Hé Sammie en Kim. Niet alleen spieken wat mij betreft hoor! Jullie zijn nu toch ook ex-toverstokkies nu jullie zwanger zijn en binnenkort dus MAMA's !!!! Hadassa, ik neem aan dat jij ook een septembermama bent?? Nou als Seth en Zij het prima vinden dan is het vast goed! Dus WELKOM!!! Seth, pff dat was schrikken vannacht. Ik denk dat ze op eigen verzoek zoiets wel checken... Zou ik in ieder geval wel laten doen denk ik.. Maar ik weet echt niet meer wat uitgaan is. Nou ja naar het theater wel ofzo... Sterkte voor jou en je zus. Lijkt me heel eng om mee te maken. En wat een nacht voor jou zeg... Heel de nacht in spanning.... Ik denk inderdaad dat jij heel goed kunt aanvoelen hoeveel energie zo'n zikete en alles er om heen kost. En jij hebt zelfs nog dichterbij gestaan als partner. Ik zit niet 24 uur in die situatie... Allen bedankt voor de lieve woorden... Paps is uitbehandeld na 3 jaar chemo's.... het ziekenhuis kan niets meer voor hem doen. Hij heeft geen pijn en is alleen meer vermoeid. Thuis in zijn vertrouwde omgeving doet hij alles wat hij voorheen ook deed en dan in een rustiger tempo. verder ondernemen hij en mijn mama nog heel veel. Ze zijn pas nog naar Polen geweest met goede vrienden van hem. Dus als je het zo bekijkt gaat het leven gewoon door. Maar wat het moeilijk maakt is dat je weet dat dit niet zo zal blijven..... De vraag is alleen wanneer en als ik de uitslagen van zijn laatste onderzoeken zo zie... gaat het heel snel achteruit in zijn lichaam.... Inmiddels zijn er ook uitzaaiigen gevonden in zijn lymfklieren, er zit een knobbeltje in zijn hals....Prostaat is ook al aangetast... Nie goe nie!!Zacht uitgedrukt. En blijkbaar ben ik heel erg goed in mijn kop in het zand steken.... En denk ik er niet te zwaar over na. Vast een zelfbeschermingstactiek want anders ga ik er aan onderdoor. Heb al een keer eerder bij een psych gelopen toen het teveel werd. Destijds na mijn miskraam... Een vriendin vroeg me laatst of we mijn vaders verjaardag ( mei) ook extra uitbundig hebben gevierd opdat het misschien zijn laatste zou zijn. Maar nee... helemaal niet. Heb er die dag zelfs niet bij stilgestaan... Maar eigenlijk is het zo dat wij elke keer als we elkaar zien er een hele fijne tijd van maken en extra genieten. Onbewust doe je alles veel intenser..... Fijn dat ik het even weg kan typen...... Bedankt voor het lezen... Straks lekker BBQ -en en samen een wijntje drinken!!
Thxs girls! Maranka, ja ik ben ook een september mama, ZvdH en ik zijn op dezelfde dag bevallen en allebei met een keizersnede en van een jongetje. Wat heftig van je vader zeg, pfff. Heel goed trouwens hoe je ermee omgaat. Genieten van de tijd die je nog hebt met elkaar. Heel veel sterkte meid het is pittig, I no... Seth, daar wordt je ook niet blij van dat verhaal van je zusje zeg. Ongelofelijk, wat een bende kan het toch zijn in NL he. Hopelijk is er verder niks ernstigs gebeurd met haar en komt ze er snel bovenop. En jouw ventje is al vanaf het begin een beertje he haha... las dat je nu helemaal met de bv gestopt bent, goed hoor dat je het zo lang heb kunnen volhouden, knap van je! En qua je gevoel begrip ik het wel, dat loslaten van een zwanger en baby tijdperk is niet makkelijk en ik vraag me ook af of het ooit wel lukt bij mij haha! Slaat je kuur al aan nu trouwens? (merkbaar bedoel ik dan) ZvdH, TROUWEN... JEEEEHHOEPIE! Super leuk nieuws zeg! En ja dat het anders gaat worden, ik had niet anders verwacht hoor van jou haha! Leuk dat de jongens het dan zo bewust mee kunnen maken. Ik stel me zo voor dat jullie trouwen in jullie duikpakken onder water haha! Leuk hoor, geniet van alle voorbereidingen. En super leuke foto's van je jongens hoor, leuke koppies. Hoe lang- zwaar is Sil nu eigenlijk? Ik ga ff verder een toets leren, heb morgen een examen en dinsdag nog 1. Dus heb nog wat te doen. kom later nog ff spieken. knufff
