Ik moest laatst getoucheert worden omdat ik wat bloedverlies had.. gelukkig niks ernstige. maar wat viel me dat tegen zeg dat tocheren dat voelde echt zwaar verrot. nu weet ik dat ik tijdens de bevalling dit ook moet ondergaan heeft iemand nog tips om het minder verrot te laten voelen?
begrijp je helemaal, na 3 zwangerschappen vind ik het nog steeds verrot...vandaag vk geprobeerd te strippen...nou nou nou.....en het kon ook nog niet eens....sjezus....wat een k gevoel is dat ...wist het meteen weer.... Moet wel zeggen dat het er wel aan ligt wie toucheert...mijn vk doet het lang niet zo pijnlijk als mijn gyn destijds!
Vond het best mee vallen eigenlijk. Denk dat je ook goed onspannen erbij moet gaan liggen...eh ja al is dat moeilijk, maar prettig is ook natuurlijk anders. Groetjes Anna
Dat is dus het eerste wat ik heb gezegd tegen mijn vk tijdens deze zwangerschap. Dat toucheren vind ik ook hélemaan niks! Volgens de vk hoeft het niet eens! Ze zegt dat ze het voor de bevallende vrouw doen, omdat zij willen weten hoeveel ontsluiting ze hebben... Als ik dat van te voren had geweten....
ik vond het ook niet echt een ramp, leuk is anders natuurlijk Ik zou gewoon vragen of ze de volgende keer iets voorzichtiger wil zijn.
Ik heb het ook moeten ondergaan en bij mij hebben ze het tijdens een wee gedan en heb er niks van gevoeld terwijl ze gelijk deden strippen
ik vond het wel vervelend maar niet zo vervelend of pijnlijk als ik had gedacht. dus achteraf viel he me eigenlijk alleen maar mee.... de beste tip is denk ik gewoon ontspannen en bidden dat het snel voorbij is meestal duurt het voelen niet lang, bij mij nooit langer dan een minuut (of het leek gewoon zo kort...)
Het heeft toch grotendeels te maken met ontspanning. Gespannen vrouwen ervaren meer pijn met toucheren dan onstpannen vrouwen. Vaak zie je mensen ook 'wegschieten' waardoor ze mijn vingers juist klemmen in de vagina. Dit is pijnlijk. Het ligt er ook aan wat er gedaan moet worden bij een toucher. Strippen is nooit fijn als er nog amper ontsluiting is en als er met een toucher een randje weggeduwd moet worden is dat ook pijnlijk.
Ik vond het toucheren niet pijn doen, maar strippen nou dat voel je toch wel hoor! Ik moet wel zeggen, stripppen is niks vergeleken met de weeen die ik erna kreeg!
Vraagje; mijn VK heeft gezegd dat ik volgende week (zw.schap wk 36) getoucheerd moet worden mochten ze nog twijfelen of de baby in stuit ligt. (ze hebben geen echo apparaat op de praktijk) Maar nu was ik dus gister bij m'n vriendinnen op bezoek en die zeiden gelijk 'niet laten doen hoor; dat kan de bevalling opwekken, laat je dan maar doorsturen naar het ziekenhuis!' Kan iemand dit bevestigen, of heeft iemand dit al is vaker gehoord?
Ik heb het 4 weken geleden gehad maar ik vond het niet pijnlijk. Ik schrok wel van het bloeden erna maar dat schijnt normaal te zijn. Ik vond catheter inbrengen wel pijnlijk