Totale kosten babyuitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Racebabe, 16 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littleone

Littleone Actief lid

9 mrt 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    Belgiƫ
    Zo dus ook wij, iedereen zijn manier ;) !

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij hebben bijna alles nieuw gekregen van de opa's en oma's
    het enige grote wat we zelf gekocht hebben is de box, tweedehands via internet voor 50 euro.

wij hebben heel veel geluk hoor, als we dat niet hadden hadden we ook alles 2e hands gekocht.

3. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Tot nou toe hebben we hier alles ook tweedehands gekocht, de kinderkamer (200 euro, inclusief eeen nieuw matrasje), de box ( 40 euro).
    Verder hebben we ook al heel wat gekregen, een kinderwagen, een autostoel, een buggy, kleertjes, enz.
    Alleen de aankleding van het kamertje is allemaal nieuw.
    Hier zal het waarschijnlijk niet zo'n heel duur kostenplaatje worden.

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik zat zelf te denken aan het volgende (2e hands):
    - kamertje (ledikant+matras/commode/kast) voor 250
    - kinderwagen 100
    - box met kleed 40
    - badje met toebehoren 30
    - autostoeltje 40
    - wipstoeltje 25

Verder de luiers, dekens/lakens, minimaal benodigde kleding, kraamartikelen, gordijnen/behang/prulletjes ; samen voor 200.

Dus totaal iets van 700 euro; vind het een uitdaging, maar ben dan ook een echte koopjesfreak hahaha!
    We hebben allebei een kleine familie en denk dat ik van mijn kant al helemaal geen steun hoef te verwachten, dus denk dat de kadootjes zullen bestaan uit kleertjes en speelgoed bij de geboorte.

Racebabe

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben ook een koopjes jager, :p Het is inderdaad een kunst om het zo goedkoop mogelijk te krijgen.

Optijd beginnen met snuffelen

Mij is het gelukt. Ik heb dan wel het ledikantje en commode geleend, wiegje uit de familie. Dus daar geen kosten aan.

Box : 25 euro
    Kinderwagen: 180 euro
    Wipstoel ( luxe) : 20 euro
    Kinderstoel: 30 euro ( nog helemaal niet nodig natuurlijk)
    Kastjes kleren enz.. : 28 euro
    kleertjes zelf: 50 euro
    Beddengoed en matrasje: 100 euro
    Flesjes e.a : 50 euro

Ik denk in totaal 550 euro ongeveer.

6. Niet meer actief

ben benieuwd of je dat voor elkaar krijgt racebabe ziet er een beetje uit als een strak budget... dan moet je echt ALLES tweedehands en dan ook nog cheap zien aan te komen lijkt mij...

Mij persoonlijk lijkt dat een hele uitdaging want ik zie nu hoe duur alles is (zelfs tweedehands op marktplaats soms)

Vind trouwens wel erg belangrijk dat alles VEILIG en schoon is dus een autostoeltje geef ik dan liever wat meer aan uit en dekens, kleding e.d.

Ik kwam pas ergens op kraamvisite en zelfs de kraamverzorgster keek met een vies gezicht naar de vale dekentjes en kleding (die tweedehands waren) je moet geluk hebben dat diegene voor jou ze dan heel goed heeft onderhouden (en de witte lakens ook nog wit zijn en niet grijzig)

7. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hihi, het is nog geen budget, maar meer een begroting zeg maar.
    We hebben nog amper geld aan de kant gezet voor de baby, dus ik was eens aan het rondkijken op internet voor wat 2e hands prijzen.
    Als ik een beetje op tijd begin en de juiste dingen er uit zoek, moet ik een eind in de richting komen.
    Wat betreft de dekentjes en kleding koop ik het meeste wel nieuw hoor, alleen die grote spullen (1e opsomming) kunnen we gewoonweg nieuw niet betalen. :(

Maar zoals je zegt Ponyville, het moet natuurlijk wel veilig en schoon zijn,
    dat is ook wel het eerste waar we dan naar kijken als we 2ehands spulletjes gaan bezoeken :)

8. Niet meer actief

je hebt keileuke, veilige en schone dingen hoor tweedehands, vooral bij vrienden en familie enzo navragen...jammer dat ik geen lijst exact heb bijgehouden, ik ben ooit eens naar de prenetal geweest en ik had maar 1 volle zak voor over de 300 euro (SLIK!)

OOK goed vergelijken (dat heb ik niet altijd gedaan omdat ik nogal impulsief ben haha) soms scheelt het enorm veel...

Op zich als je het over die 7-8 maanden spreid is het wel te doen (ik had ook niets apart ervoor staan eigenlijk) maar bv 100 euro sparen per maand (of 50) is zoiezo een goed plan... stel dat je nu 50 euro spaart maak je er dan 100 euro van :)

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Grappig dat iedereen zo verschillend is. Ik vind het juist zonde om veel geld aan kleertjes uit te geven. Ik heb 1 pakje gekocht, mn vriend ook en de rest is eigenlijk allemaal of nieuw gekregen (vooral mn ouders konden zich niet beheersen) of tweedehands gekregen/geleend. En Jarissa is nu al uit bepaalde pakjes gegroeid. Ik ben blij dat wij weinig hebben uitgegeven aan kleding. Sommige pakjes heeft ze 1 of 2 keer aangehad. Dat is echt nog wel goed genoeg voor een eventuele tweede.

