Met het verhaal van je vader Maranka, heb ik ook een traan gelaten. Ik vind het heel erg voor jullie en je vader. Zo'n gevecht leveren en dan toch ... het is en blijft gewoon oneerlijk. Warme knuffel van mij voor jullie.
Ehm ... Mees is ziek. Dat wisten we al, dat kan je echt duidelijk aan zijn gezicht zien. Daarnet zat hij in de keuken samen met Sil. Sil gebiologeerd op een vlinder op een stokkie, die in onze agave gestoken stond. Hij was een kwartier zoet. Mees zat plots flink over te geven. Hij wilde al niet eten vanmorgen én wilde wel thee, dat zijn ook tekens. Nou ja, we gaan het allemaal weer zien deze week. Zoals ik al dacht ... korte nachten
pff zij hoop dat t nog een beetje meevalt en zo weer over is! hier ook een korte nacht, aaron heeft van 12 tot half 4 gejankt... geen idee waarom, misschien door de meds in de avond? ga vanaaf de helft geven, kijken of t dan beter gaat.. pfff ben kapot joh en heb nog een lange dag te gaan!
Hebben jullie dat ook, dat er een deel van 'vrienden' erin eens niet meer tussen staan? Ben er een paar kwijt zeg maar
Pffffff wat is het hot hot hot Ik ben wel een zon mens maar temperaturen van rond de 30 zijn niet aan mij besteed Ik zit dan ook vol smart op het noodweer te wachten @zij hmm ik zou het niet weten, ik kijk er normaal eigenlijk niet naar maar was jou dus wel opeens kwijt Heftige foto's van Sil ... Respect voor jullie, wat een moeilijke tijd zeg! @ Trish kan me voorstellen dat je kapot bent! Ik hoop dat je vanmiddag nog even lekker wat hebt kunnen slapen. @ all Izzy is nog steeds toos tandloos .. wanneer kregen jullie kindjes hun eerste tandjes. Sepp was 8 maanden en een week, izzy is zaterdag 9 maanden maar volgens mij zit er ook nog niks aan te komen .. ben benieuwd.. wel probeert ze driftig te tijgeren .. helaas voor haar gaat ze alleen maar achteruit en zijwaarts dus steeds verder van het begeerde speeltje af wat dus erg frustrerend is natuurlijk hahahaha (voor mama dan wel grappig ) Fijne avond
Hoi Sepp, Dat tijgeren en vooruit gaan komt wel hoor. Elke kindje doet het weer anders. Sil gaat hier steeds sneller vooruit, maar ja hij staat ook al lange tijden aan de tafel, is net alsof hij aan de bar staat en hij zet kleine stapjes en het liefst met één hand iets vast i.p.v. twee. Zo geen tandjes. Is ook geen ramp, al snap ik wel dat je erop zit te wachten. Je gaat ze eruit kijken zeg maar, tenminste dat deed ik. Mees kreeg zijn eerste tandje met 8 of 9 maanden geloof ik. Sil met 7 maanden en dan vier in één maand. Ik zie er al een tijdje een paar zitten en denk telkens dat ze gaan komen. Sil kwijlt er ook lekker op los, maar toch komt er maar niets. Ach, geduld hebben dus. Je zal zien dat hij ineens vier tanden erbij heeft. Zal mij niets verbazen. Hot hot: Zij kan er ook niet zo goed tegen. Gisteren heb ik het huis dicht gehouden zeg maar en het huis was lekker koel, behalve vannacht dan. Wij slapen op zolder, nou dan weet je het wel. Vandaag was het best bewolkt, maar het was heter dan gisteren. Heftige foto's van Sil. Tja, het valt nog mee, maar wij kijken er al wat langer tegenaan he. Als ik zo jullie reacties hoor, gaat mijn gevoel terug naar de eerste dagen dat wij wisten dat hij geopereerd zou gaan worden aan zijn hoofdje. En dan maar wachten. Nou ... dan knijp je 'm wel hoor. En dan komen de traantjes wel weer los. We zijn blij dat het achter de rug is en dat het zo goed gaat. Én wat wij daar allemaal wel niet hebben gezien, mogen wij onze handen dicht knijpen hoor! Foto's: Ik maak elke dag best