ik weet er alles van meid, bij de eerste duurde het 2 jaar en bij de laatste was het bij de 6e behandeling raak
Zo... Knap rustig hier! Hoe is het met babygirl Charlie en mama? Cerberus, je huppelt nog rond zie ik... Nu ja huppelen, je vingers iig over je toetsenbord... Dus nog niks aan de hand daar begrijp ik. Hoewel het kan snel gaan bij jou! Hier vanmorgen echo gehad, alles goed gelukkig, mooi kloppend hartje en 1 kindje ipv de vierling die ik in mijn droom zag een paar weekjes terug. Wel paar dagen achteruit gezet, heb ticket direct maar ff aangepast, maar kan nog veranderen weet ik. Over twee weken weer een echo.
BP van harte gefeliciteerd met de geboorte van Charlie!!!! Hadassa ONWIJS gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! En Seth: nog een klein tijdje en dan ben je ook 'verlost'. Zet 'm op!
Hé Zij,,jij hier ! Hadassa, gefeliciteerd met het kloppend hartje! Lekker hoor over twee weekjes weer een echo. Vanwaar deze vroege echo overigens? Is dat omdat jij in de mmm zit?
Hè @Zij... Thxs! Ben er ook erg blij mee! Maranka, ja ik zit in de mmm, deze keer erg kort gelukkig. Maar ivm mijn twee sectio's en mijn diabetes, blijf ik onder controle van de gynaecoloog en krijg ik elke keer een echo om de groei van de baby goed in de gaten te houden. Bij beide kindjes die ik al heb mogen krijgen, een vroegtijdige inleiding (36 en 37 weken) wat uitmondde in een sectio. Olliver en Sil, vandaag allebei anderhalf jaar oud! Wat gaat dat snel zeg, en wat een lekker ventje is het geworden, zo'n dikke kleine grote ondeugende kwajongen... En dat guitige koppie wat hij er dan bij kan trekken... Heerlijk haha.. Vanmorgen klom hij ff lekker bij me op schoot, ff heerlijk tegen me aan liggen. Zijn van die super geniet momenten hè, hij is dar vaak te druk voor om dat te doen. Maar nu wel ff... Echt heerlijk genieten dan. Eergisteren is hij van de trap af gevallen, van boven naar beneden. Ohh wat schrok ik, maar bleef rustig en na eerste snelle inspectie hem opgepakt en bij me gehouden, had hij een dikke tand door de lip, een buil op zijn voorhoofd en op zijn hoofdje een soort van schaafwond. Echt sneu hoor.... Maar ook dan is bij mama zijn het beste medicijn. Gaat nu gelukkig goed met hem en hij lijkt er geen last van te hebben.
*kijk ik hier.. is er niets gepost.. kijk ik niet... dan wel... zie dit nu pas, na mail*.... Gefeliciteerd met je goede echo!!!! Tja.. soms begrijp je er niets van met de metingen van de echo's.... Nu las ik laatst ergens (geen idee of het waar is) dat het "hetzelfde groeien tot 14 weken" ook weer achterhaald is, dat er wel degelijk verschil in schijnt te zitten..... hahaha nee alles rustig.... nouja wel soms buikpijntjes, ongipijntjes, maar niets betekends... zal wel weer centimeters aan het smokkelen zijn ofzo.... Verder krijg ik heel veel data opgelegd, wanneer ik wel en juist niet mag.... VOOR vandaag mocht ik niet, vanwege voetbal... morgen mag ik dan wel weer van man, maar van vk niet (hebben ze inval) en volgende week niet van chef man, vanwege drukte en veel zieken.... kindjes kijken er wel naar uit... al moest ik gisteren heel hard lachen toen ik naar de wc ging en dat oudste zoon riep: "nee, niet poepen, dalijk valt de baby eruit".... o trouwens...mn dreumes is van de week een zowat halve voortand kwijtgeraakt door de lompigheid van peuter... hij lag op zn buik op de grond (doet ie wel meer.. gaat ie opeens liggen) maar zij dook er bovenop... ik hoorde een klap *niet normaal* en dacht eerst dat hij zn hoofd had gestoten, maar ik zag niets.. totdat ik een beetje bloed uit zn mond zag komen... ben me rot geschrokken.... kon hij gelijk donderdag naar tandarts... gelukkig liet hij het kijken wel toe, tandarts heeft er trouwens niets aan gedaan.. We moeten het wel in de gaten houden.
