Erg leuke filmpjes BabyProject of moet ik zeggen C... Het filmpje in het zwembad vind ik ook erg leuk! Kleren uitzoeken: Dat doe ik regelmatig, zodat ik niet alles in één keer moet doen. Ik heb een stapeltje in de kast. Het stapeltje weg. Zodra ik merk dat Sil het niet meer aan kan, dan gaat het de was in en op de stapel. Maatje 92/98 heeft Sil niet, wel 86/92 . Ook Sil is niet vet, ik denk zelfs dat hij wel ietsje mag hebben hoor. Hij heeft potige pootjes en zijn armen ook. Hij heeft echt van die bolletjes Merkte van de week op dat zijn sokken weer te klein zijn. Hij heeft schoenmaat 20, maar dat zal niet lang meer duren denk ik. En ja hij is grotere afstanden aan het maken tijdens het 'overbruggen', om van A naar B te komen. Gisteren en vandaag ook weer, trok hij zijn handen los en wilt zelf het lopen gaan voortzetten. Ik denk dat zijn evenwicht het nog niet toelaat, maar als hij wilt en er klaar voor is, dan is het zo. Heb hem vandaag weer geschoren. Zijn kuif ietsje korter dan voorheen en de rest op 6mm. Het staat hem heel goed en zijn bruine ogen steken er weer mooi uit. Hij heeft een mooi koppie hoor. Het is een knap menneke net als zijn broer. Sil is ook echt wel een donder koppie hoor. Het is een echt mannetje aan het worden. Ik vind hem nu al overduidelijk een dreumes en geen baby meer. En ook hij vindt zichzelf heel mooi als hij in de spiegel kijkt. Hij steekt gebruikelijk al zijn hand met zijn wijsvinger de lucht in en maakt een kik geluidje. Dat doet hij ook voor de spiegel en dan maakt hij er weer zo'n kik geluidje bij van IK BEN MOOI! Geschrokken vandaag: Baby van de beste vriend van HIJ ligt sinds maandag in het ziekenhuis. Het kleine menneke ging voor het eerst naar de CB en daar constateerden zij een ruis aan zijn hart. In het ziekenhuis bleek dat één kamer van zijn hart erg groot is. En dat met zo'n klein lijfje. Bleek ook dat zijn zuurstof niet goed was en dus aan de beademing. Hij heeft daar een aantal dagen aan gelegen en de ouders verbleven in het Ronald Mc Donald huis ... pfff. Vrijdag is hij van de beademing af gekomen. De rest weten we nog niet. We bennen ons heel heel erg geschrokken toch wel zeg pffff. Wilde nog wat zeggen maar ... Oja, Hijvandehoek gaat morgen naar Amerika voor een klein weekje. Ben Mees al aan het voorbereiden en ik heb een tekening gemaakt, met raampjes waarop hij de nachten af kan tellen. EN tekeningetjes erop en de laatste een vliegtuig met papa erin. Elke avond mag hij een vakje af kruizen. Dinsdag ochtend breng ik de beide mannen naar opa en oma. Dan ga ik ECHT keihard werken aan het 1e foto album van Sil. MOET echt gaan gebeuren, anders is er straks geen tijd/moment meer voor, omdat de volgende albums ook op de nominatie liggen uiteraard. Het leven gaat ondertussen keihard door, dus BIJHOUDEN En 's avonds even lekker nix. Zal de mannen wel gaan missen hoor, want ik hou zo ontzetten veel van ze. Ben ik dinsdag HELEMAAL ALLEEN en dat is ook wel es goed denk ik. Dat zal voor het eerst zijn. Helaas moet ik er woensdag ochtend weer zijn. Dan gaat mijn moeder altijd naar haar moeder (92) en mijn papa alleen laten met twee kleine kinderen. De één lopen en veel ontdekken en de ander die ONWIJS pubert. "WIl hij niet, WIL hij weeeééééél, Wil hij niet, WIL hij wééééél bleeeeeeeh" Net heeft HIJ ff de prikpil bij me gezet, dan zijn die hormonen ook weer binnen en ben ik ook minder snel verdrietig zeg maar. Dat werkt fijn. Nou weer genoeg geluld. Heb ONWIJZE hoofdpijn helaas, dus ga ff wat dingen klaar maken en dan ... naar bed
net nog een mailtje gekregen, dat het met het babytje dus nog helemaal niet goed is. Allemaal in afwachting van ... Hij is van de beademing af en is door het oog van de naald gekropen, afgelopen maandag. Jeetje, als het CB dit niet ontdekt had, had het heel anders afgelopen met het kleine menneke. Pfff Hij ligt nu al een week op de IC en ze hopen dat hij snel naar de kinder afdeling kan. Waarschijnlijk zal hij nog weken in het ziekenhuis liggen. Vind het heel heel heel erg. Het ventje vecht voor zijn leven. Morgen is hij een maand oud ... En de ouders ... zij zijn uiteraard kapot van het hele gebeuren. Gek is dat, we zijn afgelopen zondag op kraam visite geweest en maandag lag hij kantje boord. Heel vreemde gewaarwording. Pfff. We gaan duimen voor Waldemar zijn leven!
knuf zij, das niet niks... kan me voorstellen dat je geschrokken bent, t is dan niet eigen maar wel erg dichtbij zo.. hopelijk gaat t snel weer wat beter met de kleine..
Hier zal ik ook even aan waldemar denken wat verdrietig zeg... Hier voornamelijk auw auw auw .. er is vanochtend weer een moedervlek weggehaald bij me... deze zat op mijn tepel nou ik kan je vertellen dat het niet lekker is daar ... als ik weer een beetje bij ben kom ik later vandaag even kletsen .. Dikke knuffels
Dank voor het meedenken/voelen meiden. Het is niet niks nee! MamavanSepp: He jakkes, dat is inderdaad een rot plek zeg. AU AU Over tepels gesproken. Drie weekjes geleden heeft Sil tot bloedens toe dus én een velletje eraf, in mijn tepelhof gebeten. Ook au au.
Schrik ook van dit bericht..... duim met jullie mee.... vreslijk zeg..... Van het ene op het andere moment....
zijvandehoek Scheren.. durf jij dat zelf? Heb jongste laatst zelf wat geknipt.. hahahaha... maar was geneigd om de tondeuse te pakken.. maar durfde het niet, ivm fontanel die nog niet geheel gesloten voelt.. nu heeft hij trouwens nog steeds korsten op zn hoofd van de waterpokken en de tondeuse heeft het ook begeven... iemand die een goede weet??? deze hebben we 1 jaar gehad ofzo.. babyliss en nu al op Donderstenen: duidelijk.. dat stralen je jongens al op de foto's af.... Veel succes zo een weekje alleen... toch vreemd.. mamavansepp uhhh nee dat lijkt me echt geen lekker plek... auw... gebrand??... ieks... @bijter jongste is hier ook een bijter... dochter trouwens ook.. wil helemaal niet kroelen... bijt gelijk... al gaat het nu iets beter...
Scheren heb ik al eerder gedaan. We hebben een baby tondeuse. De fontanel bereik ik niet, omdat ik dé kuif laat zitten. Die knip ik met schaar en 'kam'. Durven ... het staat gaaf hoor en ja .. ik durf wel Waldemar: Ja echt heel heel erg. Als ik er over schrijf komen de tranen weer. Het idee dat hij daar ligt te vechten... En zijn ouders die heel heel ongerust zijn ... Bleh Bijten doet Sil erg graag en Mees heeft wel eens het lef hem na te doen. Die krijgt dan meteen een uitbrander, want hij bijt echt heel hard. Sil vindt het fijn om in je haar te bijten en er dan aan te trekken. Sil vindt het ook heel fijn om echt een knuffel te geven. Dus armpjes om mijn nek en een stevige knuffel krijg ik dan. Ja dat doet een mens goed. Ben blij dat volgende week de peuter speelzaal weer open is hoor! Oja, deze tondeuse is dus een baby tondeuse van Phillips. Die doet het prima, maar de dons haartjes werken niet altijd mee he. Dat is soms zo zacht dat het net niet pakt, dus telkens er weer overheen. Loop hier met de tondeuse door het huis, om de haartjes weg te halen, die er nog zitten haha. En ja, ik moet ook over zijn litteken heen, maar dat laat hij goed toe. Het is nog een beetje gehobbel achter op zijn hoofd, dus dat scheert wat minder fijn. Verder: Zondag onderweg in de auto, moest ik even remmen voor een auto. In mijn ooghoek zie ik zo Mees voorover vliegen. Niet hard, maar ik schrok er wel van! Ik keek nog es en zag dat zijn gordel niet vast zat en meldde dat even aan zijn vader. HIJvandehoek heeft 'm zeker de weten vast gemaakt. Toen vroeg ik aan Mees of hij zijn gordel zelf los heeft gemaakt?! "Ja", zegt hij en wijst naar dat ding waar je de gordel in vast klikt en zegt "hier". We hebben hem verteld dat hij dat nooit meer mag doen. Hebben jullie dat ook gehad? En bestaat daar ook een veiligheidslot voor. U bent gewaarschuwd! Het kan je zomaar gebeuren.
