Toucheren?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bo20, Nov 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Morgen moet ik naar de verloskundige omdat ik al dik een week last heb van pijntjes in m'n buik.. ze wilde me dan gaan toucheren? Wat kan ik dan verwachten, gaat ze dan met d'r vingers er in? :) :oops:

2. Niet meer actief

Het inwendig onderzoek is iets waar veel vrouwen tegenop zien. Het is ook nogal wat om met je benen wijd voor een relatief vreemde te moeten liggen. Zeer veel vrouwen schamen zich hier toch voor. Als je erg tegen een inwendig onderzoek opziet, zeg dat dan tegen je verloskundige. Zij kan hier dan, meer dan normaal, rekening mee houden.

Dat heb ik even gevonden op internet.
    Weet niet of je er iets mee kunt.. maar, toch even opgezocht.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ach ja meid, de eerste keer is het altijd ff wennen. Maar ach, we zijn toch allemaal gelijk en bedenk maar dat een verloskundige of arts zoiets heel gewoon vindt, het hoort bij hun werk. Geloof dat je inderdaad best even kunt zeggen dat dit de eerste keer is en dat je er best een beetje tegenop ziet. Dat zal ze zeker snappen.
    Je zult zien: de eerste keer is ff vreemd, maar vanaf dan weet je niet beter. En pijn doet het niet hoor!
    Succes!

4. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik vond de eerste keer ook heel apart :) Gelukkig was mijn verloskundige heel rustig en ik vond het helemaal niet erg. Had daarvoor al regelmatig inwendige onderzoeken gehad, alleen nog nooit met een zwangere buik :)

Bij de bevalling ben ik wel zes keer getoucheerd, door verschillende mensen (ik eindigde in het ziekenhuis met een keizersnede.) Toen de zoveelste medicus me wilde toucheren, zei ik: "Je doet maar, hoor..." Van mijn part gingen ze op dat moment met z'n allen tegelijk, ik wilde dat kind eruit :)

Nee meis, het valt allemaal reuze mee, dus succes morgen ;)

5. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik wil je niet bang maken, maar ik vond het niks! Bij mij doet het pijn. Ik kan me niet ontspannen, lukt echt niet! Maar als het moet, dan moet het..
    Probeer dus maar gewoon te ontspannen!
    Succes!

6. Niet meer actief

Ik ben dit weekend ook voor t eerste getoucheerd. Op t moment dat de vk zei dat ze dat ging doen, dacht ik 'neeeee', maar achteraf gezien viel het best mee. Het is inderdaad even raar om met je benen wijd voor een vreemde te liggen die dan met dr vingers bij je naar binnen gaat. Maar probeer een knop om te zetten en daar niet bij stil te staan en dan valt t wel mee.

Succes, ik ben benieuwd wat haar conclusie is.

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Toen ik vannacht om 3 uur jouw topic las had ik ook geen idee nu heb ik het om 5 uur vannochtend mee mogen maken, en ik zal gewoon eerlijk zijn wat mijn mening is.... Het deed verdomde "zeer"/akelig gevoel! maar ik weet ook dat bij mij alles wat strakker is geworden zeg maar omdat ik al een hele tijd geen sex meer heb gehad, heel raar misschien maar ik merk dat verschil altijd. :oops: Las ik een andere topci dat jij nog steeds sex hebt dus ik hoop dat het voor jou een beetje scheelt!

succes en hou ons op de hoogte!

8. swesti

swesti Lid

Sep 18, 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    Het is wel even wennen. Ik vond het in het begin ook niet echt fijn. Maarja het hoort erbij , moet je maar denken. De eene arts doet het rustig en da andere niet. Maar dan moet je het gewoon zeggen hoor.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Bij mij heeft ze gister gevoeld, ik merkte er vrij weinig van eigenlijk, maar ben ook inwendige echo's bij de gynaecoloog gewend, dat scheelt misschien (al is dat ook alweer bijna een jaar geleden :confused: ). Ik vind het alleen maar fijn eigenlijk, want ik weet nu dat alles nog lekker dicht zit en ze kon het hoofdje voelen, dus die ligt ook lekker beneden en in ieder geval een stukje ingedaald.

Ik heb trouwens sinds 16 april geen sex meer :oops: , dus ik denk niet dat dat uitmaakt ;)

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Nou, ik ben vandaag geweest... Heb me voor niks druk gemaakt.. De klachten die ik had waren dat m'n lichaam zich voor ging bereiden op de bevalling.. Maar goed, moet me er idd toch overheen zetten.. vindt het zo'n gek idee, iemand anders met d'r vingers aan je persoonlijke delen...

11. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Nou, ik ben vandaag geweest... Heb me voor niks druk gemaakt.. De klachten die ik had waren dat m'n lichaam zich voor ging bereiden op de bevalling.. Maar goed, moet me er idd toch overheen zetten.. vindt het zo'n gek idee, iemand anders met d'r vingers aan je persoonlijke delen...

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Fijn dat het allemaal meeviel en alles goed was!
    En ach, je kan er maar beter aan wennen, voor het geval je straks gehecht moet worden en ze met een lamp op je vagina aan de slag gaan ;) En voelen moeten ze straks toch sowieso om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt. Maar ik denk dat je je daar straks echt niet meer druk om maakt.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    dus het is je wel meegevallen? :)

Share This Page