Die had ik dan weer niet zien aankomen.... Dankje wel!!! leuk je te horen... al wil ik wel meer horen: "hoe gaat het met jullie?"..... je staat (zoals je wellicht weet) nog steeds op mn "te doen lijstje"..... wilde je mailen.... maarja zoals zo veel dingen (nu)... is alles; "morgen".... of "later"....
tjeetje dan sta je ook te trillen zeg..!!!! oudste heeft het 2x gehad... een keer zag ik hem gaan, maar kon ik niets doen.... Gelukkig gaat het goed met oliver.... en is hij "goed weg gekomen".... vind dit trouwens toch ook zo'n enge leeftijd... dreumes klimt elke keer de ladder op van de halfhoogslaper.... pfffff..... oja en heb ik ook een peuter die leuk de traphekjes openmaakt... en ze dan niet dicht maakt...
Wat een hartverzakkende verhalen hier zeg. Ik moet er echt niet aan denken als Jen van de trap zou vallen. Fijn dat het goed is afgelopen met Olliver's val en dat hij er weinig last van lijkt te hebben. Hadassa: gefeliciteerd met de goede echo! Hopelijk volgen er nog veel meer goede echo's. Had je gedroomd dat je zwanger was van een vierling?? Dan was het vast even een spannend moment bij de echo. Cerberus: oh oh, die peuter van jou! Traphekjes niet dichtdoen, bovenop je dreumes springen! Ik snap werkelijk niet hoe je het doet met zoveel kids zo kort op elkaar. Hoe hou je ze in het "gareel"? Ik vind het al zo lastig met 1 dreumes en een baby. Ik probeer me in te leven, maar volgens mij is het nog vele malen pittiger dan waarvan ik me een voorstelling kan maken. ZijvandeHoek! Dankjewel! Hoe gaat het met jou? Maranka: en met jou? Hier gaat het op dit moment wel goed. Na een fantastische eerste week, begon Charlie steeds meer te huilen. Soms hele dagen. We probeerden alles om haar te troosten, maar alleen aan de borst werd ze stil. Dus ik heb een aantal dagen zo'n beetje de hele dag geclusterd... Kwam nergens meer aan toe. Was blij dat Jen 2 van deze dagen op de opvang zat.. Inmiddels hebben we een bezoek aan de huisarts erop zitten en gisteren inloopspreekuur CB. Ik was ervan overtuigd dat ze weinig tot niks was aangekomen (laatste dagen kraamweek was ze ook niet gegroeid). Ze zag er ook zo slecht uit. En dat ze dus huilde van de honger. Maar ze blijkt wel aangekomen, dus het huilen is iets anders. Waarschijnlijk nu zelfs van oververmoeidheid... Ik heb maandag een afspraak bij een osteopaat en verder gaan we met meer regelmaat en evt. inbakeren de cirkel doorbreken. Ik hoor haar weer, ga dr even heen.
babyproject Succes met het huilen..... ikzelf heb nogal wat meegemaakt wat dat betreft met dochter... (reflux) en ook met jongste met de R&R regels... met kookwekker en al.... frusterend als ze blijven huilen en je kan niets.... Bij jongste adviseerde ze trouwens al ipv het echte inbakeren met een dun slaapzakje in bed te leggen (met lange mouwen) en dan de armpjes naast het lichaam.... de kookwekker en R&R regels heb ik op geven moment gedeeltelijk weggegooid want mijnheer begon af te vallen door alles.... hij was gewoon een veel vreter... (is ook wel te zien...) en mamahanger (nog..) o trouwens dreumes kan iets nieuws, deuren open maken... moet soms nog wennen dat hij wat sneller is met die dingen vanwege zn lengte...
