Totaalruptuur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Redhead, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    Zo dan ja dan ben ik wel lekker geïnformeerd.
    Maar denk zelf dat het ik een laag ben in gescheurd.
    En misschien een heel klein stukje 2 lagen:(
    maar dat zal wel minimaal zijn dan.
    Heb er ook geen last van ja alleen me achterkant maar dat zal wel zo blijven denk ik.
    Ben bij de vorige ook iets ingescheurd en dat is niet goed gegaan met hechten te strak en heb toen een reconstructie gehad:(.
    Dus denk ook dat het daar door kwam dat het zo makkelijk scheurde.
    En had daarna ook last van me achterkant denk van te hard persen :( maar nu is het wel zo ver snif
    Want ze wilde me niet knippen ''gelukkig''.
    Maar hoop echt dat het goed geneest het is al dicht en heb de meeste uitwendige hechtingen verloren inwendig weet ik niet.
    Heb over 2 weken na controle en zal gelijk eens vragen hoe en wat

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Din0: Hebben ze niet gezegd dat je niet weer mag inscheuren?? Dat je anders een ks moest bij de 2e??

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    nee.
    Maar er komt toch geen 3e

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    MAar wel raar dat je zo weinig info krijgt het is en blijft wel een totaal rep en het is toch iets wat nog JAREN mee moet gaan.:(
    Hoop niet dat ik er wat aan overhou dan

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Dino: ik bedoel bij de 2e.. Deze baby zeg maar.. Ik mag niet eens meer normaal bevallen al zou er een 3e komen!

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    De vorige keer ben ik maar tot de helft gescheurd.
    En nu dus die totaal rep;).
    Ze lag scheef met haar hoofd :(.
    En nu komt er ook geen kindje meer maarhet gaat mij om het idee dat ze me helemaal niets vertellen:(.
    Heb ook op internet gekeken en blijkt dus dat je bij 3 graat de spier pas pakt dus ben wel 3e graat gescheurt dan:(

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja idd je ben wel 3e graads doorgescheurd als de spier ook meegescheur is.

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    best knudde :(.
    Heb volgende week controle dus gelijk maar even aan kaarten

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik had een subtotaal ruptuur en volgens de gyn en de vlosjes kan en mag je na een (sub)totaal ruptuur gewoon bevallen en inscheuren. zal wel per ziekenhuis verschillen.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wat is een sub totaalruptuur? Ook tot aan de kringspier doorgescheurd?? Kan op levenslange incontinentie heb ik!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    sub totaal is net niet helemaal door zeg maar. tot het randje of net op het randje.
    maar mijn dame lag verkeerd met d'r hoofd dus het paste niet zo goed. ook nog eens met vacuum eruit gesleurd dus misschien dat dat er ook nog mee te maken heeft. vlos zei dat als dit niet was gebeurd, ik ws niet zo uitgescheurd was.
    dus als ik van een evt. volgende ga bevallen dan zullen ze ws zowiezo een knip zetten om de kans op scheuren te verminderen.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oke, daarom mocht je dus weer natuurlijk bevallen.
    Hier echt helemaal door tot aan kringspier! En ik lag echt helemaal open zeiden ze op de ok.. ( Was trouwens super gezellig op de ok, kheb daar wat aflachen en gehuild haha

Maar als ik nog een keer zo uitscheur dan gebeuren er dingen die ik niet zou willen :(

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden,

Ik ook een totaal ruptuur (had eerder al een eigen topic geopend tot redhead me op de hare wees)
    Ik heb even een vraagje;

Ik moet over 3 weken op co bij de gyn, wat is gebruikelijk;
    Neem je je man/vriend mee naar die co?Zie er best tegenop om alleen te gaan,maar wil ook geen rare zijn haha..
    Ook geen idee wat hij gaat doen, jullie ervaring met wat de gyn doet bij de 1e nacontrole na totaalruptuur?

Thanx alvast!

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ze gaan met 1 vinger je anus binnen om te zien of he heel is.. Bij mij zaten er toen ng 2 lagen hechtingen in. Mnman is niet meegeweest

15. Loekiej

Loekiej Lid

23 apr 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Hier geen totaalruptuur, eigenlijk nauwelijks zichtbare schade of scheuren maar mijn klachten zijn nagenoeg hetzelfde als die van jullie...grrrrr...
    Kan geen winden ophouden, geen ontlasting, en als ik voor de grote bs naar wc geweest ben (als ik hem dus gehaald heb;)) heb ik het gevoel dat de hele inboedel eruit hangt!! Lekker dan, denk je ongeschonden uit de strijd gekomen te zijn....
    Volop bekkenfysiotherapie aan het doen en allerlei onderzoeken om te kijken hoe dit in hemelsnaam mogelijk is.

Ik denk dat het helemaal niet raar is als je je partner mee neemt hoor!!!!
    Succes

16. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hee meiden,

Hier wordt lekker verder gekletst zie ik. Goed hoor! Ik wist er voordat het mij gebeurde zo weinig over. Nog steeds heb ik moeite met al die windjes, dat vind ik toch wel vervelend. Ik kan verder wel alles ophouden, maar het lijkt wel of ik de hele dag lucht kwijt moet... Bah, dat had ik nooit!

Toch blijven het wisselende verhalen. Die controle hoort erbij inderdaad. Mijn man was wel mee, maar is niet mee naar binnen geweest bij de gyn. Ik vond de controle erg meevallen.

Ik lees hier wel veel dat je na een totaalruptuur niet meer vaginaal mag bevallen. Dat vind ik zo gek, want dat heb ik niet gehoord terwijl ik niet erger uit had kunnen scheuren.

Inmiddels een spiraaltje laten zetten, waarbij natuurlijk ook de gevreesde eendenbek te pas kwam. Ook dit viel alles mee en de huisarts heeft meteen alles nog eens goed kunnen bekijken en vond het er goed uitzien.

Hoe is het nu met jullie?

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oooo redhed heb je de eendebek naar binnen gekregen?? Als ik dat ding ziet krijg ik al trauma's!!! Knap van je hoor..

Ik mag idd niet meer vaginaal bevallen omdat ik dan de kans weer heb op uitscheuren.. en dan levenslang incontinent van ontlasting wordt.

18. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    OMG ! :$

Dit was niet verstandig van mij om te lezen :$

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Inaya; Te laat meis.. :)

Ach niet bij nadenken als je gaat bevallen, gelukkig zitten er geen 100 vrouwen onder dit topic..Dus de kans dat je er met een paar hechtingen of niets vanaf komt is groter hoor!!
    En mocht je toch een pechvogel worden dan heb je al meer info als dat wij hadden ;)

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Vraagje;

Wie van jullie is er naar zo'n bekkenbodempoli geweest na de ruptuur? Krijg net mn afspraak binnen via de post.. Moest vorige week een hele lijst met vragen invullen en een mictie lijst bijhouden. Maar wat gaan ze daar nog "doen" of is het praten en bekkenbodem oefeningen aanleren??

Deel Deze Pagina