Toverstok tempmeiden van de temp-topic 1-1-2010, die nu zwanger zijn!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zijvandehoek, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Goh, leuk en gezellig joh. En ja ... wat kan je snel merken he dat er zo'n verschil tussen zit. En over een tijd is er ineens weer niets aan de hand, wat dat jaartje verschil betreft. :p

Ben wel benieuwd naar de kamer hoor, dus eh even spammen he. ;)

2. Seth

Seth Niet meer actief

fijn dat alles goed en prima op schema is.... HET belangrijkste....

tja.. het moet ook maar net "klikken" tussen kindjes.... nouja.. is bij volwassenen natuurlijk niet veel anders.... :)

Met de babykamer ook op schema nu??

3. Seth

Seth Niet meer actief

oja.. had het nog nagekeken hier....
    met de pretecho met 27+5...... was het hoofdje dus 2 weken verder.... het gewicht ook.... 1260 gram toen...

maar snap er geen *piep* van mn buik is stukken kleiner als bij de andere twee...
    (zal zo ff foto's in mn album zetten... van vandaag)
    maar idd het spruitje steekt echt aan alle kanten uit.... echt niet normaal..!!

Heb dus geen idee, wat ik moet verwachten.....

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Babykamer op schema, Nee niet echt, want we hebben er de afgelopen week nog geen fluit aan gedaan. Moet veel te veel werken en als ik weg ben heeft Paranka zijn handen vol aan Jasper.

Morgen nog plintjes schuren en dan kan het verven beginnen.
    Volgende week denk ik behangen.
    Dit weekend weer werken dus dan staat alles ook weer stil.
    En spammen zal ik zeker doen als ik een eindresultat kan laten zien. Nu is alles gewoon wit van het gips!

Seth, hier zei de gyn dat de metingen nu ook niet echt heel accuraat zijn. Het blijven schattingen. En wie weet heb je dit keer wel minder vruchtwater dan vorige keren zodat je buik kleiner is.

Zij, oei een flink hoofd lijkt me niet echt fijn straks met de bevalling. Dat wordt duwen! ! Hopelijk valt het allemaal wat mee.
    Het blijven schattingen zoals mijn gyn zei.

O.ja helmaal vergeten te vertellen. De gyn zei dat mijn placenta wel behoorlijk laag zit. Hij heeft er voor de vk duidelijk een aantekening van gemaakt. Hij zei wel dat het niet te laag zat, maar benoemde het toch wel een paar keer, dus helemaal zeker ben ik er niet op.....
    Overigens zat de placenta bij Jasper ook laag. En ben ik bij de bevalling ook redelijk wat bloed verloren. Geen idee eigelijk of die twee dingen met elkaar te maken hebben gehad.
    Zal ik volgende keer bij de vk eens navrangen.

5. Seth

Seth Niet meer actief

Maranka
    Weer lekker aan de slag dus.... ofja "lekker"......

Had bij de tweede mn placenta ook laag.... zat toen met de 20 weken echo.. "net niet" bij de uitgang... tenminste zeiden ze toen....
    Heb bij beide bevallingen niet veel bloed verloren.....

Liet jouw placenta wel makkelijk los? of hebben ze mee moeten drukken enzo??
    wat ik begrepen heb, is vaak DAT het probleem....
    hier konden ze de placenta's zowat via de navelstreng naar buiten halen.... hoefde bij de eerste niet eens te persen ofzo....

geen idee hoe mn vruchtwater met de andere zwangerschappen was.... weet wel dat de vk het bij dochter had over een "zwembad"...op het moment dat ze de vliezen doorprikte... dus denk aardig veel... (?)

Tja... die metingen kunnen idd wel eens er naast zitten.... heb het wel meer gehoord....
    Soms dat ze een reus verwachte en een dwerg eruit komt.. of andersom....
    Denk dat t beste is om NA de bevalling op de weegschaal te kijken.. :D

Al ga ik volgende keer bij vk wel vragen of ze wil schatten... :D
    bij zoon en dochter hadden ze beiden goed geschat...
    nu doet mijn huidige vk niet graag schattingen.... moest er vorige keer echt om zeuren.... MAAR... mijn vaste vk is 3 weken met vakantie... ik mag dus ook 3 weken niet bevallen van haar...
    dus ga ik ff zeuren bij de vaste vervanging.. :D

Vannacht heeft het hier lekker gerommeld trouwens.... echte oefenweeen... bleehhhh niet fijn...
    gelukkig was er nog een septembermama op.... dus had ik wel afleiding....

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    #4166 maranka, 6 aug 2010
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
    Hopelijk zijn het echt oefenweeen en levert dat nu even geen ontsluiting op.