Nog een verhaaltje: Vanmorgen wordt ik JAWEL (na een slechte nacht slapen hoor, maar daar gaat het nu niet om) 7.15uur wakker van de jongens, die rustig aan het 'kletsen' waren. De laatste dagen elke dag 7uur, dus het gaat de goede kant op. De tandjes zijn door, dat is wel te merken! Maar goed ehm, ik naar de jongens toe vanmorgen. (Mees zal er niet aan denken alvast uit bed te gaan en het licht aan te doen, als ze beide wakker zijn, wat ik gezegd heb dat hij mag doen. Zelfs als ik het door de babyfoon zeg, zal hij het niet doen). Enfin ik kom dus bij de jongens. Sil vrolijk en spelend in zijn ledikant. Ik loop naar Mees en hij zegt "Nat". Tja dat kan gebeuren en vervolgens wijst hij het bed aan. Zijn romper en pyjama waren zeiknat. Zelfs de ROG was nat geplast. Maar ja, het bed dus ook. Dat werd meteen alles uit trekken en alles van bed halen. Merk ik op dat er niet zo'n 'plas' sloop om het matras zit, dus de plas heeft het matras ook bereikt. EHm .... lekker is dat. Vanmorgen direct aan de klus dus .... Maar ja, door je luier heen lekke ala, maar zoveel Nou ja, niets aan te doen. Ruimen moet je toch ...
Kom even mijn dagboek aanvullen. Vanmorgen vroeg HIJvandehoek weg met het vliegtuig. Vanavond rond 22uur aangekomen en direct aan het werk. Nee, niet werken, maar ze moesten nog een uurtje of 4 rijden ... De mannen hier gingen met moeite slapen. Tenminsteeeee de jongste van het stel. Huilen huilen huilen. Daarna begonnen aan zijn 1e met de hand geplakte foto album. Tja, het moest er toch EENS van komen. Ga nu lekker mijn big-bed in. Lel van een waterbed ... lekker hoor. Morgen vroeg de jongens weg brengen en verder aan het album! Goog night!
Heel handig zo'n dagboek Zij... hoef ik je niet eens vragen hoe je dag is verlopen.. Kan het zo lezen. Heel veel succes met het fotoalbum! Mees en Sil hebben het vast heerlijk bij opa en oma. Jasper kan zijn gordel ook losmaken, maar "dan wordt de politie boos". Hij weet dat alleen pap en mama hem los mogen maken. Als we bij huis zijn en uitstappen vraagt hij wel altijd of hij hem los mag maken en dat mag dan soms.. Jasper wees laatst Paranka erop dat hij zijn gordel nog niet om had. Ik vraag ook altijd voor we weg gaan of hij goed vast zit en of hij even wil kijken of Jinte ook goed vast zit ( dat controleer ik natuurlijk wel eerst zelf..). Is een beetje zijn taakje zeg maar en daar is ie heel trots op. Hier vandaag Jasper een knip- en tondeuze beurt gegeven. Ziet er weer keurig uit. Ondanks dat het koppie van hem geen moment stil bleef. Bovenop wat langer en in de nek opgeschoren. Gelukkig heeft hij heel makkelijk haar dat ook goed valt als je niet alles even netjes knipt. Jinte heeft heel lang polletjepiekhaar! maar dat laten we lekker groeien. Kunnen nu al speldjes in. Die zal ik eerdaags eens halen. Jinte heeft volgens mij weer last van tandjes of oortjes. Heel hard huilen nadat ze in eerste instantie heel rustig was gaan liggen op haar bedje. Heb maar een klein beetje melke in een flesje gedaan met wat druppeltjes chamodent. En die lijken nu te werken. Ik zie wel een heel klein wit puntje zitten... Vandaag met Jasper en Jinte naar een vriendin geweest. Zij woont op een boerderij en heeft twee kindjes van 9 en 7. Die het heerlijk vinden om lekker te spelen en een beetje te moederen over de kids. Jasper vond het geweldig. Even bij de schapen kijken. Lekker over de dijk lopen en naar de boten en schepen kijken. En bakken vol met speelgoed en de ruimte om er heerlijk mee te spelen. Nou die wilde dus niet meer mee naar huis aan het eind van de middag.. En psssst....... ik heb al twee dagen mogen uitslapen.. 