Dames,Bij deze deel 2 van ons clubje. Hebben we deel 1 toch maar mooi volgeschreven he!Ik zal aan de mods vragen om deel 1 te sluiten. Kan iemand anders het lijstje kopiëren? Ik zit op mijn werk en dan wordt het één grote brij van woorden.
Ik zit al om 7u op m'n werk meestal... Ik werk 9u per dag, neem een half uur pauze. Dus als ik dan om 7u begin, kan ik om 16.30 naar huis. Dat vind ik laat zat...
@ Banaantje: Ik heb nog een heleboel rode servetjes met witte stippen. Hoeveel heb je er nodig? Doe ik ze zo op de post in een envelopje...
Gevonden! @Eeka: Meis het is heel logisch dat dit soort gevoelens de kop opsteken. Ook die schuldgevoelens, maar jij kunt er niets aan doen! Jij had er niets tegen kunnen doen en het kan elke mama overkomen. Natuurlijk is het vervelend en ik wil het zeker niet bagatelliseren, maar je hebt ook zoveel kids met niet-zichtbare (geestelijke) handicaps die misschien wel nog meer impact op jullie levens hebben. Gelukkig is Sanne in ieder geval een kleine slimme meid die goed weet wat ze wil, dat is belangrijk! Wat is een amnionstreng eigenlijk precies? Ik weet dat niet eens! Erg he... Het is toch geen ander woord voor navelstreng? (Klink ik nu erg dom??) haha! @Mrs Hair: Oeh ja die servetjes heb ik wel oren naar! Ik denk dat ik inderdaad de paddestoeltjes ga maken met de wc-rollen. Hopelijk ben ik creatief genoeg daarvoor... Hopelijk hebben ze rond begin april nog wel mandarijnen? Maar als je de servetjes nog zelf kunt gebruiken moet je ze houden hoor! Ze komen altijd wel van pas toch? Desnoods voor vieze mondjes op tafel Hier: Caitlin is zojuist met haar tandjes op de tafel gevallen. Zo'n beetje mijn grootste angst, ik ben altijd panisch voor vallen op de mond. En ja hoor, mij overkomt het natuurlijk. Ze stond langs de rand van de tafel, zoals wel 10 keer per dag en altijd gaat het goed, behalve nu. Ze valt achterover en de rand van de tafel steekt een stukje uit dus daar klapt ze zo op met haar voortanden!!! Haar tandvlees bloedde Ik kon zo snel niet vaststellen of haar ene voortand ook echt los zat, volgens mij niet. Maar ik maak me wel zorgen nu, moet ik een tandarts bellen voor zoiets? Of kan het niet zoveel kwaad?
LIJSTJE Noah, 17-01-2011, Roan, 02-04-2011, 9390 gram - 76.5 cm [op 11-01-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 9730 gram - 72,7 cm [op 09-01-2012] Quinten, 03-04-2011, 7270 gram - 70 cm [op 01-12-2011] Caitlin, 06-04-2011, 8095 gram - 71 cm [op 11-01-2012] Nina, 12-04-2011, 9000 gram - 74 cm [op 11-01-2012] Benjamin, 17-04-2011, 9380 gram - 71 cm [op 17-01-2012] Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-2011] Emma, 27-04-2011, 9520 gram - 72 cm [op 10-01-2012] Sanne, 30-04-2011, 9550 gram - 75 cm [op 01-03-2012] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 9540 gram - 75 cm [op 30-01-2012]
Bedankt mrs hair! Het lijstje heb ik kunnen kopiëren, ben niet zo handig in dat soort dingen maar het is gelukt! @banaantje: hoe gaat het nu met Caitlin? Is het bloeden wel snel gestopt? De tandarts bellen kan op zich geen kwaad. Wel sneu trouwens voor Caitlin, beterschap! @amnionstreng: dit heeft met de vliezen te maken, in de vroege zwangerschap zit het vruchtje in een amnionvlies. Volgens het zkh zou dit vlies op een gegeven moment op moeten lossen, maar soms vormt het een streng en dat kan een ledemaat omstrengelen.
Gevonden @banaantje, hihi, ik moet altijd zo om je lachen he! Kan er niks aan doen, bedoel het ook echt niet negatief, zekers niet! Maar lieverd.....dit ga je (helaas) nog heel vaak mee maken! De tijd van vallen en opstaan is begonnen, verschrikkelijk! De tijd van bloedlippen, blauwe plekken, bulten, vingers ergens tussen...tand door de lip....pff. En dan mogen wij nog blij zijn met meisjes Maar even zonder gekheid...gelukkig kunnen de tandjes wel wat hebben. Zolang ie niet verkleurd en niet grijs-blauwig wordt, is er niks aan de hand. Maar voor je eigen gemoedstoestand kan je natuurlijk altijd bellen!
Hallo deel 2 zoals een aantal al hebben gelezen en gereageerd op FB: heb ik gisteren na een bespreking op het werk, vast gezeten in de lift samen met 8 collega's, was een heel gedoe, gelukkig was er 1 collega met de trap gegaan omdat ze nodig moest plassen, we roepen en ja hoor daar kwam ze aan, ze dacht eerst dat we haar in de maling namen, maar dat was niet zo, zei maar meteen de brandweer gebeld, en gelukkig na 20 minuten zijn we bevrijd, maar dan is 20 minuten wel lang hoor, en warm, de zuurstof word dan al gauw minder. hier verder alles goed, geen gekke dingen
@steintje: gelukkig maar dat die ene collega hoge nood had! Anders hadden jullie misschien nog langer moeten wachten op hulp. Ach ja, zo maak je nog eens iets mee, hahahaha!
