Hallo dames, Ik was benieuwd wat jullie in totaal hebben uitgegeven aan de baby uitzet. Ben zelf van plan om het kamertje, box en kinderwagen 2ehands te kopen en ik heb ook geen belangstelling bij merkkleding. Dat moet al aardig schelen in de kosten Ik ben benieuwd welke bedragen ik hier zie verschijnen, bedankt alvast! Grt. Racebabe
euhm ff denken, ik heb de beebkamer gekregen was 2ehands hebben men nichtjes in gelegen.. we hebben de kinderwagen gekregen van mijn schoonouders nieuw! ik heb een badje gekregen en de shantala! heb heel veel kleertjes gekregen van vrienden en familie! en schoenen trouwens ook! wij hebben de box en maxi cosi overgenomen voor 50 euro het enige wat wij betaald hebben is het behang waren drie rollen hihi en wat verf! de standaard voor het badje 5 euro, en de washandjes en verzorgspullen. het mobieltje hebben we nieuw gekocht en aankleedkussen dus al met al komen we geneens aan de 200 euro! prijs me er ook heel erg gelukkig mee hoor!
Uhm, bedje en commode krijgen we (nieuw gemaakt door eenmeubelmaker ) we moeten dus een matrasje enz kopen. Kinderwagen gekregen nieuw van opa en oma Maxi cosi gekregen bij de kinderwagen Box overgekocht voor 50,- 2de hands badje en tummy tubmet spulletjes gekregen voor mn verjaardag. Dus hier ook wat meer geld over voor tierelantijnen en kleertjes
kamertje gekocht voor ongeveer 1200 wiegje voor 80 matrasjes waren duur, voor de wieg en ledikant samen ruim 200 lakentjes gehad dekentjes gehad box 100 boxkleden gehad kinderwagen gehad maxicosi 140 wipstoeltje 40 bad, standaard, tummytub, borstkolf, flesverwarmer en sterilisator te leen veel rompertjes en kleertjes gehad en zelf ook nog wat dingetjes gekocht nu nog behang en gordijnen
Ledikantje, commode en kast 600 Matrasje 40 Lakentjes en dekentjes 60 Kleertjes zelf gekocht 60 Box 75 Kinderwagen en maxi cosi van mijn ouders gekregen Kolf, badje, standaard, flesjes, sterilisator, voedingskussen. flanellen luiers, en een hele berg kleertjes geleend. Groetjes, Mirjam
hoi hoi complete kinderkamer inclusief behangen en gordijnen kinderwagen box kleertjes enz enz 2500 euro
Kamertje gekocht voor 400 inclusief matras. Kinderwagen gekregen van mijn moeder. Box gekregen van mijn nicht Behang was 19,95 per rol...4 rollen en een rand 16,95. Bijbehorend kleedje was 49,95...wel van nijntje vandaar dat het zo duur is. Kleertjes heb ik heel veel gekregen. Maxi cosi geleend van familie. Badset gekregen van een vriendin ( nieuw ) flesjes en dergelijke 20 euro lakentjes dekentjes iets van 75 euro. wipstoeltje gekregen van oma... ik ben ook wel zo iemand dat als ze vragen wat ik nog nodig hebt dan zeg ik wel de wat duurdere dingen...ik had bijvoorbeeld liever een badset dan 3 setjes kleren. heb alles wel zo beetje gehad nu denk ik...
Kamertje 600 euro (helft van tante gekregen) Matras 30 euro Kinderwagen/autostoeltje en voetenzakken 500 euro (300 door tante bijgelegd) Badset (badje/bubble/aankleedkussen/standaard/zwitsalpakket/badjas) 120 Euro Schommelstoel (fisherprice cradle) 100 Euro (75 van ouders) Mobiel boven bed 40 Euro Lading hydrofile luiers: 15 euro (en een aantal gekregen) Dekentjes/lakentjes: 60 euro Box (2e hands) 100 euro Boxkleed: 15 euro Aankleedkussen: 49 euro Kolfapparaat 150 euro IP camera (ipv babyfoon) Dit was het wel een beetje volgens mij Wij hebben toch best veel nieuw, maar zijn wel erg goed gaan shoppen zodat we de wagen goedkoper hadden (kleuren van 2005 ipv 2006), een kamertje bij fabrieksdump van babypark kesteren. Groetjes Daphne
Wij hebben ongeveer 2500 euro uitgegeven tot nu toe, we moeten nog wel wat kleine dingen aanschaffen.
