paniek op 31 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door elgin, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elgin

elgin Lid

16 jun 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

dit is mijn derde zwangerschap maar de eerste keer dat ik zo ver kom.. Ik ben morgen 31 weken zwanger maar lig al in het ZH sinds mijn 29weken en 2 dagen. ik ben binnen gekomen met een scheur in mijn vliezen en tekort aan vruchtwater. Nu 2 weken later is dit de diagnose : Scheur van bijna 3cm in mijn vliezen en een verweekte en ingekorte baarmoederhals. ik kreeg al longrijping , 2 spuiten , en al 2 maal een kuur van 3dagen weeenremmers in baxters. Die helpen nu niet meer en ik krijg nu medicatie in pilvorm... ik heb nog steeds continu harde buiken , ook tekent er op de monitor af en toe een serieus bergje , dus een echte wee nog steeds , en heb ik last van buikkrampen ( net alsof ik mijn maandstonden zou krijgen). Heeft iemand hier ervaring mee want de verpleegsters houden het nogal stil en zeggen gewoon we gaan dag per dag en nemen de baby is gezond over de rest hoef je niet te panikeren.... Hoelang duurde het voor je effectief bevalt met deze symptomen? is het kindje dan echt gezond? Kan je vaginaal bevallen op 31 weken? groetjes

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend voor je! Hebben ze je verteld of je al ontsluiting hebt? Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met een vliesscheur maar wel al vroeg in de zwangerschap harde buiken/weeën om de paar minuten gehad. Ik mocht gelukkig wel weer naar huis, maar moest inderdaad afwachten en het per dag bekijken. Beide keren pas na 37 weken bevallen. In principe moet je in Nederland gewoon vaginaal bevallen op deze termijn tenzij er complicaties optreden dan wordt het een keizersnede.

Ik weet wel dat er een aantal dames Hier op het forum zijn die hetzelfde hebben meegemaakt (gebruik anders de zoekfunctie even) en dat is uiteindelijk goed gekomen! Heel veel sterkte en doe rustig aan (hoe moeilijk dat ook is) en vraag eventueel of je een arts kunt spreken zodat je je vragen een keer kunt stellen (en evt. Nog een keer en nog een keer en nog een keer, zo vaak het nodig is want als dat er voor zorgt dat je rustig blijft is dat erg belangrijk!).

Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat je kindje besluit om voorlopig veilig in je buik te blijven!

3. elgin

elgin Lid

16 jun 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerst en vooral dank je voor je antwoord.

ik zal dat eens opzoeken. heb ondertussen een vpk gesproken en die heeft ook gevoeld ik heb een vingertop opening en een verkorte baarmoedermond. maar opnieuw dezelfde uitleg gekregen : dag per dag afwachten er is nog geen reden tot paniek. ja je hebt voorweeen maar de medicatie zullen we blijven toedienen.

Ik hoop ook dat ons prinsesje nog even in mijn buikje blijft maar het is zooooo frustrerend.

en aan rusten geen tekort ik ben volledig gebonden aan het ziekenhuisbed ;)

groetjes

4. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap je bezorgdheid, maar met 31 weken kan de baby gewoon gezond geboren worden. Hij/zij zal dan nog wel in het ziekenhuis moeten blijven. De baby is immers verder gezond gelukkig. T blijft natuurlijk eng. Hopelijk duurt het nog even. Sterkte meid

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Hoe gaat het nu met je? Goed van je dat je toch weer even aan de zuster hebt gevraagd hoe het er voor staat. Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent, dat was ik tenminste wel. Blijf gewoon je zorgen uiten tegen de zusters/dokters zodat ze kunnen proberen je gerust te stellen.

Kan me voorstellen dat je rust krijgt in de zin van "verplicht in bed liggen" maar ik hoop dat je ook een beetje afleiding hebt in de vorm van bezoek, boeken, tv, internet, etc. Nogmaals heel veel sterkte!

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik ben met week 30 opgenomen met een vliesscheur en later weeën! Twee keer longrijping gehad en hetzelfde infuus wat jij kreeg. Ik had Al 3 cm ontsluiting en de bmm was verweekt.
    Al die tijd weeën/ harde pijnlijke buiken.

Uiteindelijk ingeleid op week 38. Bijna al die tijd in het ziekenhuis gelegen!

Sterkte en ik hoop dat je de kleine tot in elk geval de 34 weken binnen kan houden .

7. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik ben bevallen op exact 33 weken en ben opgenomen rond 30 weken. Ik had ook heel veel weeën, harde buiken..... Die scheur had ik al ff blijkbaar maar was eerste zwangerschap en had er echt geen erg in. Pas toen mijn inlegkruisjes uur per uur natter werden zijn we naar het ziekenhuis gegaan en ben ik meteen opgenomen. Ervoor was dat een nat inlegkruisje tegen 's avonds. Op 33 weken braken mijn vliezen volledig toen ik op toilet zat.... Jarne gaf ook een ferme trap en ze hebben toen de natuur zijn werk laten doen. 11 uur later ben ik normaal vaginaal bevallen van een gezond zoontje van 2kg en 41cm. Hij weende onmiddellijk en ik heb hem nog een kwartiertje op mijn borst mogen hebben wat mij heel goed gedaan heeft! Hij is nog vier weken opgenomen geweest zonder problemen. Hoe gaat het nu met jou?

Deel Deze Pagina