Ga jij maar lekker even zeuren hoor bij de vervangende vk. Zo'n schatting mag dan niet veel zeggen, maar is wel leuk om te weten toch?!

En ik ben het met je Vk eens dat je nog even moet wachten tot ze terug is van vakantie. En laat dan dat "pierebadje"van vruchtwater maar komen!

Er moest destijd best wel even geduwd worden bij de placenta, klopt. Geen fijn gevoel kan ik je wel vertellen.

Sjonge die kleine van mij gaat heerlijk tekeer zeg. Vanmorgen een schop nar beneden die echt zeer deed en nu weer meer richting mijn ribben. Ruimte zat nog!

Ben net klaar met het in de grondverf zetten van de plinten. Morgen de laklaag. Hoop dat 1x genoeg zal zijn om netjes te dekken, anders moet er nog een laklaag op.
    En dan kunnen we aan de slag met de grote vlakken!
    Ik heb vanmorgen met Jasper in de bouwmarkt de verf gekocht. Er wordt in ieder geval 1 wandje een lekkere knalkleur! 1 wand komt behang op van W. de Pooh. En de ander wanden houden we neutraal beige.

7. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    OEF klussen ... knap hoor Maranka en dat naast je werk.
    Heel veel sterkte. Goed dat het nu nog lukt.
    En heel verstandig, want strakjes gaat dat voorlopig niet meer.
    SO go girl ;)

Het begin van deze 'vakantie' zou dus iemand langs komen voor de trap, maar dat was dus niet gebeurt, omdat de verkoper ziek bleek te zijn en daarna vakantietijd. Volgende week moeten zij dus bellen om een afspraak te maken, die dezelfde week moet plaatsvinden anders is HIJ weer aan het werk en met die man samen bespreken en Mees erbij, is niet echt een makkelijke optie.

Echter was het de bedoeling de zijkanten en balken van de trap samen met mijn moeder te gaan schilderen. Dat is nu ook opgeschoven en ik moet zeggen, dat ik er erg tegenop ga zien.
    Ik wil ook HIJ niet aansturen om te gaan schilderen. Ik wil ook graag gewoon 'vakantie' hebben en 'vakantie dingen' doen.
    Én uitrusten uiteraard.

Lastig ... Ik wil ook niet mijn moeder alleen aan het werk zetten, dus ik denk toch dat het op ons tweeën aankomen zal.

Morgen gaan we naar mijn ouders toe, dan gaan de papa van Mees en de papa van Zijvandehoek een hekwerk maken voor het bed van Mees. Dan ga ik es bespreken hoe en of mijn moeder en IK gaan schilderen ja te nee.
    (En daarna kunnen we de trap netjes laten bekleden).

We gaan het zien, we gaan het merken.

Meiden heel veel luck toegewenst.
    Maranka, heel veel succes en sterkte met het verdere verf en behang werk op de kinderkamer.

Doet Paranka inmiddels wel zijn taken als huisman, dat dát ook niet nog eens op jouw schouders terecht komt !!!!
    Pas op hoor ... JIJ mag niet te veel doen.

Hoe is het met je vader monumenteel?

8. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Wat is Zij toch altijd attent!!

Mijn papa is net terug van vakantie. Twee weekjes Frankrijk.
    Volgende week moet hij weer naar het ziekenhuis en hoort dan de uitslagen van vorige keer. Er is nu 1 chemokuurbehandeling af, nadat duidelijk werd dat zijn andere organen onder de chemo beginnen te lijden. Nu is het dus afwachten of alles stil blijft staan of dat het weeer verslechterd. De bloedwaardes waren de vorige keer nog heel goed.

Paranka doet inderdaad op dit moment meer in het huishouden en helpt ook met klussen. Het schuurwerk mag hij doen.
    Maar hij heeft wel in de gaten in ieder geval dat hij bij moet springen en ik leer ook steeds beter op tijd hulp te vragen. Ook belangrijk!

En wil je je wijze lessen a.u.b. ook op jezelf toepassen. Ik denk niet dat jij nog erg goed in staat bent een trap in de verf te zetten.
    Dus.. neem er de tijd voor! De trap hoeft niet in één dag af balk voor balk is vlot genoeg......Of als je er klaar voor bent. TOch maar aan een ander overlaten die trap.....

9. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Je hebt gelijk Maranka.
    Het zijn alleen die zijkanten en een paar balken.
    De buitenranden worden gedaan met kwast en de rest rol ik hoor.
    En ik denk dat mijn moeder het meeste doet.

Mijn vader en papa van Mees kunnen dan samen op Mees passen.
    Tja, daar moet ook iemand voor zijn en eh ... aan een ander laat ik dat nog niet over.