Hier gaat het wel goed hoor. Deuren openen, dát doet Sil al een hele tijd. Huilen, Mees was ook een huilbaby, pffff heftig hoor. Ik hoop voor je dat het niet maanden gaat duren. Trap vallen: Pffff verschrikkelijk zeg. Fijn dat het mee is gevallen. Sil is gisteren van de één na laatste trap tree gevallen, maar met zijn oog kas en jukbeen op de plavuizen gevallen. Echt een harde bonk was het. Huilen heel erg harde en lang huilen. Hij werd er ook duf van en is toen gaan slapen. Dát vond ik wel eng, dus ben er bij gebleven. Hij heeft een rood/blauwe jukbeen en oogkas (de zijnkant). Later op de dag had meneer alweer praatjes hoor! Ook wilde doen (hij worstelt graag) en ook met zijn pijnlijke plek, dus dat zit wel snor. Het is ook nog steeds een knuffel kont en dat vind ik heerlijk. Oja, Sil zijn 4 hoektanden zijn sinds 8 maart allen door! Tegelijk dus. En dat is ook weer fijn, want dan is de druk eraf én kan ik iets meer slapen 's nachts. We hebben een bakfiets voor de boys (tja allemaal oud nieuws voor jou Maranka) en dat is best zwaar fietsen, maar ik én de jongens vinden het erg leuk. Verder ... over 2 maanden weer naar de koeien boerderij én hoop Maranka+ te ontmoeten . Mees staat heeft zijn JA voor de kleuterschool gekregen. Nu Sil nog voor de peuter speelzaal, maar dat hoor ik in juni pas Sil kan niet wachten voordat hij mag. Als ik Mees weg breng, dan gaat Sil direct naar binnen en gaat aan tafel zitten met de andere kindjes en gaat puzzelen. Of hij rent naar de glijbaan en maakt een buiksprong. Sil zit nog steeds boven het gemiddelde qua groei, maar het staat nu even 'stil' of het gaat gewoon niet meer zo hard. Hij heeft nu maat 90/98 en Mees 104. Niet ver van elkaar vandaag dus. Sil begint ook steeds meer woordjes te zeggen en gaat zinnetjes maken van twee woorden. Erg leuk dus. Oja, 1 maart is Mees in zijn half hoogslaper gaan slapen en dat gaat heel goed. Hij is heel heel trots. Alleen hier dus ook een dreumes die de trap maar al te graag beklimt en dát is wel link ja. Over een paar maanden mag Sil in de junior bed gaan slapen, waar Mees in heeft geslapen. Of onder de hoogslaper of ernaast, wat hij wilt. Nou dat was het wel weer even! Groets aan ieder
Kiezen, Sil heeft zijn kiezen allemaal al. En met 24+ maanden krijgen ze de laatste 4 kiezen, dus dat komt nog. Voor de rest is het compleet, dus inderdaad rust. Sil speelt al veel met 3+ jarig speelgoed en dat gaat goed. Maar boeken ... die sloopt hij stuk voor stuk helaas. Met mij ... gaat het gewoon goed, weet niet wat ik daarover moet vertellen. Ben inmiddels bijna 23kg afgevallen en hoop dat het snel nog minder word. Zoals BP al aan heeft gegeven is het best al zwaar met twee kindjes, laat staan 4 Gelukkig is Sil nu op een leeftijd dat het iets makkelijker wordt met beide mannen. Hij zit nu trouwens tegenover me met zijn donker bruine ogen en wat is hij een boef joh. Een leuk, maar echt wel een meer boef dan Mees al was. En hij wilde inderdaad ook al niet mee terug van de psz vandaag, maar dat lukt nu ook weer beter. Je kan bij ons al heel snel inschrijven en ja omdat Mees er al zit, krijgt Sil wel voorrang. Toch heb ik graag een bevestiging in mijn handen Sil staat ook al ingeschreven op de kleuterschool. Dát kan al vanaf 0 jaar Ik hoop dat we dan al verhuisd zijn, maar ja ... dat gaat niet zomaar, dus dan is dit in ieder geval al gebeurd. Zo! Ik ga ff spelen met de mannen.
Pff, heb amper mijn handen vrij hier. Ben benieuwd of de osteopaat iets kan vinden. Zo niet, wordt het inbakeren en/of dragen... Ik heb ontdekt dat ze wel blijft slapen zolang ik haar maar vast heb. Gisteravond heeft ze zo non stop 3 uur geslapen op m'n schoot. Maar zodra ik haar wegleg, is het binnen 5 tot 20 min. huilen.. Zij: leuk om meer van je te lezen. Ook jij hebt het er maar druk mee, merk ik. .... En toen werd ik weer geroepen... Ik heb nu geen tijd meer, ik probeer het vanavond nog een keer.
Geef jij nu borstvoeding??? hier hingen ze allemaal savonds constant aan borst/ op schoot... en hoefde ik ze ook niet neer te leggen..... clusteren van 19.00-23.00 uur.... ongeveer.. tja hier ook moeilijke slapers gehad...overdag/savonds.. alleen bij mama... jongste sliep natuurlijk pas met 8 maanden door... hoop voor je dat je oplossing vindt.... bij veel werkt het inbakeren echt wel... maarja ook kwestie van doorbijten.. en ze zeggen wel eens "een tweede laat je makkelijker huilen"... nou hier ook niet hoor... xxx