Toverland leuk voor 3 jaar?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 5 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Hij is langer dan 1 meter, dus dat gaat helemaal goedkomen!

2. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Ik vind toverland niet echt mooi en ook niet zo leuk, zeker niet voor hele jonge kinderen. Ik ben laatst met mijn zoon van bijna 3 geweest en hij is bijna nergens in geweest. Efteling is duizend maal mooier. En daar heb je veel meer attracties waar je samen in kan + het sprookjesbos. Én kinderen tot 4 jaar gratis. Bij toverland moesten we voor hem 27 euro betalen. :eek:

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Jullie maken het mij wel lastig met deze uiteenlopende meningen, of ik heb het mijzelf moeilijk gemaakt door deze vraag te stellen:roflmao:
    Ik heb even gekeken en dankzij korting bij de Efteling vanwege mijn zoontje zijn verjaardag, maar ook dankzij vroegboekkorting bij Toverland betalen we bijna evenveel voor beide parken. maar het is zo 110 - 120 euro voor toegang en parkeren. Ik ga mijn oudste wel filmpjes laten kijken, dan mag hij kiezen. We moeten wel tijdig de kaartjes boeken bij toverland, anders betalen we zo ruim 20 euro meer, dat vind ik zonde.

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier ook absoluut team Toverland :thumup:
    Paar keer een jaarabonnement gehad en verveelde nooit. Toverland is qua attractie aanbod nagenoeg gelijk aan de Efteling (de achtbanen zijn in Toverland veeeeeeeel beter), op een carnaval festival of symbolica na.

Voordeel is dat je veel minder km's loopt en daardoor minder tijd verliest en 2x of 3x in een achtbaan kan. Bij slecht weer lekker naar binnen en dan daar een paar attracties doen. Lekker compact en gezellig. Halloween is ook super trouwens:thumup:

Maar wij hebben dan ook helemaal niets met de efteling of een sprookjesbos/volk van laaf :oops:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier vinden de kinderen beide parken leuk.

Toverland heeft vanaf 90/100 cm super veel leuke attracties en zelfs 2 achtbanen die mogen. Verder overal speeltuinen en relatief korte wachttijden. En het is een redelijk compact park.

Efteling is veel groter, langer wachten en meer familie attracties dan achtbanen voor jonge/kleine kids. Minder speelplekken en veel meer lopen maar de kwaliteit van de attracties is wel top.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Ik was helemaal om, maar nu zie ik op sites waar de verwachte drukte staat vermeld dat het precies een drukke dag wordt in Toverland (de 31e). Waarschijnlijk door vakanties in Duitsland. Iemand ervaring of een drukke dag alsnog prima te doen is in Toverland? De Efteling geeft een ‘gewone’ dag aan.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Komt ook vanwege haloween, park is nu in deze stijl.
    Tot 18:30 voor gezinnen en jonge kinderen en daarna 12+.
    Dus je moet ook even de afweging maken of je dat leuk vindt.
    Park is overdag wel gewoon open en de attracties ook.

Wij vinden beide parken leuk en hadden hetzelfde nadeel ( attracties gaan op lengte ipv leeftijd).
    Zo moest ik met mijn toen bijna 4 jarige mee in de draaimolen en bootjes geloof ik terwijl veel jongere kinderen alleen mochten.

8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Heeft inderdaad met Halloween night te maken, het is dan ook daadwerkelijk Halloween. Het wordt pas na 14.00-15.00u echt druk!
    + België krijgt dan herfstvakantie dus in de Efteling waarschijnlijk ook zeer druk.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Dat vermoeden had ik al, dan zorgen we dat we er met openingstijd zijn. De jongens vinden het wel een leuk thema, de jongste wilde zojuist ook met een wandelend skelet op de foto (zijn in een klein attractiepark in de buurt).

Butchke vindt dit leuk.
  10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij zijn vorig jaar naar Toverland geweest, ook met Halloween thema in de herfstvakantie. Dochter was 3 en zoontje was 6. Ze hebben beide een topdag gehad & wij dus ook :) Ik vond het een leuk park! En Halloween thema is overdag juist heel leuk voor de kleintjes, totaal niet eng en heel leuk aangekleed :thumup: Toen niet mega druk, maar gewoon gezellig druk zeg maar.

Plopsaland de Panne staat hier ook nog op het wensenlijstje om eens heen te gaan, maar die is ook hartstikke prijzig :rolleyes: Soms zijn daar wel goede acties van te vinden

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Leuk! We gaan maandag! Ik heb ook nog verkleedkleren voor ze, dus ik ben heel erg benieuwd!

12. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    En hoe was het?

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Mijn zoontje van 8 vond het geweldig! Het was niet heel druk, de rij bij de spirellos (aardappel/ chips als zo’n spiraal op een stokje) was het langste:roflmao:. Hij is in alle achtbanen geweest, vond de Fenix geweldig en wil graag terug.
    Voor de jongste vond ik het leuk, maar wel een andere beleving dan de Efteling. Hij heeft het nu nog steeds wel over: wanneer gaan we weer naar Joki en Jet, maar vraagt niet naar Toverland. Dan mis ik toch een beetje de magische ervaring die de Efteling wel meer heeft.
    Maar, we zijn zeker blij dat we zijn geweest en gaan vast nog wel een keer terug. Hij is trouwens in de bobslee geweest, de autootjes, rupsjes, in de wild water baan/ band (niet de boomstam ;)), de draakjes en de paarden. Dus genoeg te doen! (Favoriet waren de auto’s)

Het park was prachtig aangekleed met alle pompoenen, dat vond ik heel erg leuk! Zoontjes hadden zich ook verkleed en dat vonden ze zelf heel erg leuk (vanwege Halloween).

Babywishh en 2jongensmama vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina