Och Zij, die tandjes he? Hier nog steeds maar 2? Dacht dat ik laatst iets voelde in dr bovenkaak, maar vals alarm denk ik. Oei, die geur van zn luiers... Zullen ze nu snel doorkomen? Heeft Sil er lang last van? Jennifer heeft sinds gisteren haar winterjas aan. Deze bleek alleen veel te groot (hadden we gekregen), dus toch maar een kleiner maatje gekocht... Ook een muts/sjaal/wanten gekocht, maar daar vind ik het nog niet koud genoeg voor hoor. Hoe doen jullie dat op de fiets? Winterjasje houdt haar bovenlichaam wel goed warm, maar haar broekjes zijn zo dun. Ik zit te denken aan een wind/waterdichte overbroek? Of een skibroek? Is dat wat? Vandaag naar de dierentuin geweest. Ik ben zo fan van onze Lodger Bunker! We hadden vorig jaar alleen de voetenzak die bij de wagen zat, maar dit is zoveel beter. Ideaal ding. Ja, dat arme meisje in China. Ik heb expres het filmpje niet gekeken. Is niet goed voor een zwangere vrouw met teveel hormonen Zie de noodzaak niet.... Maar tis echt heel erg. Je laat zo'n meisje toch niet liggen?? Ik had alleen wel begrepen dat het in China in andere situaties vaker is gebeurd dat omstanders die hulp hadden geboden, vervolgens verantwoordelijk werden gehouden voor het ongeval/dood van het slachtoffer en dat ze flinke geldbedragen moesten betalen! Misschien dat dat wel mee heeft gespeeld? Hoe dan ook: erg triest.
Oke, danke je wel voor de reactie op de wintjas. Ik ben ervan overtuigd. Hihi, nu de rest nog. En eh Cereberus ... kom schrijven hoor! Ik mis jou ook!
Trouwens .. valt mij nu pas op! Jennifer is één dag later geboren dan Jinte!! Spannend hoor Baby Project ze is bijna al één! YEAH
Ik heb vooral veel grijze haren ! ( tijd voor een kleurtje.. ) Maar ik snapte je humor geloof ik niet, dacht dat je een beetje moe was, net als ik....
Ja, dat was voor mij ook de aanleiding. Ik had mijn eigen winterjas al een paar dagen aan en toen opeens dacht ik "goh, misschien moet zij dan ook maar haar winterjasje aan" @Zij: thnx voor je uitgebreide reactie. Heel lief. Wij zijn ook zeker niet van de dingen kopen. De Lodger Bunker voetenzak ook 2e hands gekocht, vond hem anders te duur, maar was gewoon helemaal niet tevreden over degene die bij de wagen kwam. En daarom twijfel ik ook zo over een regenbroek/skibroek. Als het niet nodig is, dan koop ik zoiets liever niet, want ja ze groeien er zo snel uit. Ik zou nu maat 80 moeten kopen en dat gaat volgend jaar gewoon niet meer passen. Ik probeer altijd een afweging te maken mbt het nut ervan: hoe lang gaat het mee, hoe vaak heb ik het nodig, hoe duur is het. Etc. En dan nog word ik door sommige mensen aangekeken dat ik te vaak te veel koop?? Snap werkelijk niet waarom ze dit denken. Misschien komt het omdat als ik dan iets koop, ik er erg enthousiast over ben/praat? En dat wanneer ze me spreken ik altijd praat over dingen die ik heb gekocht? Maar volgens mij is dat niet zo... Iets anders: gisteren hebben hubbie en ik voor het eerst de buikbaby gevoeld! Ditmaal zit mijn placenta voor, dus ik voel haar veel minder goed/snel dan ik Jennifer voelde. Ik heb haar vrijwel niet voelen schoppen aan de binnenkant, maar nu dus wel voor het eerst aan de buitenkant. Wat een heerlijk gevoel Ik ben zo benieuwd naar ons 2e meisje. Zou ze het net zo goed doen als Jennifer? Ik ben eigenlijk heel trots op Jennifer. Iedereen is altijd zo complimenteus over haar. Ze is vrolijk en lief en lacht en zwaait naar iedereen. Ze is de favoriete baby op de opvang (waar ze in totaal 3 babygroepen hebben, dus dat zegt nogal wat, alhoewel, misschien zeggen ze dat wel tegen alle mama's, haha). Oh, 1 dingetje: als Jennifer enthousiast is (bijv. als ik haar ophaal bij de opvang of met haar speel op schoot), gaat ze in mijn gezicht slaan en krabben. Nu vond ik dat slaan van blijdschap altijd wel schattig, maar nu krabt ze ook nog. En dat doet toch eigenlijk best wel pijn! Als ik haar laat begaan, heeft ze altijd veel lol en schatert ze het uit. Keihard lachen. Maar als ik haar handjes vastpak en aangeef dat het niet oke is, gaat ze bijna huilen? Iemand ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken? Over Jennifer gesproken, ze is weer wakker. En ik heb nog niet gestofzuigd Ik ga haar maar eens uit bed halen. Fijn weekend!
