Hallo meiden, Ik ben twee weken geleden bevallen van mijn zoontje en heb ik hierbij een totaalruptuur opgelopen. Het herstel loopt erg voorspoeding. De hechtingen zijn netjes opgelost, met lopen en zitten heb geen last (nog niet heel ver weg geweest) en ook van met ontlasting heb ik geen problemen. Eigenlijk heb ik heel weinig informatie meegekregen en ben ik daarnaast een heleboel vergeten, omdat ik nogal wazig was na de bevalling. Zijn er meiden met ervaring met een totaalruptuur? Wanneer konden jullie weer wat ondernemen? Wanneer hadden jullie weer seks? Ik heb zelf veel behoefte aan de intimiteit, maar ik weet niet wanneer het weer kan en ergens ben ik heel bang dat het niet lukt.
Nou zoals jij het allemaal omschrijft dat kan jij wel weer gewoon sex Ik had ook een totaal ruptuur.. 3 lagen naar boven tot aan het slijmvlies. 6 weken erna hechting nog maar 1 laag opgelost, pijn bij poepen en plassen, pijn bij zitten en lopen.. Pijn bij alles!!! Ik denk dat je gewoon weer alles kan gaan doen hoor!
Dank je voor je reactie! Ben eigenlijk wel erg onder de indruk van het gebrek aan informatie... Bij jou is het wel heel heftig geweest, joh! Dat herken ik helemaal niet. Ik wist, voordat ik op internet ging zoeken, niet eens dat er verschillende gradaties zijn van een totaalruptuur. Ik ga de huisarts nog even bellen voor een afspraak. Ben jij wel zelf weer begonnen met sport en seks? Heb jij daar informatie over gehad?
Uhmmm even denken: Tot 6 weken mocht ik helemaal niks!! Daarna mocht ik weer langzamerhand beginnen. Sex is hier nog niet gebeurd.. Ik ben zoo bang.. Er zit bij mij ook een likteken van binnen dat doet heel erg pijn. De gyn zei: hier doet het pijn he... Daar zit een litteken Ja er bestaan 3 soorten.. 1e, 2e 3e laags.. Ik heb bijv ook te horen gekregen 3 jaar niet zwanger raken.. Kans groot dat ik anders een ks moet of weer helemaal uitscheurd en dan levenslang incontinent van onlasting blijft! Heb jij gevoeld tijdens de bevalling dat je uitscheurde?? Ik niet! Ik vond toch alles al zeer doen.. Kwam er nog een gyn bij: hmmm dat moet op de ok gebeuren, u bent helemaal uitgescheurd. Hoe kwam het bij jou?? IK was in paniek geraakt en had geen controle meer over mezelf!
Jeetje, 6 weken helemaal niets? Mocht je je wel in huis bewegen? Tegen mij is dus niets gezegd, ook niet over 1e, 2e of 3e graads. Ik weet alleen dat mijn anus ook gehecht is. Wat jammer dat je nog zo bang bent voor seks. Heb je geprobeerd om met perineumolie de boel wat te masseren om het te verzachten? Dat schijnt te helpen. Ik probeer nu onder douche steeds een vinger naar binnen te brengen. En dan volgende keer twee. Tot nu toe is het niet heel erg gevoelig. Tijdens de bevalling heb ik niet gevoeld dat ik scheurde. Ik kon het persen redelijk tegenhouden. Toen ik mee mocht persen, moedigden ze me juist aan harder te persen. Ik hoor de gyn nog zeggen: "Nee, we zetten geen knip. Ze kan het zelf." Nu heb ik wel een kind gekregen van 4115 gram, dus daar kan het ook aan liggen.
