Toucheren - Inwendig onderzoek.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lievebeeb, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    bij mij is al met 11 weken 'gevoeld' van binnen. heb een vleesboom en hij wou de stand van de baarmoedermond voelen.
    prettig is het niet maar ach.... het hoort er bij en bij de bevalling wroeten ze nog wel meer hoor ;)
    ik gok dat hij bij mij nog wel eens wilt voelen dus misschien heeft Pooh ook een medische indicatie?

ik was laatst bij het echocentrum voor de nekplooimeting en daar doen ze een onderzoek naar de lengte van de baarmoederhals/mond (zoiets..) dit doen ze dan ook inwendig en meten ze hem op. dit onderzoek doen ze omdat blijkt dat als hij korter is je eerder kans hebt op een vroeggeboorte. dus zo verkeerd zijn die onderzoeken nog zo niet

2. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Nee hoor geen medische indicatie. het hoort er hier in Duitsland gewoon bij;)

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Misschien een beetje offtopic, sorry, maar ik had een paar weken geleden de 20 weken echo en kreeg eerst te horen dat als ik het goed vond mijn bm mond ook opgemeten zou worden. Uiteindelijk liep alles teveel uit en heb ik die meting niet meer gehad. Nu vraag ik me af voor Pooh en mamavanJill, weten jullie ook wat de procedure is als ze de bm mond wel te kort vinden? Ik baal er namelijk eigenlijk van dat ik dat onderzoek niet heb gehad en misschien wel meer kans heb op zonder vroeggeboorte zonder dat ze het nu weten.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Denk dat bij mij rond 38w de eerste keer werd gedaan om te voelen of er al ontsluiting was. En dan vervolgens op 39w en 40w.

Op ong. 26w is wel de lengte van de bm-mond gecheckt omdat ik valse weeën had.

5. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Dat is voor mij lastig te beantwoorden omdat ik niet weet hoe het in Nederland gaat.
    Hier wordt je dan extra in de gaten gehouden en als ze ook maar enige twijfel hebben dat een vroeggeboorte te verwachten is dan wordt je opgenomen in het ziekenhuis. (heb ik gehad bij mijn eerste zwangerschap)

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de meeste verloskundigen doen het pas vanaf 40 weken. ze zal je hooguit vragen voor soort krampen het waren maar ze zal je zeker niet tegen je wil in toucheren.

Deel Deze Pagina