7.45 uur !!!!!!!! Ga er maar vanuit dat het tijdelijk is wan tik denk niet dat JInte me vannacht laat slapen. Ze heeft volgnes mij echt last van de tandjes. Morgen aar een bommetje voor ze gaat slapen. Zo genoeg ge.....typt * is nog even weer in gedachten bij beebje Waldemar en zijn ouders.... Zet hem op kereltje!! en doet een klein schietgebedje..*
Dank je Maranka, voor het schietgebedje. Zal hij hard nodig hebben. Ben benieuwd hoe het met hem is? Geen nieuws hopelijk 'goed' nieuws. Goeie autogordel tip! Tandjes, als ze huilt is het puntje nog geen doorkom puntje, maar BIJNA yeah. Lekker bommetjes blijven geven hoor. Hier is het even niet meer nodig. Mees heeft de laatste tijd pijn achter in zijn mond. Denk dat er een kies onderweg is. De laatste vier moeten nog komen voor zijn 3e jaar he! Leuk dat Jasper het zo naar zijn zin heeft op de boerderij SUPER Het uitslapen komt er ook wel aan hoor Maranka, maar eerst nog de tanden strijd. Oke, Bumba is afgelopen, ik ga de jongens in de auto laden en dan gaan we weg.
Gaat heel goed met de jongens. Mees heeft het erg naar zijn zin. Alleen belden mijn ouders net om te zeggen, dat hij niet wilt eten. Hij had dat van de week ook al thuis, dus het zal wel een fase zijn. Verder ... heeft het misschien wel te maken met het krijgen van een kies of kiezen ... MOI weet het niet. Hijvandehoek heeft een paar uur geleden weer gebeld. Hij was net wakker en ging aan het werk. We leven langs elkaar heen zogezegd En ik ... ik ben al een heel eind op weg, wat betreft foto album, alleen nu blijk mijn papier-snijplank mes bot te zijn geworden ... grrrrrr :x Nou meiden ... fijne avond en tot ... schrijfs
Hey, een berichtje vanaf hier. Gaat allemaal goed. Heb schandalig lang uitgeslapen vandaag. Heerlijk. Doet een mens goed. Jennifer is geen enkele keer wakker geworden vannacht. YAY! Ik hoop dat het zo blijft @Zij: wat vinden de kids ervan dat papa zo ver weg is? Merken ze dat echt? Wat een gaaf idee van die tekening met raampjes zodat Mees kan aftellen. Hoe verzin je het? Kun jij zelf wel een beetje slapen? Hoe was je avond helemaal alleen? Ik vind het altijd maar stil zonder Jen. Zelfs als ze boven ligt te slapen, mis ik haar al Och, die arme Waldemar en zijn ouders. Wat goed dat ze er op tijd bij waren! Je moet er toch niet aan denken.... Fotoalbum: goed idee, ik moet hier ook nog beginnen Eerst maar even ontbijten
Lekker dat je zo uit hebt kunnen slapen Baby project. Let wel op ... je zal er nog wel uitgeroepen gaan worden hoor, afhankelijk van het krijgen van de tandjes. Het ene tandje is geen probleem en het andere tandje wel. Ik heb Mee voorbereid dat hij weg zou gaan. Hij zegt zelf al. Mijn tekens doen het ff niet, dus geen of weinig tekens... Papa weg met vliegtuig. Werken. Heel heel ver weg in Amerika. Dus hij weet al veel. Herhalen en herhalen dat papa nog .. nachtjes we blijft, maar dan komt hij thuis. Toen papa geland was en dat doorgebeld had, herhaalde Mees ook telkens `papa geland´. Het is geen probleem. En de plaatjes werken echt. Heb een