rs virus

Discussion in 'Baby en dreumes' started by frummelk, Dec 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Mijn baby van bijna 5 maanden heeft al 6 dagen koorts of verhoging. Hij is flink snotterig en rochelt flink. Gisteren naar de huisarts geweest. Die denkt aan het rs virus. Volgens hem kan hij wel 2 weken milde koorts houden... ik vind dat wel erg lang. Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    Bij het rs virus worden ze volgens mij benauwd?
    Ik vond 2 weken wel erg lang.

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier hebben we het RS virus gehad.. Koorts was met 2-3dgn weg, maar het ziek zijn zelf duurde ruim 10 dgn. Vooral benauwd en veel hoesten..

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Hij heeft veel slijmen. Moet daardoor ook braken.
    Na het braken drinkt hij wel weer wat, wat er ook in blijft. Zolang hij drinkt is er geen reden tot zorg aldus de huisarts.
    Hij heeft overigens wel waterdunne diarree erbij gekregen.
    Hij heeft al vanaf dinsdag koorts/verhoging.

Is het overdreven om morgen bij geen verbetering weer naar de huisarts te gaan?

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Omdat de diarree erbij is gekomen zou ik zeker de huisarts nog eens bellen. Rs kan lang duren, maar moet je wel goed in de gaten houden...

6. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

Jan 24, 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje van 6 weken ligt sinds woensdagnacht in het ziekenhuis met het rs virus. Ze was woensdagnacht zo vreselijk benauwd dat ik de huisartsenpost heb gebeld. Heb daar 10 min gezeten. Werd gelijk aan de zuurstof gelegd en direct met de ambulance naar het ziekenhuis. Daar alles aangesloten en extra zuurstof toegediend gekregen. Het ziekenhuis lag vol dus moest ze weer in de ambulance naar een ander ziekenhuis. Flesjes hield ze niet binnen hoor het hoesten en de benauwdheid. Sonde toegediend. Sinds gister gaat het wat beter. Vanacht hebben ze de zuurstof eraf gehaald en drinkt ze de flesjes goed leeg. Ze heeft trouwens nooit koorts gehad. Met een beetje geluk mag ze donderdag naar huis.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Het RS-virus kan een lichte verkoudheid veroorzaken (dan weet je vaak niet eens dat dit virus speelt), maar kan je kindje ook doodziek maken. Dat is een kwestie van weerstand en pech.

Mijn zoontje werd door het RS-virus binnen 12 uur doodziek en heeft op het randje gelegen in het ziekenhuis. Hij heeft uiteindelijk 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, en nog een maand nodig gehad voor hij weer naar de opvang kon. Hij was toen overigens 6 maanden oud.

De artsen gaven aan dat het een virus is, dat betekent dat ze geen medicijnen kunnen toedienen om het virus te bestrijden. Als je kindje heel ziek wordt, kunnen ze wel de sympotmen bestrijden. Zuurstof geven, medicijnen tegen benauwdheid, slijm, neus vrijhouden, en inderdaad goed opletten dat je kindje voldoende vocht binnenhoudt zeker met spugen en diarree.

Als je kindje voor je gevoel achteruit gaat of suffer wordt: meteen aan de bel trekken. Het kan onverwachts snel gaan met zo'n kleintje. Hopelijk is je baby snel weer opgeknapt, beterschap!

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Hij spuugt zijn fles uit, maar drinkt daarna wel weer opnieuw. Gelukkig.
    Vanochtend toch weer naar de huisarts geweest en antibiotica meegekregen. Zijn longetjes waren vies. Deze huisarts dacht eerder aan bronchitis...? 2 huisartsen 2 diagnoses.
    Hij slaapt nu veel. Maar is wel wakker te krijgen en dan ook nog wel alert.

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Pffff Beterschap voor jullie kleintjes. Brrrr hopelijk knappen ze snel weer op.

Share This Page