Mij werd helemaal niets verteld, las het later in de papieren. Nou nou nou vond het vreselijk, wist niet wat me overkwam de eerste keer dat ik alleen al op de wc ging zitten. Zitten en verzitten deden sowieso erg veel pijn. 3 dagen is het ziekenhuis gelegen en kreeg daar veel pijnstillers. Een week lang pijn gehad, maar sneller dan verwacht verdween de pijn. Ontlasting ging binnen een week ook weer goed, durfde de eerste dagen haast niets! Ik heb nog steeds geen sex gehad, 2,5 maand geleden bevallen. Afgelopen week uitstrijkje gehad (afwijkende cellen gevonden tijdens zwangerschap) en vond het vreselijk. 3 verschillende eendebekken enzo geprobeerd, pfff kon wel janken. Nu durf ik helemaal niet meer haha.. Ik liep al wel stukjes in het ziekenhuis, regelmatig trap op en af thuis in de kraamweek, kleine huishoudelijke taken. En na een week heb ik al een wandeling (in heel rustig tempo) van een uur gemaakt.. Maar ik ben dan iemand die echt niet in bed kan blijven, wat ik ook mankeer!
Dat vind ik lief van je! Was echt erg ja.. En pijnlijk, okay.. Maar toen ik hoorde: 'ik haal even de baas erbij'.. Toen rolden de tranen over mijn wangen, wat een ellende! Lees dat jij ook nog geen sex hebt gehad. Heb je het er moeilijk mee? Merk nu wel dat mijn vriend steeds meer wil, dus begint lastig te worden hier! En wat vervelend dat je in paniek raakte! Nam wel een beetje het mooie ervan af, of niet? Ik vond het moment zo mooi, maar tijdens een uur hechten begon ik er wel de balen van te krijgen. En al helemaal hoe ik de Gyn tussen mijn benen zag kijken, toen wist ik eigenlijk al genoeg! Heb me ook wat afgevloekt tijdens het hechten, wat een pijn! Uitscheuren voelde ik overigens ook niet. Duurde even voor ze begonnen met hechten. Ik dacht er zelfs zonder hechting vanaf te zijn gekomen haha wat kan een mens zich vergissen..
@ MissXX: Nou ik weet wat je doorgemaakt heb.. Eendekbek! Vreselijk! Ik heb gejankt.. En dan denk ik nu aan dat je dat na een totaalruptuur moet doen.. Ik denk dat ze me weg konden maken haha Idd ook nog geen gemeenschap gehad.. Mn man vind het tnt gelukkig nog prima.. Ik moest gehecht worden met een ruggeprik.. Ik ben zover het kon uitgescheurd.. 3 lagen! Dus gelukkig niks van het hechten gemerkt, lijk me echt vreselijk!
Ik ook gehecht met ruggenprik, gelukkig ook niets gemerkt! Eendenbekken, brrrrrr! Normaal gesproken al geen pretje en nu vast helemaal niet meer . Als ik groen licht krijg van de ha zal ik jullie vertellen of het heel pijnlijk was of niet, wie weet valt het heel erg mee!
Nou, dat ging prima! Ik voelde de hechtingen wel een beetje, of het leek zo, dat kan ook. Nu was ik ook niet heel bang of gespannen.
Dat scheelt dat je niet bang of gespannen was.. Ik denk dat ik er ook maar weer aan moet haha Maar hij is nog maar 2 weken joh! Wel snel.. Mooie naam Boas.. Die van ons heet Joas!
Ja, bijna 3... Miste de intimiteit zo. Toen ik zwanger was eigenlijk al. Maar toen vond ik het allemaal niet zo prettig meer. Maar het ging dus prima, voel me meteen weer wat m'n oude zelf! Wow, Joas, dat vind ik ook gaaf! Goede smaak !
Ja Joas ben ik altijd nog blij mee met die naam.. Je hoort hem niet zo vaak. Is eigenlijk een bijbelse naam. De 2e heet Ruben!
Heel mooi! Boas is ook Bijbels, alleen dan zou het met Boaz moeten zijn . Ruben is ook mooi! Wij hebben nog geen tweede, maar wat het zou moeten worden weet ik ook nog niet...
Je eerste is nog maar 2 weken dus denk er verlopig maar niet aan Ja idd Boas is ook bijbels.. Ik vind die namen erg mooi. Nou ik zal je het wel laten weten of het bij mij pijn gedaan heb
Ja die was helemaal blij hihihihihi Nou ik eerlijk gezegd ook, kvond het doodeng maar het ging goed..
Tjee, jullie zijn al zover!! En Redhead al binnen 3 weken.. Nou toen dacht ik er nooit meer aan te beginnen.. Nou dit geeft me wel wat vertrouwen..