Totally in shape:) Graag!

Discussion in 'De lounge' started by meis23, Jan 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Er is vast al een onderwerp over, maar heb even raad nodig.

Ik ben niet dik, heb alleen een slap buikje. Maar ik kan het niet meer wijten aan het feit dat ik net bevallen ben;)
    Ik snoep momenteel best wel, dus weet ook waar het door komt. Ik eet verder wel gezond en gevarieerd, ook niet iedere dag brood.

Ik vind fitness helemaal niet leuk, maar voor resultaat inclusief betere voeding zou het moeten kunnen. Ik wil nu in iedergeval proberen te gaan hardlopen (als het beter weer wordt, pak ik bootcamp weer op) toch maar naar de sportschool gaan en wil het dansen weer oppakken. Als het allemaal haalbaar is, wil ik toch 2/3 keer pw iets aan beweging doen.

Ik woog een jaar of 10 geleden op m'n zwaarst 84kg bij 1.74. Nu is dat 71kg. Door rugproblemen en spierafbouw ben ik 8 jaar geleden afgevallen naar 56kg (onbewust)
    Het is dus in 10 jaar heel verschillend geweest met m'n gewicht. M'n huid is sowieso slap, maar m'n buik ga ik me nu toch aan het irriteren. Soms denk ik ook dat ik gewoon te weinig eet, en dan als ik iets tot me neem het 2 keer aankomt. Nog tips om nog gevarieerde te eten als ontbijt en lunch? Dit is wat ik 2 dagen deze week op heb

O:magere yoghurt met appel en kaneel of kiwi
    T:2 rijstwafels
    L: Ijsbergsla/rucola, tomaat/komkommer/olijven en blikje tonijn
    T: Fruit
    D: 250gram spitskool/paprika, zilvervliestrijst, 100gr kipfilet.

Of

O: 2 cracotte met kipfilet, fruit
    T: Stukje dadel/walnotenbrood
    L: 2 speltbrood met kipfilet/ kaas en rauwkost
    T: Rijstwafels
    D: Aardappelen, rode kool en stukje rundvlees

In de avond gaat het ook wel mis, met een koekje of snoepje. Het is erg veel onrust eten de laatste tijd, dus daar moet ik maar rauwkost voor in de plaats nemen en de avonden nemen om te sporten. Ik heb het eerder gekunt en wil er nu een kilo of 7 af. Ik ga het doen:D

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Je eten ziet er prima uit denk ik.

Ik combineer krachttraining met cardio en inmiddels heb ik een prachtige platte buik met al een beetje zichtbare buikspieren.

het gaat je vast lukken

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    dit idd. succes

4. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Thanks.

Toch wel de sportschool in. Ik wil het zo graag leuk vinden. Stok achter de deur als ik straks een plattere buik heb☺

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik moest ook heel erg wennen aan krachttraining...ik deed voornamelijk cardio.

Maar na een tijdje begon ik kracht ook echt super leuk te vinden...

Ik doe alles gewoon thuis...maar ik heb de ruimte en middelen ( aparte ruimte ingericht)

Ik wissel ook heel erg af met verschillende sporten om het leuk te houden. ( hardlopen, wandelen, zwemmen, kettlebell, medicineball, spinnen, roeien, rekstok, hoepel, et cetera...)

6. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Klinkt goed en wat goed ook dat je dit doet. Bedankt voor het delen.

Ik moet ook de discipline vinden, want wil gewoon strakker in m'n vel zitten en straks staat de zomer al weer voor de deur.

Wat eet jij als ontbijt en lunch? Ik eet dus sla, yoghurt, omelet, crackers. Heel veel verder kom ik niet.

7. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Gewoon een yoga mat kopen en een fitnes ball.. Gewichtjes kun je er ook bijkopen.. Hebt daar echt geen sportschool voor nodig.. Ik deed vorig jaar best snel rustig 50 buikspier oefeningen, allemaal afgewisseld zodat je niet alleen het standaard doet.. Ook door op je rug te liggenen de bal met je voeten en gestrekt benen omhoog tillen voel je het branden op je onderbuik :)

8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,243
    11,823
    113
    Ik haat de sportschool en ben nu begonnen met Pilates. Dat is het echt voor mij.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Kwark
    Havermout ( ik doe het overnight: in de blender, avocado erbij, water en een nacht laten staan...heerlijk)
    Gevuld eitje

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Ik ben hetzelfde aan het doen! Echt weer even goed oppakken.
    Ik weeg 58 en ben 1.67 dus niet te dik, maar wel een buikje en van die lovehandles :)
    Ben met m'n buuf aan het hardlopen, en "krachttraining" thuis aan het doen...
    Bewust tussen haakjes omdat ik niet onwijze gewichten heb, wel een kettlebel van 8 kilo en wat gewichten van 1,5/3 en 5 kilo.

Ik denk dat variatie erg belangrijk is,
    Ik eet wel eens tussen de middag een pannenkoekje van ei en banaan:
    Ei en banaan klutsen, en kleine pannenkoekjes bakken (met evt. Kaneel) met sla eten (soms doe ik er een lepel havermout doorheen die ik fijn heb gemalen in de blender, houd niet zo heel erg van die vlokken erin :))

Het is vooral het eten wat niet altijd goed gaat bij mij, terwijl dat juist zo belangrijk is...

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Gevuld eitje? Hie maak je dat?

Ik heb ooit wel eens een bananen brood gebakken om te eten als tussendoortje... Ga ik ook weer eens maken.
    Ook eimuffins: ei klusten met wat voor groente je wilt, evt. Wat plakjes kipfilet erbij, in cupcake vormpjes gieten en in de oven doen!
    Kan in de vriezer en met een salade een heerlijke lunch!

12. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Aan je voeding ligt het niet, Dit mag misschien nog wel meer zijn. Men denkt vaak door minder te eten af te vallen, mocht je te weinig binnen krijgen dan slaat je lichaam direct alles op. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is. Hoe makkelijk het ook gezegd is, probeer het snoepen te vervangen door een wortel of glas water.
    En wat eerder ook al genoemd werd, je hoeft niet naar de sportschool. Thuis kun je zoveel doen ;)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ei koken...

Dan het geel uit het eitje halen door ze door de helft te snijden... en prakken met mayonaise. Ik doe er altijd net geen theelepel in voor 2 keer eigeel. Ook doe ik er kurkuma doorheen...maar daar moet je van houden.

Dan doe je het geel mengsel terug in de helften van het ei en zet in de koelkast. De volgende ochtend kun je ze lekker opeten.

Ik deed meestal 2 eieren. Dus 4 helften

14. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Dank jullie wel.

Mien30: Ja, soms denk ik dat inderdaad ook. Maar als ik niet heel veel beweging heb niet zo heel erg. Het snoepen moet ik inderdaad gaan laten.

Ik heb gisterenochtend met dochter in huis gedanst, wel rolluiken dicht.😂Ook wat oefeningwn van de bootcamp (jumping jacks, planking, buikspieren) in totaal een half uur beweging.

Bedankt ook voor de tips kwa eten, die van de muffinbakjes klinkt ook gezellig.:D

15. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Oke, het eten gaat wel aardig. Het bewegen kan echt beter. Heb deze weel 2 keer 40 minuten gefietst met het mooie weer. En wat oefeningen van bootcamp gedaan

Hebben jullie nog tips wat ik thuis kan doen. Heb gewichtjes van 2 kg en haal een kettlebelt. Hoe zien de setjes eruit? En hoelang doen jullie het per keer.

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hoe combineer jij het?

Ik ben vorige week begonnen en ik start met opwarmen cardio 10 minuten. Dan anderhalf uur kracht en daarna ongeveer 10-15 afkoelen met cardio. Is dit een kloppend schema of kan ik het beter anders aanpakken? Ik ben niet dik maar ik wil enkel strakker worden (oke en mijn vet percentage mag wel iets naar beneden....) Ik ga trouwens 3/4x per week.

Share This Page