Mirena spiraal, hormonen in de war?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door TigerMom, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hallo dames,

Ik heb nu 2 maanden een spiraal. Toen ik met 6 weken de controle moest hebben was ik ziek. Daarna ging mn huisarts op vakantie. Dus heb geen controle gehad. Komt het vaak voor dat het fout gaat?

Want ik zit met het volgende. Ik heb 7 weken gevloeit. Nu sinds een week geen bloed meer, alleen wat lichtbruine afscheiding. En nu valt het me al een paar dagen op dat mn borsten groter zijn. En gister begonnen mn tepels te branden en uiteraard vandaag kon mn man niet meer aan mn borsten komen, omdat ze pijnlijk zijn en mn tepels heel erg branden. Kan dit komen door de spiraal? Of moet ik het in de gaten houden? Mn huisarts komt Maandag terug van vakantie, maar dan ben ik zelf een week met vakantie.

Ik herken dit niet als iets wat normaal is bij mijn cyclus, dus vroeg me af of het een onschuldige bijwerking is van de spiraal.

Iemand die het weet?

2. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Dit kan heel goed door de mirena komen. Heb je de bijsluiter al opgezocht op internet?
    Ik had ook dit soort bijwerkingen en ik heb uiteindelijk besloten om hem eruit te laten halen.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Mirena heeft een groot scala aan mogelijke bijwerkingen (en deze vallen daar ook onder) en je zit nog in de beginfase, je lichaam is nog niet helemaal gewend. Het kan wel tot 6 mnd duren voordat alles een beetje in 'balans' is.

Door de hormonen is mirena goed werkzaam en luistert het niet zo nauw hoe deze in je lijf zit. Controle is volgens mij niet nodig.

(ik heb persoonlijk ook mijn mirena weer laten verwijderen vanwege een hele hoop bijwerkingen. Branderige tepels en pijnlijke borsten heb ik ook regelmatig gehad, erger dan ik nu met 'mijn eigen hormonen' heb)

4. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Ik herken deze bijwerkingen dan weer niet maar ik had ook zo veel last van vanalles. Te veel om op te noemen, kort gezegd; hormonen haha. Voel me heerlijk nu hij er weer uit is!

5. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik heb voor de zekerheid een test gedaan, en die was prachtig omo wit. Dus ik kon rustig slapen haha.. Maar heb inderdaad ook even de bijsluiter opgezocht, en daar stonden mijn klachten ook in als bijwerkingen. Ik zal het aankijken, maar mocht het onhoudbaar worden dan zal ik opzoek moeten naar iets anders. Ik ben inmiddels op alle fronten hormonaal. Woede uitbarstingen die ik herken van mn zwangerschappen en enorm emotioneel. Ik kan mn ongezouten mening absoluut niet meer voor me houden, en dat werkt totaal niet in mijn voordeel op dit moment haha.. Dus ik wil het nog wel even aankijken, maar als ik door de spiraal opeens permanent de klachten van een zwangerschap heb, dan bedank ik er liever voor :p

6. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf de mirena ook zo een 1,5 jaar gehad maar moet zeggen ik heb nergens last van gehad zover ik weet. Kijk het nog even aan en als het erger word of zo blijft dan misschien toch kijken voor iets anders. Het heeft wel even tijd nodig voordat het een beetje in balans is in je lichaam.

Deel Deze Pagina