Meer betalen voor een grotere maat

Discussie in 'De lounge' gestart door penelopea, 4 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik was zonet op internet aan het shoppen aangezien het mij nog steeds te warm is om de stad in te gaan.:D
    Nu zag ik bij de otto een leuk jurkje staan, die ik wilde bestellen.
    Het jurkje kost 49.99 euro, dus niet duur.
    Je moest echter de maat nog invoeren, en die stond op maat 32, die dus 49.99 euro kost. Ik wil graag een maat 46, dus ik klik dat aan, en wat zie ik???
    In die maat kost het jurkje 65.99!!!! Sorry maar ik vind het echt belachelijk dat ik zoveel meer moet betalen omdat ik geen maat 32 heb. Ik vertik het dus ook daar nog iets te kopen, ik heb dit bij andere webshops nog niet meegemaakt.
    Ben ik nu raar dat ik dit heel belachelijk vind? :(Ze maken het jurkje vanaf maat 40 steeds wat duurder, wat ik al raar vind, omdat maat 40 toch vrij gemiddeld is volgens mij.
    Ik baal er gewoon van want het jurkje vond ik echt leuk, maar ik ga echt geen 15 euro meer betalen omdat ik wat groter dan gemiddeld ben!
    Wat vinden jullie hier nou van?

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    tis oneerlijk, maarrrrrrrrrrrrrrrrr er is wel meer stof voor nodig.

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    klopt, maar dat is bij alllleee andere winkels ook het geval, en die vragen ook niet meer geld voor een grotere maat, en ik bedoel, maat 40!!! Dat is toch nauwelijks een grote maat te noemen?

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ehm volgens mij hebben wehkamp en neckermann dat zelfde probleem.
    Het is lullig want in een winkel heb je dat verschil niet

5. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wordt dus toch maar gewoon de stad in voor mij :D

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
  7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wehkamp heeft dit niet hoor

maar ik vind het wel belachelijk. heb zelf ook grotere maat nodig en idd betaal je daar soms meer voor.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb erg slechte ervaringen met Bon Prix. Ik raad je het niet aan!

Ik heb ook een grote maat en het is inderdaad oneerlijk allemaal. Je kunt er niet altijd wat aan doen als je overgewicht hebt. En dan tóch meer betalen. Ik begrijp het als je er teleurgesteld in bent.

Maar zoveel extra stof hebben ze nu toch ook weer niet nodig voor een paar maten groter, vraag ik me dan af...

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Idd... lang leve Bon Prix. Daar zijn alle maten dezelfde prijs!

Groetjes,
    Josien

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dit is gewoon een commerciele reden...

Het zijn juist mensen met een grotere maat die via internet bestellen. Je hoeft dan niet in krappe hokjes te wurmen om kleding te passen, je hebt geen vreemde blikken als je de paskamer uitkomt in iets wat toch net te strak zit... En nog veel meer redenen om niet te gaan winkelen.

En voor Otto en andere postorderbedrijven is het een uitkomst: mensen bestellen discreet en ook met een hogere pijs word het toch wel verkocht. Ketsjing, KASSA!
    Daarbij krijg je dan ook meteen de aanbieding om op afbetaling te betalen, en ja hoor, nogmaals KASSA!
    En laat nu net de grootste groep bestellers eens een grotere maat hebben, dikke winsten dus voor de leverancier.

Maar goed, ik ben ook een groot fan van online winkelen omdat ik echt geen goede shopbeurt kan maken met 3 koters erbij.
    En gelukkig pas ik nu weer in de goedkopere maten :) (na hard werken, veel sporten en ook flink afzien)

Groetjes van Kiki

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Uhm....maat 40 is geen grote maat hoor. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik heb ook maat 40 en ben een jonge meid van 24. Maar wel eentje met brede heupen en een lengte van 1.84m. Ondanks dat zit ik op het mooie gewicht van 73 kg En er zijn zat winkels die deze maat gewoon tussen de gewone collectie hebben hangen.

Dus dat verhaal over commercie vind ik niet helemaal op gaan.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    stom he.... ik kan er ook zo van balen, gelukkig pas ik nu (in een hele normale maat 42). Maar ik ben best lang en dus kom ik áltijd in de duurdere dingen uit. Schoen zijn onbetaalbaar, fiets is wat duurder broeken etc...
    stomstomstom!!!
    Ik hoop dat je je jurkje ergens anders wel vindt!!!

13. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb al besloten morgen maar gewoon de stad in te gaan. Ik vind het nog steeds belachelijk hoor. Ik heb het bij de wehkamp nog nooit gehad.
    En ik heb ook echt geen last van pashokjes syndroom hoor, ik ga graag winkelen :D Normaal heb ik maat 42/44, maar ik ben vast op de groei aan het kopen.
    Maar 15 euro meer voor dat kleine beetje extra stof vind ik gewoon pure oplichting, en ik doe er dan ook niet aan mee.
    In de winkels hangt meestal ook tot maat 46 gewoon tussen de gewone maten, en betaal je ook niet meer, dus de otto mag zich nog wel eens achter de oren krabben wat mij betreft.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Belachelijk! Alsof dat stukje stof extra zoveel geld meer kost en in gewonde winkels heb je inderdaad dat verschil niet. Zou lekker de stad ingaan :)

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

en de stad is veel leuker :D

16. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    zo is dat maar net :D

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind dit ook echt belachelijk. Heb zelf ook maatje 46 en loop vaak tegen dit probleem aan.
    Ik heb wel goede ervaringen met bon prix en daar betaal je idd voor alle maten dezelfde prijs

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Het klopt wat je zegt, maar... waarom betaal je voor een string dan zoveel ged, daar zit helemaal geen stof aan!!!;)

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij miss etam en promiss is het ook :( Echt stom. En vaak bij BH's ook, en daar heb je nou echt niet veel meer materiaal nodig!

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha....

tenzij je de strings bij de Wibra koopt.

Deel Deze Pagina