white board gekocht, zodat ik het makkelijk en vaker kan gebruiken voor beide jongens. Dit had die mevrouw van het CB mij gezegd dat het handig is zulke dingen te gebruiken. Dat heeft zij mij al een heeeeele tijd geleden gezegd. Plaatjes snappen de kids gewoon heel snel en het geeft duidelijkheid en het is tegelijkertijd leuk. Als papa heeft geschreven, dan zeg ik hem ook dat hij een knuffel en kusje van papa krijgt. Mees weet wat schrijven is. Hij zegt soms wel eens `Ik ga eve schijven´ Ik kan zelf heel goed slapen. Gelukkig. Alleen tot 7uur dus. De laatste tijd is her rond 7uur dat de jongens wakker worden, dus mijn klokje is ook ietsje later gaan staan YEAH De avond helemaal alleen. Precies wat je zegt ALLEEN. Ben altijd iemand geweest die goed alleen kan zijn. ik vind dat heel fijn, maar zo alleen is echt alleen. Op een gegeven moment vind ik er niets meer aan. Gelukkig was Geer en Goor, die ben ik gaan kijken. Lekkere flauwe hap, waar je niet bij hoeft na te denken en ik lig blauw van het lachen. Ja, ik mis de kids ook. Als ik dan boven kom, loop ik even hun kamer in. Ik krijg dan een hevig gevoel van liefde en zeg dan ook ´jongens, wat hou ik toch veel van jullie. Tot morgen. Tja, Waldemar ... we horen nog steeds niets en ik ga er maar vanuit dat geen nieuws, goed nieuws is. Oh, er komt een poepbroek aan. Geef ´m ff de fles en dan gaan de mannen naar boven, tanden poetsen, ff spelen en slapen. Keukenwekker werkt daarbij heeeeeeeeeeeeeeel goed. Oke maby laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Goeie bijna middag Denk ik schrijf maar even voordat we van deze pagina afvallen en naar pagina 3 verhuizen
Huh, ik dacht gisteren nog even gereageerd te hebben, maar zie het niet staan.. Nou ja!.. Zij, goed bezig! Maar jammer van het botte mes.. En nu?? De week schiet al weer op zeg.. wanneer komt Hij weer thuis? En moet hij alleen werken of is er ook nog een beetje vrije tijd om wat rond te touren?? Jinte heeft ons laatst 2 x laten doorslapen. Maar nu komt ze toch weer 2 x per nacht. Rond 2 en rond 5 uur. Voorla met een vroege dienst is dat balen. Want dan moet ik om 6 uur op. Wat dus meer betekend dat ik die dag dus vanaf 5 uur al wakker ben.. Erg kort en ook nog onderbroken nachtje! Hopelijk doet Jennefer dat beter babyproject! Maar 1 x uitslapen zie ik ook al als kadootje!
Ladiessssss @ zij bijna en het weekje is alweer voorbij! Gaat wel snel (maar misschien voor sneller dan voor jou ) leuk dat je met de bayalbums verder bent gegaan.. Ik moet nog steeds verder met die van sepp en die is alweer 3 jaar @maranka pfff dat zijn dan wel korte nachtjes zeg ... ik hoop voor je dat daar wat meer verandering in de goede richting in gaat komen .. hier zijn wij wat dat betreft echt verwend met Izzy .. zij sliep vanaf de eerste nacht al door @BP Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! En wat heerlijk dat je hebt kunnen uitslapen! Hoe voel jij je verder? Geen last van zwangerschapskwaaltjes? @ seth fijn meid Goed nieuws! De bruiloft en verjaardagen schieten behoorlijk op nu @ all Hier is het auw auw gelukkig een stuk minder .. Nog wel 1.5 week wachten op de uitslag maar goed ik ga uit van goed nieuws (by the way nog steeds geen tanden hier maar wel heeeeel veeeeel spuitluiers zo het er dan toch een keer van gaan komen het kind is alweer 10.5 maand )