niet willen eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ise, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    mijn zoon is net 2 jaar. hij eet al tijden slecht zijn avondeten. toen hij klein was heeft hij een korte periode goed gegeten (ook nog een tijdje gehad dat hij alleen potjes wilde), maar hij gaat al heel lang zonder avondeten naar bed.. eet dus ook geen groenten. de laatste tijd is hij moe (hij wordt 's ochtends erg vroeg wakker, misschien van de honger), ziet wit en pips en heeft donkere kringen. misschien heeft dat niks met het eten te maken, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet erg is dat hij niks eet. we houden het wel gezellig aan tafel, hij krijgt gewoon een toetje (yoghurt met fruit zodat hij nog iets binnenheeft).
    moet ik dit nog steeds negeren of is het tijd voor andere maatregelen (en welke dan..).

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb er zelf geen ervaring mee. We hebben hier het tegenovergestelde. Je hebt zeker alles al geprobeerd? Ook dingen weer pureren enzo? en er een spelletje van maken? Als mijn dochter iets niet echt lekker vind dan maak ik er een spelletje van...een hapje voor...oma...en zij moet dan steeds iemand uitkiezen. Ondertussen gaat haar mond open.

En alles zo lekker mogelijk maken? desnoods appelmoes er doorheen of een beetje ketchup over de aardappels?

Misschien hebben anderen betere tips voor je. Lijkt me inderdaad niet fijn om een vermoeid kindje te zien in de ochtend. Wel belangrijk dat hij veel drink in ieder geval. En als je soep maakt met een broodje erin dopen? Geeft hem iets om te doen wat anders is?

Anders zou ik het CB even vragen wat je het beste kunt doen. Ik denk dat ik in ieder geval een papfles/beker zou proberen voor het slapen gaan. Of wil hij dat ook niet?

Succes ermee, Charlie

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    pap/melk neemt hij niet.. verder inderdaad van alles geprobeerd, maar hij weigert gewoon. nu schenken we er niet teveel aandacht aan, maar nog neemt hij geen hap. toen ik bij het cb was at hij net een paar dagen wel, dus toen ze vroeg of hij goed eet zei ik dat het wisselend ging. en zij zei ook geen punt van maken. maar het begint me nu toch iets te knagen..

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou niet beginnen aan papflessen of boterhammen voor het slapen gaan. Niet eten = niet eten.

Dochter eet ook regelmatig geen avondeten (toetjes eet ze al helemaal niet meer). Als ze wel eet eet ze pasta (gewoon zonder saus dus daar kun je ook niets in verstoppen) of aardappels, heel soms wil ze stukje vlees proeven. Groente eet ze eigenlijk nooit. Fruit eet ze banaan (gisteren at ze zowaar een druif op die ze van een vader bij school kreeg).

Tja madame is 21 maanden en heeft een eigen wil (letje laten we maar weg ;))

Het is wel gezellig aan tafel ongeacht of ze wel of niet eet. Dat moet ze zelf weten maar ze blijft wel aan tafel zitten totdat wij klaar zijn.

Overdag eet ze prima, nouja alleen banaan dus qua fruit, maar verder wel goed. Ze drinkt melk, eet brood met een vleesje erop (paar keer per week zodat ze eiwitten binnen krijgt, brood met boter (voor de vetten, etc.

Ziek is ze eigenlijk nooit, vroeg wakker ook niet. Dus lastig om te zeggen of jouw zoon ziek is van het eten of door een andere reden. Wat eet hij overdag?

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    overdag eet hij prima, brood wisselt maar wel voldoende en fruit eet hij goed. alleen het avondeten..hij krijgt van ons ook zeker niks vervangends, geen brood oid. alleen altijd hetzelfde als toetje, zodat dat ook geen uitzondering is. maar als ik het zo lees bij jou yolanthe is hij geen uitzondering ;). en inderdaad, pasta zonder saus gaat nog wel, of aardappelwafeltjes uit de oven. ik heb me er ook nooit zorgen om gemaakt hoor, maar zoals hij er nu uitziet.. dan ga ik toch twijfelen of het eten er iets mee te maken heeft.