veel foto's en verwerk ze ook elke avond in de mappen. Het kost best veel tijd en het zijn er ook zooooo veel. Wat een leuke foto's hebben we joh. Én ik heb nog steeds geen tijd gehad om ECHT aan de albums te beginnen voor Sil. Wacht tot mijn ouders uit Zweden terug zijn en zij een weekend vrij hebben. Mijn vader is pas met pensioen, maar mijn moeder maakt nog vele weekenden werkdagen. Veel te veel, maar zij vindt de centjes ook wel leuk. Enfin ik wacht even af en dan ... kan ik keihard als de zodemieter aan het werk. .... Alsof ik niet genoeg gedaan en te doen heb. Tssss
- Sammie... kunnen wij jou in de gaten houden... veel leuker.. en je zus natuurlijk ook... -Maranka de rol is heel anders partner of vader.... het is een beiden heftig.. Zelfbescherming.... tja inderdaad denk dat het een overlevingstechniek is... en dat gaat door... hier belde ik in paniek de spoedarts op.... terwijl mn vriend dus thuis gekomen was om te overlijden... hoezo "struisvogel"....?? het echte verdriet kwam pas toen de arts bevestigde dat hij was overleden.... net alsof je op het moment wachtte dat"ie weer op zou staan".... en tot dat moment... had je elke keer de hoop op een "wonder"... het is goed dat je vader gewoon zo lang mogelijk zijn dingen blijft doen....!! Gisteren te horen gekregen dat een goede vriend van ons.. (wel in de 70)opgegeven is.... ook door die rotziekte... - mamavansepp... hahaha ik mail de datum wel... blaas; voelt nog steeds niet 100%, ondanks dat de kuur nu afgelopen is.... maarja moest sowieso na paar dagen laten checken... dus zie ik het dan wel weer.. zomerfestival... ik zag het staan toen we langs ahoy reden.. dacht.. "ohhhhh wat leuk"..... maarja misschien volgende keer... "handjes draaien....".... -Zijvandehoek hahahaha.... je hebt er geen reet aan hoor... maar het verhaal van dat slaap huilen is zoooooooooooo herkenbaar... ik moet zeggen dat ik dus niet anders weet.. ik heb gewoon moeilijke slapers!! dochter was altijd makkelijk, maar nu in deze fase dus ook niet... oudste zoon gaat gelukkig laatste tijd (behalve nu hij ziek is) dus goed slapen... jongste en dochter huilen in koor.... en houden elkaar wakker... maarja heb ik geluk dat ze niet op 1 kamer liggen...!!! tja... bij oudste heb ik vanalles geprobeerd.. maar helaas moet ik me aansluiten bij hijvandehoek... in sommige gevallen moet je het ze gewoon laten uitzoeken, want worden ze alleen maar bozer als je ze probeert te troosten en duurt het in slaap vallen nog langer... @ritueel hier: pyjama aan, tanden poetsen, boekje lezen.... in bed... dan knuffel, kus, boks, high five.. (bij dochter een doei, doei, doei), muziekje aan.... en zwaaien..... en owee als we iets vergeten.. dan moet alles overnieuw..... @Vrienden... geen idee.... @tandjes oudste was hier het traagst... kreeg met 8 maanden zn eerste tandje, MAAR hij had eerder zn gebit compleet dan zn zusje... kreeg ze daarna echt met "bosjes tegelijk"... en had minder last dan zusje jongste heeft er nu 6... @vooruit gaan hier echt een spurt gemaakt.... kruipt nu echt opeens heel de kamer rond,op handen en knieen... maakt stapjes aan de hand... dus dat kan ook heel snel gaan... van "bijna niets naar bijna alles".... -hier... oudste huilt nu elke keer van de jeuk.... smeer me een ongeluk... maar het helpt gewoon niet genoeg... slaapt dus ook niet lekker.... (en dan met die warmte) toch staat hij niet heel erg onder... gelukkig bij dochter zijn de plekjes weg getrokken, dus (nog?) geen waterpokken.... maarja die kans zit er dus dik in...
