1,5 week geleden heb ik de mirena laten plaatsen. Ik was ongesteld, welliswaar bijna een week vroeger dan mijn gebruikelijke cyclus en duurde het maar 2 dagen. Op de 2e dag is de mirena geplaatst. Sindsdien enkel af en toe een beetje spotting, wat volgens mij normaal is met spiraal. Maar nu zei ik begin van de week tegen mijn vriend dat die hormonen van de spiraal toen al effect hadden want sindsdien heb ik veel vollere borsten, bh's zijn eigenlijk te klein nu. Gegoogled en dat kan dus door de mirena komen. Mooi dacht ik, niks om zorgen om te maken. Donderdag werd ik zo ineens ziek. Buikgriep. Duurde een paar uur, was daarna weer weg. Vrijdag voelde ik mij weer helemaal fit, op weinig eetlust na. Maar wat ik wel sinds donderdag heb is een heel opgezwollen buik. Heb ik wel vaker savonds, maar nu 24/7 (dit had ik bij mijn laatste zwangerschappen ook vanaf 4 weken al). Mijn eetlust is nu nog weg, ik word misselijk van dingen die ik normaal echt heel lekker vind... Voor de spiraal gebruikte wij condooms. Niet het betrouwbaarste maar wel correct gebruikt. Maar kan je deze klachten (die mij heel erg bekend voorkomen bij mijn zwangerschappen) ook door de hormonen van de spiraal krijgen?
Ik weet nog wel toen ik de mirena had ik de eerste 2/3 maanden getest heb, omdat ik me ook zo zwanger voelde. Dus het kan wel van de mirena komen. Maar ik zou dus even testen. Als je klachten door een zwangerschap komen, zou de test nu wel positief moeten uitslaan.
Klachten kunnen inderdaad van de mirena spiraal komen... maar een opgeblazen buik, misselijk van geurtjes etc. kan ook heel goed bij een buikgriep passen. Ik zou inderdaad even een testje doen, dan weet je waar je aa ntoe bent. Succes!