Wat wij in totaal hebben uitgegeven weet ik echt niet. Wat ik nog wel weet:
    Tweedehands kinderkamer (door 1 kindje gebruikt ) 250,00
    Kinderwagen incl. buggy en maxicosi 500,00
    De rest:
    Bad: shantala, standaard, zwitsalspulletjes
    Aankleedkussen met 2 hoezen, hydrofiel luiers (heb er 20 en ben echt blij dat ik er zoveel heb), washandjes, badcapes (2)
    Draagdoek
    Lodger bunker
    Wieg
    Beddegoed
    Kleding
    Box
    Dat alles heeft denk ik ook wel zo'n 1000,00 gekost. Precies weet ik het niet omdat je steeds wat koopt. Wat bij ons wel echt duur was, was de box. We hebben een extra hoge box gekocht zodat onze honden niet met hun kop in de box kunnen komen. Ze kwijlen nl. soms nogal en dat vind ik zo vies boven zo'n klein meisje. De box was 300,00. Even slikken maar ik ben er wel heel erg blij mee.

10. Niet meer actief

hihi ja kwijl zit je niet echt op te wachten als mini meisje :p (ze is trouwens zo mooi! had even in je album gespiekt) die van mijn kunnen gelukkig niet met hun neuzen ertussendoor (had er eerlijk gezegd niet op gelet)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dank je wel, Jarissa is ook echt een schatje.

Neuzen tussen de spijlen door kan gelukkig hier ook niet. Maar bij een gewone box hadden ze er wel overheen gekund. En ach, op de babykamer hebben we veel kunnen besparen en een box doe je best lang mee. Daarom zijn we toch maar over dat enorme bedrag heen gestapt. En ik ben er erg blij mee!

12. missyb

missyb Niet meer actief

Wat ben jij trouwns snel met je baby kamer ponnyvile.
    Alles al klaar zie ik!

13. Niet meer actief

haha zijn wel enorme handen dan of niet :p

Ik ga alleen wieltjes met remmen erop zetten anders ben ik bang dat ze hem gaan verslepen ofzo (best spannend natuurlijk maar NIET de bedoeling) en een lade eronder (ons mam zei dat dat makkelijk was voor alle zooi :p )

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Die la is zeker handig! Doordat onze box extra hoog is, zit er ook een hogere la onder. En daar kun je echt wat in kwijt. Zo'n lage la kan niet zo gek veel speelgoed in. Dus nog een extra voordeel.

We hebben een kruising labrador maar die kwijlt niet. Onze twee bracco italiano's kunnen nogal kwijlen. Zeker als ze net gedronken hebben. En de reu is wel redelijk groot dus een kop over de rand van een normale box is voor hem geen enkel probleem!

15. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik heb ook al zitten kijken naar een box met la inderdaad, handig voor speelgoed e.d.
    Misschien is het een idee om zo'n opstaande rand te kopen (geen idee hoe dat ding heet :oops:), soort bekleding van de binnenkant zeg maar.
    Vaak maak je dat vast met lusjes of klitteband.
    Dan kan de hond er met z'n kop ook niet in....

Racebabe

16. Niet meer actief

ja dat vroeg ik me ook af, zo'n opstaande rand leek mij handig!

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Klinkt prima! Ik ben ook van plan om het zo aan te pakken - heb vaak genoeg gezien bij vriendinnen hoe lekker gek ze aan het inkopen sloegen... en vervolgens de helft weer doorverkochten na geboorte en eerste opgroeifase... daar pluk ik nu ook de vruchten van ;)

Lekker ieder z'n / haar ding, natuurlijk! :D

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Nou, de eerste aankopen zijn binnen:
    - kinderwagen, een combi dus ik hoef later geen buggy aan te schaffen, kosten : 130 euro.
    (30 boven mn begroting, maar geen benzine aan uit gegeven en hij is echt nog heel netjes :))
    - maxi cosi, te gebruiken als autostoeltje, donkerblauw met lichtblauwe figuurtjes,
    compleet met verkleiner, voetenzak, regenkap en hoes.
    kosten: 20 euro (dus 20 onder begroting) :D

Racebabe

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik ben nog niet eens zwanger en kijk ook overal een beetje rond naar de prijzen maar heb al gezien dat vooral met kinderwagens er grote prijsverschillen inzitten, ook in de babykamers.

de kinderwagen betalen mijn ouders
    en zelf hebben we een begroting van ongeveer 1200,-

waar ik wel helemaal weg van ben zijn die ronde en/of ovale boxen vindt die zooo mooi en handig voor een kleine woonkamer.

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heb heel veel geluk dat 2 vriendinnen van mij kids hebben die net de babykamer zijn ontgroeid.

Heb nu de keus uit 2 geheel gratis kamertjes, boxen, wandelwagens, eetstoeltjes en ga zo maar door...

We hebben afgesproken dat ik uitkies wat ik wil, de rest wordt op internet verkocht en de winst delen we

Deel Deze Pagina