Oke, zij gaat bankhangen. Ben bek en bek af.
    Hijvandehoek vindt dat wel even gezellig.
    Hij is druk bezig geweest samen met mijn papa met het bed rek voor Mees dus.
    Morgen gaan zij weer verder, al is het vervelend dat het de hele dag gezeken heeft van het regen. Hopelijk morgen een beetje minder, want het hout 'werkt' met weer het, dus het neemt zo langer tijd in beslag.

Oke lieve meiden. Have a nicccce avond
    Enjoy van elkaar.

Oja, 34 weken vandaag YEAH YEAH

10. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Joepie Zij, 34 weken!!!

Apartig plaatje, heel anders dan de voorgaande plaatjes toch??

Ben wel nieuwsgierig naar het bedhek. Plaats je even een foto als het af is??

Ik heb vandaag via MP een kinderwagen gekocht. Had voor een paar maand terug een mutsy met Duoseat gekocht maar was niet tevreden over hoe de wagen reed en vond de duo seat niet veilig met maar 1 kind erin. Dan wipte de seat uit de klem. Heb die wagen dus weer verkocht op MP.
    Ik heb nu een Phil & Teds Vibe duowagen gekocht. Rib uit mijn lijf, maar ik heb het idee dat die wagen zijn geld wel dubbel en dwars waard is. En bij een evt verkoop ook niet veel in waarde verliest. Dus een goede investering lijkt me.
    En zowaar nog aan het verven toe gekomen naast mijn werk. Eens kijken of dat morgen ook nog gaat lukke na mijn vroege dienst. Heb gelukkig maar 2 clienten, dus heel rustig op mijn werk!

11. Seth

Seth Niet meer actief

Maranka
    heb je een plaatje..? ken ze helemaal niet.....

tja als het die rib waard is.....
    ik vind dat je beter wat duurders kan kopen dat goed is.... als dat je een hoop irritatie hebt.... met wat goedkopers..

12. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    De mannen zijn nu alweer een aardig uren bezig met het rek/hek.
    Toch vindt mijn vader de constructie te ingewikkeld worden en heeft een andere oplossing :D
    Gaat weer wat centen kosten maar het is een oplossing.
    Als het staat, toon ik uiteraard een foto ;)

13. Seth

Seth Niet meer actief

Wat voor constructie is het eigenlijk???want vroeg me vannacht af....(ja had toch niets beters te doen) of het geen hek is waar Mees op kan klimmen.... en dan nog aan de andere kant kan belanden.....

Ben benieuwd naar de foto... met nieuwe camera... :D

14. Seth

Seth Niet meer actief

Net bed in de woonkamer omhoog gezet..... plastic ligt eronder....
    lakentjes zijn gestreken (door schoonma.., toch lief dat ze bij wil springen.... alleen kwestie van de rem erop houden... )

dussuhhh denk dat ik klaar ben.....

Moet zeggen dat er hier een rare sfeer hangt...
    de hond is opeens stront eigenwijs...aanhankelijk en doet raar... de kinderen vliegen tegen de muren omhoog..... en partner is ook hyper.....
    (niet prettig.... allemaal)....

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Meis lekker dat je er klaar voor bent, mocht t dan beginnen hoef je niks meer klaar te zetten daarvan :) , maaruh laat je kleine nog maar ff zitten waar hij of zij zit hoor.. tijd gaat al snel genoeg ;) .

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Ben benieuwd meis!

17. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Wij van de hoek gaan eerst nog genieten van ons laatste vakantie weekje.
    Opanietvandehoek, maar wel de papa van Zijvandehoek, gaat deze week het nieuwe in elkaar zetten. hahaha, wat een werk zeg.
    De heren zijn nu gestopt, want hebben niet al het nodige materiaal,
    dus Hijvandehoek gaat hier maar een BBQ opzetten. :D

Trishka, 11 weken joh. YEAH

18. Seth

Seth Niet meer actief

Tijd gaat idd snel.....

11 weken.....:)..... dat schiet ook op!!!

19. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ondertussen heeft Mees nog geheel niet geslapen vandaag ... dat wordt straks nog wat zeg.

Vanmiddag wel geprobeerd, en toen zei ik tegen mijn moeder "Ik heb het gevoel dat meneer straks de deur open doet en met zijn slaapzak en al in de deur opening staat". Mijn moeder dacht dat hij wel in slaap zou vallen.
    Nou ... ik had het nog niet gezegd, of daar stond meneer in de keuken hoor.
    Tja, leer mij mijn eigen zoon kennen :D

20. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha opanietvandehoek... :D....

hmmmm lekker BBQ.....

zit ik vanavond aan de aardappels met spinazie....
    nouja iig goed voor mn ijzer... :D

Deel Deze Pagina