Deel 2 alweer! Inmiddels is de griep hier gelukkig over. Mijn hersenschudding is zo goed als klaar, was gelukkig een lichte. Heb nog wel wat hoofdpijn en aan het eind van de dag een raar hoofd, maar gaat een stuk beter. Morgen ga ik weer aan het werk, een dagje rustig aan m'n mailbox lezen en beetje puin ruimen. Van de week was ik jarig maar daar hebben we verder niets aan gedaan want ik was nog ziek thuis en Chris kwam laat terug uit werk en kindjes halen van KDV. Vast zitten in een lift lijkt me eng! Godzijdank kon die collega helpen. Banaantje, zie je iets aan het tandje van Caitlin?
Wauw...Emma ging net van zitten, naar kruiphouding op knieen en handjes, terug naar zitten op de knieen, naar zitten op haar kont
@natas: gelukkig dat je weer wat opgeknapt bent. Hopelijk kun je het vandaag relatief rustig aan doen op je werk.
Goed zo Emma!! .... @ Natas: Eindelijk weer aan de beterhand? Hoop dat het werken vandaag goed gaat..... @ Hier: Zo, jullie hebben mijn verhaal op fb gelezen he. Sjonge jonge, wat een drama. Ik voelde me zo machteloos... ... Maar ik heb gelukkig wél goed geslapen, en Liesbeth heeft nergens last van.
Gelukkig bouwen die kleintjes nog geen geheugen voor later op! Mijn schoonmoeder heeft het ook een keer met Julia gehad...gelukkig zag Julia de lol er wel van in! Ze had Julia de autosleutels gegeven en was zelf bezig de wandelwagen in de auto te zetten, toen Julia het knopje indrukte. Ze was toen denk ik 1,5 ofzo...Moest Guido langskomen om de reserve sleutel te brengen... Pff....zijn jullie kleintjes ook zo aan het piepen??? Ik word er helemaal gestoord van! Emma zit duidelijk in een sprongetje, want ze is ook hartstikke vroeg wakker steeds.
Zo weekend! Ben toch zo benieuwd hoe het met mamamarije gaat, ik vind het zo jammer dat we al zo'n tijd niks meer van haar horen. Mamavanjuul, Emma dus ook lekker aan het bewegen en aan het jammeren. Hier nog geen sprongetje, eigenlijk heel tevreden, maar hij is ook pas van 1 mei. Schiet op zeg jullie bruiloft, spannend hoor. Gaan jullie daarna nog weg? Steintje en mrshair, zo jullie hebben wel wat beleefd zeg! Weer wat te vertellen... Natas, weer lekker gewerkt? Banaantje, hoe is het afgelopen met het tandje? Hier morgen verrassingsavond voor mijn verjaardag. Kids naar opa en oma, dus ben benieuwd wat manlief bedacht heeft .
Oeh spannend kipkip!!! Lekker van genieten! Heb Emma vanmiddag even laten piepen en zeuren. Stond te koken en niks was mevrouw naar het zin. Wonder boven wonder was ze onder het eten super vrolijk.Met naar bed brengen ook, kon haar daar de babyfoon horen schateren... Poeh he, weer even fanatiek wezen doen in de sportschool, heerlijk! Voel mijn armen nu al!
@natas, heb je je inkom-dagje overleefd? Pas wel goed op jezelf he, zo'n hersenschudding moet je niet onderschatten! @banaantje, hoe is het met Caitlin? Niet vervelend bedoeld, maar ik zou bijna zeggen wen er maar aan....Hoe vaak onze jongens wel niet op hun mond zijn gevallen, allebei ook trouwens een stukje van een tand afgebroken.....en das niet alleen omdat het jongens zijn. En hoe is het met jezelf? @kipkip, leuk zon verrassingsavond. Ben benieuwd wat manlief voor je in petto heeft! @hier, Nina staat sinds vandaag los! Wel een minuut lang staat ze midden in de woonkamer gewoon te staan. En vandaag ook 2 losse pasjes gedaan. Vanavond lekker in het dorp pannenkoeken wezen eten. Gisteren te horen gekregen dat mijn contract verlengd gaat worden, vaste aanstelling. Dus manlief vond dat een goede reden om ergens te gaan eten. Maandagavond voor het laatste consult bij de voedingsconsulente geweest en wat denk je? Na 6 maanden staat de teller op -12 kilo. Ben best een beetje trots op mezelf. Mijn bmi was na de bevalling 25,3 en is nu naar een keurige 21,6 gegaan. Mamamarije, melden!
Een beetje trots??? Je bedoelt heel trots Goed gedaan zeg! Hier mist Julia ook een stukje van haar voortand...gevallen met de hond uit laten. Vond het toen ook heel erg en zijn ook bij de tandarts geweest. Nu zie ik het niet eens meer... Goed van Nina zeg! Gaat snel nu he! Oh vandaag weer bloeduitslag gehad...moet nu wat minderen met medicijnen, want mijn schildklier werkt nu ietsjes te snel. Maar ja, voel me er prima bij dus ga misschien dan een kwart minder nemen. Moet ook een andere pil, want waarschijnlijk is deze te licht Ben ik even "blij" dat ik me niet lekker in mijn vel voelde en dus niet echt aantrekkelijk voelde! Dat schijnt een heel herkenbaar bijwerking te zijn van deze pil! Pfff.....