ha dames pfff ben bekaf gisteren de bruiloft van mijn broer (thuis gekomen een "overstuur" jongentje die dus om 01.00 uur 's nachts op de bank bij oma zat ) vandaag gezellig naar het studio 100 zomerfestival (ook echt wat voor mij hahaha) na een nacht van 5 uur slaap met ongeveer 6000 andere kinderen @ maranka wow meid heftig verhaal wat verdrietig allemaal. Hoe is je vader er zelf onder? Ik herken je wel in de kop in het zand technniek heb ik ook een handje van Mijn broer heeft kanker, melanoom kanker, is nog geen behandeling tegen en ze kunnen eigenlijk niks doen dus .. gelukkig voorlopig nog geen uitzaaiingen gehad in vitale organen maar er zijn al wat behoorlijk wat uitzaaiingen weg gehaald Misschien dat we wat steun bij elkaar vinden ik kan goed luisteren Maar het mooie is dat we dus gisteren zijn bruiloft gevierd hebben en inderdaad heel intens van genoten @zij Jeetje meid dat jij vermoeid bent kan ik me ZOO GOED voorstellen jeetje je hebt wat lichamelijke en geestelijke stress gehad! Maar wat een geweldig nieuws van Sil! En wat heerlijk dat jullie gaan trouwen!!! 2013 ik had niet anders verwacht Niet alleen omdat de kindjes dan een mooie leeftijd hebben toch Maar ben ik nu de enige die de foto's van je kindjes niet kan zien of kijk ik met mijn neus @seth Grote kindjes kan ik over mee praten Is inderdaad soms lastig te handelen als zij zich verzetten alhoewel hie van jou nog wel een koppie groter is dan die van mij Hoe is het nu met je blaasonsteking? Wel heerlijk uitgeslapen las ik! Nou opzich kan jij die rust ook wel weer eens gebruiken.. Hoe is het trouwens met de BV ben je daar nu helemaal mee gestopt? By the way wanneer is jou huwelijk eigenlijk? @ Hadassa Gezellig! Hoe is het met jou meid! @Kim en sammie leuk jullie te leren kennen @BP & Trish Hoe voelen jullie je? al echte kwaaltjes of nog heerlijk niks?
Nou meiden, ik zit ff met mijn handen in het haar Heb de kinderen naar bed gebracht. Het gebruikelijke ritueel. Mees sliep eerder. Hij heeft vandaag nog niet geslapen. Hij is ook helaas pindakaas weer verkouden geworden. Sil heeft vandaag laat zijn middag slaapje gedaan en die viel dus niet in slaap. Ik ben stilletjes naar beneden gegaan met Sil, zodat Mees goed door kan slapen en dan Sil maar iets later naar bed. Na een tijdje begon Mees te huilen. Hij was weer wakker geworden en wilde er uit. Ik ben een tijdje naast hem komen liggen, maar hij was alleen maar boos en ging huilen. Sil was beneden met Hijvandehoek. Op ten duur gezegd aan Hijvandehoek toch maar naar boven te komen mét Sil. Sil klaar wakker en in zijn ledikant staan en Mees over de rooie, want die wilde er uit, maar krijgt zijn zin niet. Enfin om een lang verhaal niet nog langer te maken, vond HIJ het het beste als we weg gaan en hen maar lekker laten huilen. ZOoo, dat vindt ZIJ dus moeilijk, maar ik ging dan in de kamer ernaast bezig zijn. Helpt mooi niet. De deur is ook uit zijn voegen, dus die was niet helemaal dicht en die wilde ik dicht doen, toen lag de deur echt uit zijn voegen. Ik ben naar binnen gegaan en heb Sil gepakt en Mees gezegd te stoppen met het gekrijs en Sil uiteraard ook. (Tja ik ben bang dat Sil gaat vallen (over bezorgd nog denk .... ). HIJ ook weer boven en had zo iets van .... 'sta ik weer!!!!!!' Geen zin in. We hebben de deur maar weer dicht getrokken (dat ging weer na wat geklooi) en zitten nu dus samen beneden. De jongens schreeuwen GILLEN de hele buurt bij elkaar. Moet ik hun nu maar gewoon door laten gillen, zodat ze er maar aan moeten gaan wennen etc bla bla. Moet ik hen maar even in hun sop gaar laten koken? Ik denk aan de 15 minuten principe, maar ja ... dan laat ik mij misschien weer beet nemen. Tjonge .... NOOIT van mijzelf gedacht zeg. Weet dat ik er al doorheen moet. Ik ben al veel te veel meegaand geweest. Tja, de jongens ziek of Sil en de operatie en Mees met zijn gevoeligheid, die het ook allemaal maar moest meemaken en op een of ander manier voelde dat mama misschien niet terug kwam toen. Pfff. MOI bezorgd ... Neeeeej Al de één stopt begint de ander weer en ga zo maar door. Ze slapen op één kamer he Nou ja, het zal op ten duur wel goed komen, maar ... IK moet er even doorheen geloof ik. Het LIJKT nu stil te worden. Moet ik nog wel even mijn gezicht laten zien, of helemaal niet... Tjonge jonge daar gaat ZIJ weer. Watje nietwaar