Nog maar 2 weekjes inderdaad. Kleine meisjes worden groot... Zoals ze vaker zeggen: het gaat zo snel!!
Zoals ik al eerder aan heb gegeven is Mees een stuk liever aan het worden. Maar er is ook weer een nieuwe fase aangebroken, die op zich dan ook wel weer moeilijk is soms, maarrr niet zo 'lelijk' als het de afgelopen tijd was. Als je iets gedaan wilt hebben, gaat hij duidelijk articuleren en zegt hij: "Nee! Dat wil ik niet", en doet of komt vervolgens ook niet. En de blik van zelf verzekerdheid en overtuiging erbij Haha lastig, maar IK ben hier de 'baas' en niet hij. Het is wel vermoeiend. Overigens is Mees nu bij opa en oma. Twee nachtjes, hij wilde wel drie, maar oma moet dan weer werken, dus dat gaat niet. We hebben ook de autostoel overgezet in de auto van mijn ouders. Kunnen ze lekker eventueel we. Oja, zijn winterjas aangedaan en wat is die MOOI EN GAAF. Oja, again. Vanmorgen vroeg naar een kinderkapper geweest. Een andere weliswaar om te proberen. Het was niet gezellig, dat zeker niet, dát was wel jammer. Mees was ook niet blij geknipt te worden. Hij had al gezegd. "Nee, Mees wil niet naar de kapper"! Maarja, mama's wil is wet. Zijn kapsel zit super gaaf echt toppie én het was 6 Eetjes goedkoper dan bij de kapper, waar ik eerst met hem naar toe ging. Zo alles bij elkaar zijn kapsel, zijn knappe koppie met mooie kijkers, zijn lampen schoenen en zijn nieuwe jas. Zoooooooo heej, wat ziet hij er goed uit. Sil heeft nu de winterjas aan die Mees vorig jaar nog aan had. Staat hem heel goed, al is deze wel een klein beetje te groot, maar dat komt wel weer goed
soms heb je als "groentje" een frissere kijk op zaken... dan wij "vastgeroeste" moeders.... Ik begrijp wat je bedoelt trouwens.... ik heb nog steeds moeite met grote stukken tekst... schrijf wel mee met de maartmama's, maar dan reageer ik niet overal op, maar pik ik er wat "algemene" zaken uit.... heb de focus niet.... 3 november...