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    TS, bekend verhaal. Jamie is in augustus 3 jaar geworden en eet 's avonds gewoon erg slecht.. 'Dat zijn fases', zeggen omstanders dan, 'daar moet je even doorheen, gaat vanzelf wel weer over'. 'Hij krijgt vanzelf honger en dan eet hij wel weer, zul je zien!' Uhuh...

Overdag eet hij goed hoor, geen probleem. Brood vindt hij heerlijk, fruit eet hij heel graag, drinkt heel veel, tussendoor wat lekkers, maar na 3u 's middags proberen we hem op drinken na niks meer te geven, zodat hij wel 'honger' moet hebben als we gaan eten. En als hij wel flink gegeten heeft belonen we hem daarvoor.

We hebben in de keuken zo'n bord met van die soort automagneetjes, voor elke dag 1. Als hij dan de hele week vol heeft, gaan we naar de speelgoedwinkel. Zo'n duur kadootje hoeft het niet te zijn ja, ze zijn al snel tevreden.. Ik maak hem al superblij met een Gogo van de C1000, haha!

Tja, en als hij niet eet, dan niet. Hij krijgt dan voor het slapen gaan als hij dat wil nog wat warme melk en dat is het.

Hij heeft dit eerder gehad, en toen ging het een tijdje erg goed, maar de laatste paar weken is het weer 10x niks.. vanavond eten we pannenkoeken, die gaan er altijd wel in bij hem, en pasta ook wel. Wat hij trouwens ook erg lekker vind, is een beetje maggi over de aardappels te doen... misschien een tip voor je...

In elk geval heel veel suc6, ik weet precies wat je bedoelt!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou hier is Erik weer in de NIET eten fase beland pff. Dus overdag niet en savonds niet.
    Ja, van die muizenhapjes. 2 hapjes brood en paar hapjes warm eten.

Ik probeer dan maar gezonde alternatieven te bedenken : crackers, knijpfruit, komkommer, wortel, liga, peutermelk met volle melk. Allemaal dingen die hij tussendoor wel op wil knabbelen.
    Hij moet toch iets binnen krijgen he. Hij heeft al zo'n ondergewicht en is ook veels te klein.

Dus snap hoe jullie je voelen :(

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Voel met je mee!
    Onze dame die in Januari alweer 4 wordt, heeft vanaf haar 1e verjaardag besloten om zo goed als alle groentes te weigeren!
    Soms gaat er net een kwart aardappel in, 4 stukjes vlees en als we mazzel hebben een iniminie hapje groenten.

Heb me er in t begin ook erg druk om gemaakt en t aangekaart bij het CB.

Als ik jou verhaal zo lees, eet hij overdag dus voldoende en ook alle vitamines enzo die de nodig heeft, dus hij komt niets tekort.
    Zou idd vooral niets ter vervanging aanbieden.
    Want dan ''wint'' hij de strijd.
    Verder dus vooral er niet teveel aandacht aanschenken is mijn mening. Aanbieden, weghalen als jullie klaar zijn, wel gewoon vla als jullie dat ook altijd nemen. Dus gewoon zo normaal mogelijk.

Wel geef ik Eva vitaminetabletten speciaal voor kids, gewoon voor mijn gevoel zeg maar.

Verder is het iets waar je je gewoon bij neer moet leggen is mijn gevoel. Het gaat gewoon zo tegen je gevoelens in, je wilt dat je kind goed eet en niets te kort komt....maar besluiten de kids iets anders;)

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    fijn om andere ervaringen te lezen.
    ik geef ook een vitaminepil inderdaad. en zal overdag zoveel en zo gevarieerd mogelijk fruit geven. dat hij geen groenten eet moet ik dan maar zien als een (lange, lange) fase.

Deel Deze Pagina