Toverland leuk voor 3 jaar?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 5 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    #1 Dubbelgeluk, 5 okt 2022
    Laatst bewerkt: 5 okt 2022
    We zijn binnenkort van plan om naar Toverland te gaan. Nu zag ik dat dit bijna net zo duur is als de Efteling, omdat ons zoontje van 3 nog gratis naar de Efteling gaat.
    Is Toverland ook leuk voor een 3-jarige? Hij heeft het nu nog over Joki en Jet in de Efteling, dus als het meer geschikt is voor oudere kinderen, dan overweeg ik toch naar de Efteling te gaan. Zijn broer is trouwens 8 en vindt achtbanen geweldig.

2. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik vind Toverland leuker. Heel veel te doen voor drie jarigen! Wij hebben daar een jaarkaart. Kindjes zijn bijna 3 en 5,5.

Dubbelgeluk en Syane vinden dit leuk.
  3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Toverland heeft een groot indoor gedeelte welke leuk is voor de kleinere kinderen, maar ook buiten zijn een aantal attracties voor de kleintjes.

Persoonlijk vind ik Efteling vele malen leuker, zelfs met een 3 jarige. Ook bij de Efteling zijn genoeg attracties/speeltuintjes waar die kleintjes zich vermaken.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Op de website kan je zien hoe lang je moet zijn om ergens in te kunnen. Daar zijn ze heel streng in, dus wellicht geeft dat een goed beeld van wat er is.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Hij is langer dan 100cm dus hij mag in meer attracties dan ik zou willeno_O Ik vind de Efteling altijd zo leuk, maar we zijn dit jaar al 1 dag geweest een een keer 2 dagen met overnachting, iets anders is dan ook wel eens leuk.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Ja, dat laatste vind ik ook. Het sprookjesbos is juist voor peuters en kleuters geweldig! Waarom vind je de Efteling leuker dan Toverland?

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    @Beheer ik heb het topic per ongeluk verkeerd geplaatst. Kunnen jullie hem verplaatsen?

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Efteling is ook jeugdsentiment voor mij, verder vind ik het een stuk groter, meer attracties en afwisselende attracties.

Mijn oudste vond Toverland wel erg leuk trouwens, maar Efteling idem. Als we naar een pretpark gaan dan gaan wij toch altijd naar de Efteling. Één tip neem wel iets van een buggy mee voor de 3 jarige.
    Wij zijn in de mei vakantie geweest (toen was hij nog net geen 3) zonder kinderwagen en ‘s middags was hij echt dood moe, dus hebben een paar uur met hem op de arm moeten lopen:rolleyes:

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Tivoli (Gelderland, bij Berg en Dal) is ook super leuk! En is ook een stuk goedkoper. Ook voor jouw oudste is dit leuk.

Chechi en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Thanks voor de tip. Wij nemen altijd de bolderkar mee. Ook voor de tassen, erg handig:)

G89 vindt dit leuk.
  11. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    223
    67
    28
    Wij zijn naar toverland geweest toen was onze dochter 4 jaar. Het indoor gedeelte is inderdaad heel leuk voor de kleintjes! Maar vind de efteling net wat leuker op die leeftijd. Daar mag ze in meer attracties dan toen in toverland.
    Vind toverland overigens wel echt een supermooi park :o:

12. RLSD

RLSD Niet meer actief

Toverland is zeker leuk voor een 3 jarige, de Efteling ook! Ik vind beide parken erg leuk maar de Efteling heeft toch altijd iets meer mijn voorkeur. Je kunt niet verkeerd kiezen in ieder geval ;)

13. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Wij zijn afgelopen zomer geweest met onze 3 jarige. Oké en haar broers van 5 en 7. Voor die 2 was het super leuk. Voor die van 3 vond ik het minder. Was met haar liever naar de Efteling geweest, daar had zei velen malen meer gehad. Maar goed, dat zal ook per kind wisselen mbt interesses etc.

14. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja doen! Wij gingen toen de oudste 2,5 was en ze kon echt al superveel doen.

15. Butchke

Butchke Niet meer actief

Check de website van Toverland even. Ze zijn het themadeel Avalon aan het uitbreiden met 4 nieuwe attracties. Vanwege de verbouwing is de Fenix en de bootjestocht merlins quest dacht ik:oops: gesloten

Hele maand staat overigens in het teken van Halloween :thumup:

16. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Je hebt daar evt ook karretjes bij efteling oud en nostalgisch.
    Mijn zoon ging daar met 2.5 nog in maar op 3e verjaardag hebben we t karretje niet gemist.

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Fenix is nu weer geopend en merlins quest is nog niet dicht geweest. Hier vinden we toverland leuker als Efteling
    Vooral ook minder lange wandelingen, wat compacter en mooier aangekleed. Vanaf 90 cm mag je er in heel veel, wel onder begeleiding.

18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.960
    3.842
    113
    Vrouw
    Toverland is zo mooi. Ik heb altijd het gevoel dat ik op vakantie ben als ik in Toverland rondloop. Zodra ik binnenkom voel ik me zo gelukkig daar. :oops::roflmao:
    Bobbejaanland moet je zeggen : pas op brandnetels.
    Efteling, heel mooi maar Pffff zoveel lopen, is echt heel erg groot. :roflmao:
    Toverland is kleiner dan de Efteling maar echt het mooiste park, elke cm in het park is over nagedacht.
    En dan sinds dit jaar 1 keer naar Walibi geweest en denk dat dat zoon zijn nieuwe favo pretpark wordt vanwege de trillrides maar hij vroeg eergisteren nog naar Toverland.

Voor kleintjes is daar ook al heel veel, vooral binnen. Daar is zelfs een achtbaan waar je zoon al in kan.
    Buiten heb je ook redelijk veel voor kleintjes vind ik. Er is echt genoeg voor elke leeftijd.

Vorig jaar is zoon naar Halloween Toverland geweest met de papa en de make up is wel heel goed gedaan. Dus Halloween is misschien een beetje eng voor een 3 jarige?

19. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Toverland is heel leuk! Ligt niet zo zeer aan de leeftijd maar meer aan de lengte van je kind. Vanaf 90cm kunnen ze in heel veel.

Efteling vind ik zelf niks aan haha.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Ik las op de site dat ze in de avond het enger maken en dat het overdag echt voor families is gemaakt/ bedacht. Dat zou goed moeten gaan, maar dank voor het aandachtspunt.

Deel Deze Pagina