nou komt ie... je bent gewaarschuwd.... nouja.... mn bekken is echt drama... ga van de week maar naar de huisarts.. Heb namelijk het gevoel of mn bovenbeen regelmatig uit de kom gaat... dit trekt dan door van onderrug naar knie... zelfs mn knieen voelen stijf.. Van de week heb ik jankend en gillend in cerberusman..... zn armen gehangen.... Had even op de bank gelegen en kon er niet meer vanaf komen, toen hij mij omhoog hielp kon ik mn rechtse been niet meer neerzetten... (gillen... en tranen liepen over mn wangen) toen hij zei: ga dan zitten, gilde ik het uit, dat kan ik ook niet... ik stond dus hangend aan zn lijf, om 1 been.... gelukkig kon ik later mn been weer laten zakken... Heb nu ook al verschillende keren gehad dat ik niet meer normaal op de wc kan zitten... zo'n pijn in mn rechtse kant van heup... daar kan ik dan niet opzitten... daar zit je dan op je linkse bil en rechts steunend op je arm om te piesen... en tja ik hoef ook niet zo heel vaak... (soms 7 keer, achter elkaar... en heb geen onsteking..) verder zitten er andere dingen niet lekker... de "nieuwe" auto gaf al na 2 dagen storing aan... en na al die tijd van kastje naar muur te zijn gestuurd, komt het erop neer dat er 800 euro kosten aan zitten (ex, btw en man-uren) wat de dealer niet onder garantie wil laten vallen... (ze proberen duidelijk af te schuiven, niet terug bellen, er opeens niet meer zijn.... etc. etc.. ) Ook heb ik ruzie met schoonma... die had WEER via, via, foto's proberen te bemachtigen en zeer bewust achter onze rug om... Ze had nicht gevraagd om even de echofoto die ik op FB had gezet door te sturen naar haar telefoon en te printen.... Toen ze opbelde omdat het doorsturen mislukt was, vroeg ze aan me of het bestandje dan wel geprint kon worden..... ik ben helemaal uit mn stekker gegaan... het is namelijk niet de eerste keer dat ze dat flikt.... Heb t al meegemaakt daar kwam met de kerst (was dus ruim 39weken zwanger van dochter) en dat daar opeens mn hyves-profielfoto op a4 formaat stond... :x Ben toen zonder jas, zonder portemonee, zonder sleutels, kwaad weg gelopen.... Verstandig als je op klappen staat.... maar was zo boos... Nog tijdens ons huwelijk probeerde ze (achter onze rug om) foto's te regelen en wilde ze ALLE trouwfoto's hebben.... want ze belde mij nog op om de foto's die op mijn toestel stonden. of dat ik die even kon branden voor haar.... WTF moet iemand alle foto's hebben.... toen kon ik iig nog wel rustig blijven... Ik wil niet op posterformaat aan een muur... niet aan mn eigenste en zeker niet bij een ander..... Verder heb ik het moeilijk dat ik veel lees over foute 20 weken echo's..... of andere zaken... en dat ik in het begin gedubt heb... nouja veel aan mn hoofd dus.... ben dus ook helemaal niet gezellig nu.... oja... vent is gisteren geholpen... *applaus*.... iig hij mag nu niet tillen.... dus is even een extra belasting... Was vandaag trouwens ook ff netjes tegen hem uitgevallen.... toen hij vroeg of ik zn schoenen kon aandoen... Ja, jullie vrouwen hebben daar niets in de weg zitten.... *pardon* wat denk je van zo'n dikke buik en weet je nog dat ik tig hechtingen in mn muts had, woensdag was bevallen en dat jij gewoon heel de zaterdag op de voetbal zat...... Net zei die.... begrijp nu wat jij meemaakt.... zal je goed helpen als je niet meer kan.... (soms moeten ze echt iets "vergelijkbaars" mee maken...nouja vergelijkbaar....)
Tja, tanden krijgen idd drama... hier staat weer een kies (derde) op doorkomen en ook hier de zure luiers.... gisteren was na 1 luier, gelijk het stukje onder het zakje wat door... huilen van de pijn... en die rot-poep is ook bijna niet schoon te maken.... Eten gaat hier nog (TE) goed.... pfffff.... en janken als het op is... groeien gaat hier trouwens ook nog steeds door.... Heb hem van de week gewogen, en mijnheer weegt al 13.5 kilo... (in zn blote kont!) en loopt natuurlijk nog helemaal niet!!! Ja langs de tafel... ik sjouw mn een ongeluk....
Voelde de kleine hier een enkele keer... als ik op bed lag, maar donderdag voelde ik echt trapjes... was aan t WII-en met de oudste en leidde gewoon af... (we waren net Bowser aan t verslaan ).... Heb hier altijd de placenta voor gehad.. (typisch)... maar verschilt het nog veel qua voelen... ik voede zelfs de oudste eerder dan deze... maarja ligging kind etc, maakt ook zoveel verschil... ben trouwens benieuwd of 3-11 de placenta nog helemaal voor de uitgang ligt... @kopen... tja is toch zo moeilijk... sommige kleertjes hebben ze hier bijna niet aangehad (of nooit) omdat net het weer niet voor was... of de jongste het niet meer paste vanwege zn bouw... het verschilt zoveel per kind.... en situatie... Je kan er hier in Nl, qua weer al niets van zeggen.... de ene winter is zacht en de andere streng.... @dat krabben volgens mij is dat echt een fase ofzo.... zo typisch.... hier dus bijten, slaan en haren trekken.... en nu trouwens ook dingen gericht naar je gooien.... Ik zeg altijd streng "nee"... maar mij lacht ie altijd gewoon uit... Zegt cerberusman 1x Nee, gaat hij gelijk zielig "nephuilen"..... over fases trouwens... dochter is echt vreselijk bezig.... nu zo erg dat ze express in dr broek gaat plassen.... of dr broek uitdoet en dan midden in de kamer gaat staan piessen.... ook spuugt ze nu dr drinken uit... op tafel en de grond.... gooit de hagelslag op de grond, of al dr eten.... etc. etc. etc... Oudste heeft echt wel gepuberd, maar dit was meer dingen weigeren en janken.... maar dit soort gedrag heeft hij echt NOOOOOIT gedaan...!!! Ze is trouwens ook heel de dag aan t zeuren, jengelen en huilen... en dan echt zowat heel de dag..... mopperen, straffen... etc. maakt ook totaal geen indruk.... pfffff...... lang leve de puberteit!!
