niet willen eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ise, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    mijn zoon is net 2 jaar. hij eet al tijden slecht zijn avondeten. toen hij klein was heeft hij een korte periode goed gegeten (ook nog een tijdje gehad dat hij alleen potjes wilde), maar hij gaat al heel lang zonder avondeten naar bed.. eet dus ook geen groenten. de laatste tijd is hij moe (hij wordt 's ochtends erg vroeg wakker, misschien van de honger), ziet wit en pips en heeft donkere kringen. misschien heeft dat niks met het eten te maken, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet erg is dat hij niks eet. we houden het wel gezellig aan tafel, hij krijgt gewoon een toetje (yoghurt met fruit zodat hij nog iets binnenheeft).
    moet ik dit nog steeds negeren of is het tijd voor andere maatregelen (en welke dan..).

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb er zelf geen ervaring mee. We hebben hier het tegenovergestelde. Je hebt zeker alles al geprobeerd? Ook dingen weer pureren enzo? en er een spelletje van maken? Als mijn dochter iets niet echt lekker vind dan maak ik er een spelletje van...een hapje voor...oma...en zij moet dan steeds iemand uitkiezen. Ondertussen gaat haar mond open.

En alles zo lekker mogelijk maken? desnoods appelmoes er doorheen of een beetje ketchup over de aardappels?

Misschien hebben anderen betere tips voor je. Lijkt me inderdaad niet fijn om een vermoeid kindje te zien in de ochtend. Wel belangrijk dat hij veel drink in ieder geval. En als je soep maakt met een broodje erin dopen? Geeft hem iets om te doen wat anders is?

Anders zou ik het CB even vragen wat je het beste kunt doen. Ik denk dat ik in ieder geval een papfles/beker zou proberen voor het slapen gaan. Of wil hij dat ook niet?

Succes ermee, Charlie

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83