Oke, het werd dus echt stil. Even luisteren aan de BF en toen begon toch Mees nog een beetje te huilen en riep "mama". Normaal kom ik daar niet een tweede maal op af, maar nu had ik toch even zo iets van ... even laten merken dat we er echt nog wel zijn zeg maar. Sil lag te slapen en Mees lag nog een beetje overstuur te zijn. Heb hem een knuffel gegeven en gezegd toch te gaan slapen en hij slaapt nu. Pfffff.
lief Zij'tje... Sam&Thom slapen ook op 1 kamer.. we hebben een tijdelijk dipje gehad, maar nu gaat het weer super. Hier was het de oplossing om S een half uurtje later naar bed te doen, zodat T al sliep. Uitkleden en pyama aan, deden we in de woonkamer/badkamer en dan hup meteen in bed...
Hoi Marloes, Sil is de jongste en als we die later naar bed laten gaan (hij slaapt meestal als eerste), dan zou Mees heel jaloers worden en er daar gaat hij zich dan overdag ook naar gedragen. Dus ik denk dat het niet de oplossing voor hier is. Wel fijn te weten dat jij ook ervaring hebt en het zal ook wel over gaan. ZIJ moet er even doorheen. Ik heb te lang rekening met de gevoelens voor de jongens gehouden en toen ook terecht. Sil was toch heel veel aan het verwerken 's nachts en als dat niet het geval was, dan waren ze allebei goed ziek of zo. Dat wisselde elkaar af. Nu Sil bijna ziekenhuis klaar is zeg maar, moet ik hen gewoon maar laten huilen denk ik. Het is voor Sil makkelijk het nu te gebruiken, om mama dicht bij haar te houden en Mees vindt die extra aandacht aan zijn broertje ook niet alles. Leuk dat je even komt schrijven Marloes!
Slaap ritueel, hoe lang zijn jullie daar eigenlijk mee bezig. Wij met tanden poetsen, pyjama aan, spelen, voorlezen, plaatjesboek kijken, zijn we toch wel een uur bezig en ik wel iets langer. Hijvandehoek vindt het veel te lang. Laten we zeggen dat ik circa 20.30uur zelf beneden ben, dan nog kan gaan ruimen en eer ik zit of te moe ben of het is al tijd om naar bed te gaan, want ik probeer echt de 22uur te halen zeg maar. Tja ... ook ZIJ heeft nog veel te leren
Denk dat je vanavond goe hebt gehandeld Zij. Er niet naar toe gaan is zooooo moeilijk..... Is Mees echt zo snel jaloers op Sil? Zou hij er niet aan wennen als je Sil echt standaard later dan hem op bed gaat doen. Er echt een vast patroon van maken en dat het gewoon zo IS?? Misschien ligt het ook anders omdat ze bij elkaar op de kamer slapen, maar Jasper heeft er hier totaal geen moeite mee dat zijn zusje nog in de kamer ligt als hij al naar bed gaat. Het naar bed gaan ritueel kost mij hier denk ik een half uur. Pyjama aan, tanden poetsen, voorlezen en dan slapen. Moet eerlijk zeggen dat Jasper er al 2 dagen een probleem van maakt om naar bed te gaan. Hij wil maar blijven rekken. Dus even strak en streng reageren, want als hij merkt dat ik toegeef is het hek van de dam! Maar niet leuk om hem boos en verdrietig op bed te moeten brengen. Gelukkig is het na het voorlezen meestal wel weer goed.... Sepp, melanomen..... als ik me niet vergis is dat huidkanker toch?? Sorry dat ik even niet de moeite neem om het op te zoeken. (Druk dagje....) Maar wat heerlijk dat jullie zijn bruiloft hebben kunnen vieren! Gefeliciteerd!! Fijn dat je me een luisterend oor aanbiedt. Dank!! Gedeelde smart is halve smart zeggen ze toch... Hadassa, dat zijn nog eens veel overeenkomsten tussen jou en Zij. Grappig! Maar daar houden de overeenkomsten vast op want ik kan me niet voorstellen dat er nog een kopie van Zij rondloopt De BBQ was zeer geslaagd. Jammie, jammie en heerlijk ontspannen en gezellie. Wat was het lekker weer en zo lang nog warm buiten.. Morgen en overmorgen zal wel puffen worden. En wij moeten morgen nog wel 2,5 uur in de auto door die warmte...Maar lekker veel drinken mee en om het uur er even uit met de kindjes...We doen het rustig aan het is tenslotte vakantie!! Jasper gaat morgen vroeg nog wel naar de psz, kunnen wij rustig de auto inpakken.. Zo ik ga nog even zappen op tv en dan mijn bedje in.. trusten!!