wij komen denk ik boven de 2000 euro maar we hebben ook alles nieuw gehaald babykamer kinderwagen maxi cosi box fietskar boxkleden speelkleed kolfapparaat badzet etc
GEEN FLAUW IDEE! De wagen krijgen we cadeau van m'n ouders. Me schoonzusje had nog badje en allemaal los spul over, kruiken, hydrofiel luiers etc. etc. allemaal niet gebruikt (op het badje na dan, maar dat badje gaat gewoon een keer goed in bad en klaar) Verder hebben we dus alleen de kosten van de kinderkamer over. Zal gerust nog wel van alles bij komen, maar zolang het budget het allemaal toelaat, maakt het totaal me niet zoveel uit
Het is maar wat geluk noemt... Wij hebben ook zo'n 2500 euro uitgegeven en hebben nog steeds niet alles maar wij hebben er voor gekozen om ALLES nieuw te kopen en niets te krijgen of 2e hands te kopen.
Wij hebben dus niet zo'n ruim budget en ik heb er geen problemen mee om spulletjes 2e hands te kopen (mits deze netjes en schoon zijn) Wat betreft dingen krijgen, reken ik nergens op, ook de familie kan het geld goed gebruiken. Racebabe
Ik denk dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt (merken, nieuw of tweedehands) Effe denken; Kamertje (ledikant en commode) badsetje compleet met standaard heb ik tweedehands gekocht voor 200 euro (waarvan ik nog wat spullen verkocht heb 50 euro dus eigenlijk maar 150 euro. Kinderwagen en maxi cosi heb ik van mijn ouders gekregen (VERY LUCKY!) was bijelkaar iets van 900 euro. Matrasje bij de leenbakker voor 35 euro Waar ik wel veel geld in heb gestoken zijn kleertjes omdat ik die van een goede kwaliteit wilde kopen dat ze dan eventueel voor een tweede ook goed gebruikt kunnen worden en ik vind dat belangrijk. Zelf vind ik kamertje niet zo belangrijk (heb niet zoveel geleden gehad als bv een kinderwagen) dus kan je makkelijker tweedehands kopen... Het kamertje opknappen, verfen en aankleden was iets van 100 euro (verf, gipsplaten, boren, kleedjes) Onze box was 109 euro bij de fabrieksdump bij babypark kesteren terwijl die een half jaar geleden in de winkel stond voor 249 euro, dus goed kijken vergelijken als je een budget hebt.. Kortom het is wat je zelf belangrijk vind DAAR geef je het meeste geld aan uit , het kan zo duur worden als je zelf wilt, ik zag kamertjes van 1500 euro (dat kost mijnkamertje nieuw incl kast) wij hebben alleen de commode en ledikant voor iets van 100 euro, je moet denk ik ook beetje mazzel hebben.. Ik merk wel dat al die losse spulletjes DAAR gaat juist het geld inzitten...haha als je een budget wilt gebruiken houd dan goed een lijstje bij...want die dingen tikken aan... EN met sommige dingen wachten tot het geboren is, je krijgt namelijk ook veel kadootjes (moet het wel net je smaak zijn)
Klopt idd ik heb voor mijn zoontje tot zijn 2de alleen de kleren van de kraamvisites gebruikt (en nog dingen nieuw weggegeven) gewoon een lijstje maken met wat je mooi vind en kunt gebruiken en dat dan (tussen neus en lippen) kenbaar maken aan kennissen vrienden en familie.
De kinderkamer terwaarde van 1500 euro, 2de hands gekocht van familie voor 300 euro (ledikant&comodde&kleding kast) Kinderwagen 300 euro gekregen van schoonouders. Box 150 euro vriend zelf gemaakt van hout. boxkleed en molentje 30 euro zelf gekocht. kinderstoel: 69 euro van schooonbroertje gekregen. Heel veel kleertjes gekregen (rompertjes&truitjes&broekjes etc) Zelf ong 25 euro aan wat extra kleertjes uitgegeven. Thermobad hoe duur weet ik niet gekregen van oma. En voor de rest nog wat verzorgingspulletjes en speelgoed en dergelijke voor ongeveer 30 euro gekocht. Met elkaar c.a. 535 zelf uitgegeven. Daar komt nog bij dat we een babyfoon en geboortekaartjes nog moeten betalen dus het bedrag komt ongeveer op 600 euro neer denk ik.