. Maar jij lijkt me toch geen lastige patient? Ik bedoel, hoezo denkt men negatief over je? Groetjes!
ben dus niet de enige die zo *&$% is behandeld in het ziekenhuis! ze hebben vast geen sociale vaardigheden training gehad
Nee, dat lijkt ook zo dan. Komt denk ik omdat je dan al niet lekker meer zit. Alles wat er dan gezegd wordt.. is tien keer zo hard dan anders. Maar wat wil je? haha, tikkende hormoonbom ben ik nu! Wel fijn dat je een datum hebt, het zal me dan ook niet verbazen dat het dan vanzelf komt! Succes meid!