ja hier ook sinds vorige week winterjas.... en Nee, heb wel een "titel" zien staan over het meisje, maar kan zulke berichten niet verdragen...
o trouwens Cerberus is de latijnse benaming voor de driekoppige hond uit de Griekse mythologie.... Wilde eerst de Griekse naam nemen... maar je raadt het al die was al in gebruik.. .hahahahahaha... (kun je het je voorstellen..) http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerberos_(mythisch_wezen) Mythologische verhalen.... was/ ben er altijd zo gek op.....!!!
Zo ... ik sta versteld. Die durft. Die zit ff in een lastige fase. Straffen, tja ... ik denk dat zij op haar manier (de negatieve manier) haar aandacht op eist. Misschien eens denken aan de beloon manier. De aandacht aan haar geven als zij iets goed doet. Uiteraard een heel gedoe, maar niets doen is ook geen optie. En weer volhouden. Ik heb toevallig een boekje en stickertjes gekocht, omdat ik vind dat ik Mees meer moet gaan belonen om bepaalde dingen. Bij ons om andere dingen te stimuleren. zoals het plassen op de wc verkleiner en meer. Blijf vooral schrijven Seth, want het lucht toch weer op. Het valt allemaal niet mee zo voor je en misschien kunnen wij je een klein beetje (het zijn de kleine dingen die het 'm doen, die het 'm doen ... lalalalaaa) helpen en steunen. You go girl. Het is niet makkelijk. je kan best wat hulp gebruiken. Ik kan hier trouwens ( is aangeboden) hulp in huis krijgen. Dat er iemand eens in de week komt, die de kinderen bezig houd zeg maar en daar ben je gewoon bij. Misschien een optie voor jou? (Via het CB kan je dit krijgen, als je het aangeeft). Sterkte en dikke dikke knuffel voor jou!
Mees is nog lekker bij opa en oma en die gaan straks naar de kinder boerderij in Bloemendaal. Goed zo! Fijn dat we zijn stoel gisteren meteen hebben overgezet in de auto van mijn ouders. Hij heeft het erg naar zijn zin en heeft vanmorgen lekker tot 8uur geslapen. Dat wordt hier ook vrij normaal, maar Sil is vroeger wakker en daar wordt hij ook wakker van. We hebben een beetje het gevoel dat Sil Mees wel mist. Hij vraagt meer aandacht. ... maar ook de tandjes he! Cerberus, bij je NOG jongste menneke zijn dus 3 kiezen doorgekomen. Ik kan mij inderdaad herinneren dat de kiezen eerst kwamen en dan de hoektanden. Nu verloopt het bij Sil toch al iets anders, maar toch. Helaas kan ik niet in zijn mond kijken om te zien of er kiezen onderweg zijn. De chamodent gebruik ik wel elk paar uur. Oja, HIJ hoeft deze week toch niet weg naar Amerika. Dat vindt hij wel jammer en baalt ervan. Zit ik mooi met een man die NIET fijn in zijn vel zit. En dáár baal ik weer van. Is Mees lekker twee nachten weg. Morgen avond komt mijn vader hem weer brengen. Tot die tijd wil ik daar lekker van genieten ... helaas is het genot een beetje in het niet gevallen. Denk dat ik straks maar ff samen met Sil de hort op ga. Het is mooi weer, dus eh ... lekker genieten. Dus toch wel