totaalruptuur

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Baby4, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Hallo,

Tijdens mijn de bevalling van mijn eerste kindje ben ik helemaal uitgescheurd (totaalruptuur). Helaas heel vervelend gegaan want ik voelde dat ik zou uitscheuren en heb toen gevraagd om een knip maar volgens de vk was het niet nodig en moest ik gewoon doorpersen. Helaas ben ik toch volledig uitgescheurd. :cry:

Nu ben ik weer zwanger maar ben een beetje bang en onzeker over hoe dit zal gaan met de bevalling van mijn 2e kindje. Mag ik gewoon bevallen? Zo ja, wat zijn de gevolgen en is er geen risico dat het niet goed zal hechten als het weer open gaat? Moet ik flink worden ingeknipt en kan dit door de vk of moet ik bij een gyn. terecht?

Overigens ben ik niet bevallen van een extreem groot kind, ik ben bevallen met 39 weken, 3300gr.

Alvast ontzettend bedankt voor je reactie!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het wil helemaal niet zeggen dat je nu weer uitscheurt. Wel moet je aan je verloskundige zeggen dat je er bang voor bent. We zijn wel veel laagdrempeliger met een knip als je ooit een totaalruptuur hebt gehad.

Mirjam

3. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    dank je mirjam voor je snelle en rustgevende reactie. Ik zal het inderdaad met mijn vk gaan overleggen.

Deel Deze Pagina