Ik lig al op bed met mijn foon hier te spieken. Ff snel een reactie nog. Zij, moeilijk hè meid, begrijp het goed hoor. Maar je hebt het goed gedaan hoor vooral dat je erna nog even naar Mees bent geweest om hem een knuffel te geven. Daarna viel hij gerust in slaap. Ja soms moet je dingen doen die tegen je gevoel ingaan en dat is niet prettig. Je bent een toppertje hè,maar dat wist je al. Bedritueel hier erg snel. Voorlezen doe ik nietbij Olliver. Pyama aan en soms nog laatste flesje. Hij wil altijd ook gelijk slapen. Vaak ff " stoeien" met hem in bed en dan slapen. Tot nu toe no problems. Maranka, eerste bevalling van ons allebei had ook veel overeenkomsten en er zijn nog meer overeenkomsten tussen ons, alleen we zijn wel allebei totaal verschillend. Gelukkig wel, zou anders zo saai zijn hè haha. MvS, ja gezellig hier hè haha, gaat verder goed met mij hoor. Druk met afronding schooljaar en toetsen maar dan ook ff lekker huiswerk school en toetsvrij deze zomer. Wel werken natuurlijk. Jij ligt vroeg op bed denk ik na zo'n nacht. Gefeliciteerd met je broers bruiloft meid, echt heel mooi en bijzonder hoor. Moeilijke situatie ook hoor, sterkte ermee. Ga nu snel slapen, weltrusten!
meiden... sorry... ik probeer straks ff bij te lezen en te reageren.... heb straks wat meer tijd... want vakantie valt hier wat vroeger.... door "waterpokken"..... ja we vallen van t ene in het andere.... oudste heeft het nu (begon gisteren opeens met een "jeugdpuistje"...).... dochter heeft nu ook zo'n "puistje"... maar of dat doorzet... iig...krijg zo schoonma hier... (en zit ik ook niet graag achter pc) zodat ik ff middeltjes kan gaan kopen.... tot vanavond... en sorry.....
Nou Seth, jullie zijn ook wel lekker aan de beurt zo zeg pfff. Sterkte ermee. MOI: ik heb nog ff een paar foto's toegepast Mees is snottie verkouden en Sil zal er wel achteraan komen. Vannacht slecht geslapen en twee maal er voor Mees uit geweest i.v.m. hoesten. Het belooft een lekkere week te worden. Ik hoop dat Mees niet echt ziek gaat worden dit keer, want dan kan hij nog ff lekker 2 maal naar de PSZ voordat de grote vakantie begint.
Zeg eh meiden. Als het niet lukt om hier te schrijven ... is niet erg hoor. Als je het druk heb of er is iets anders gaande, dan is dat zo. Niets aan te doen en we hebben daar alle begrip voor
@Zij: leuke mannen heb jij! Heftig om die foto's van Sil's hoofdje te zien... Ik ben hier inderdaad niet zo vaak... Vind het wel superleuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Dus klets vooral door
Dank je BP! Mooie mannen he. En ja het doet je best wat zulke foto's. Toen ik je tekstje las kwamen er meteen traantjes. Niet erg, maar tja het is toch best heftig geweest zeg maar. Het zijn trouwens twee delen he. 2 Operaties natuurlijk. Moet ik ff beter indelen.