Toucheren... ja / neen / overbodig / nodig?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lievertjelief, 16 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Ik heb het niet als pijnlijk ervaren geloof ik. Ik dacht dat het er standaard bij hoorde en kan me er ook niet veel van herinneren dus nee, was niet pijnlijk.
     
  2. Nightingale

    Nightingale Actief lid

    29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Toucheren was niet prettig maar omdat ze het tijdens een wee doen was ik daar zo door afgeleid dat ik het toucheren op zich een bijzaak was.

    Overigens wilde ik zo weinig mogelijk getoucheerd worden, maar omdat mij bevalling niet opschoot (32 uur en met 7 cm heftige persweeën) vroeg ik iedereen die binnenkwam om te voelen hoe ver ik was en of ik eindelijk mocht... volgens mij zelfs de schoonmaakster :oops::oops:
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Bij de eerste ben ik ingeleid en herhaaldelijk getoucheerd om te kijken of de vliezen gebroken konden worden. Ik heb hier geen problemen mee gehad. De laatste keer toucheren tijdens deze bevalling was op eigen verzoek. De dames kwamen al met medicijnen aan om de bevalling te versnellen, maar dat zag ik niet zitten. En ik had gelijk, ik hoefde nog maar 1 cm.


    Bij de tweede eerst 2x gestript in de 39e week. Daarna getoucheerd en bleek al op 2cm te zitten. Toen mijn vliezen gebroken. Ook hier op het laatst zelf aangegeven dat ze eens moest kijken hoe het erbij stond. De kleine was er al klaar voor, maar de stagiaire had het te druk om met mijn ademhaling bezig te zijn hahaha.

    Alle keren geen last gehad. Ik vind het maken van de uitstrijkjes bij de huisarts doorgaans vervelender.
     
  4. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Hier werd er regelmatig getoucheerd (Ook door iemand in opleiding bij onze jongste dus elke keer x2) en heeft geen seconde pijn gedaan. Vond het ook fijn te weten op hoeveel cm ik zat.
     
  5. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Toucheren deed hier meer pijn dan persen zelf. Dit kwam doordat de katheter die ik had te dik/groot was.
    Toen die eruit was deed het toucheren geen pijn meer.
     
  6. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hier geen pijn gehad met toucheren, is nu ook het laatste waar k me druk om maak voor de komende bevalling eigenlijk. Vind het dan wel fijn om weer te weten hoever de ontsluiting is
     

Deel Deze Pagina