@zij Hoe is het nu met Mees? Al wat opgeknapt? En wat betreft slaapritueel. Ze gaan beide samen met papa in bad. Dan haal ik eerst Izzy eruit. Ik droog haar lekker af, klaad haar aan geef haar een flesje en dan gaat zij naar bed (ongeveer 19.00 uur) Dan hal ik sepp eruit. Die droog ik af en kleed ik aan, leg ik in bed en dan lezen we altijd nog een verhaaltje voor. Zo heeft hij nog even alleen aandacht en ligt hij dus om 19.30 in bed. Maar ze slapen dan hier niet op 1 kamer dat zal echt schelen denk ik... Toch denk ik ook even volhouden en doorbijten. Sepp heeft ook zo'n periode van krijsen gehad voor het slapen gaan maar wij kennen hem dan ook als het typetje aandacht vragen dus dat helpt wel in het kunnen laten krijsen zeg maar OH JA IZZY HEEFT VANDAAG VOOR HET EERST VOORUIT GETIJGERD zo leuk ze heeft een beetje een zeehonden slag zeg maar Ik doe mijn best om zo vaak mogelijk foto's te maken maar helaas ben ik hier niet al te best in @seth Waterpokken verschrikkelijk .. sepp heeft het vorig jaar gehad .. hijn krijste het uit van de jeuk .. het enige wat hielp was in een bad met havermout daarna insmeren met calendula en dan daarover heen menthol talk poeder wow wat een verlichting voor hem .. heb jij er al iets opgevonden? Blij te horen dat je blaas wat verbeterd is .. scheelt weer zeg... Moeilijke slaap kindjes heb jij zeg pff lijkt me erg zwaar! Bij dochter verder nog niks te ontdekken? @maranka Hoe is het daar meid? @trish Hoe is het nu met manlief? Verder hier een drukke dag gehad op mijn werk.. gelukkig morgen lekker thuis bij de kindjes morgen even Izzy in mijn paspoort erbij laten zetten want we gaan over 2.5 week heerlijk op vakantie naar Mallorca! Ik kan niet wachten Oh ja Zij hoe is het trouwens met de feestjes van je buren?
mama van Sepp.... hahahaha... tja ze moet natuurlijk wel achter dr vriend aan kunnen hobbelen.. Wat goed van haar...!! en nu gaat het zo hard hoor..!! Dochter had gisteren diarree.... en weinig eetlust.. had oudste zoon ook voordat de uitslag begon... (toeval??) ze hebben trouwens beiden heel erg lang geslapen voor hun doen.. 08.15 uur..en 08.30 uur... dus zit wel wat te broeiien (normaal 06.00-06.30 uur...) heb hier kidsclin speciaal voor pokjes.. ben hier gisteren naar gemeentehuis geweest... heb toch weer id genomen... heb begrepen dat kinderen vanaf volgend jaar eigen id moeten.. en dat het bijschrijven wordt (of inmiddels is?) afgeschaft... Was trouwens iemand met een kindje van 8 maanden en liet deze zo daar op de vloer kruipen... ok.. nu ben ik misschien wel moeilijk.... maar vond dat toch niet zo fris... waar iedereen loopt met de schoenen.. bleeh... Verder druk bezit met huwelijk regelen bij gemeente... heb gebruik gemaakt van een nieuw systeem.. (via digid), maar systeem werkt nog niet echt helemaal soepel.... zucht... heb trouwens gisteren jurk gekocht... hahahahaha.... geen maagdelijk wit...
(ex)Tempers... zouden jullie even naar mn kaartje willen kijken.... had vanochtend een eisymbool met persona....( nu had ik gisteren ook al twee gelijke strepen...maar leek net of ik de test te kort in de straal had gehouden.. ) maar vind het zo vreemd....... mn temp lijkt zo hoog om te springen.. Ben soms echt bang dat ik al in overgang ben.... gisteren had ik gewoon een zweetdruppel over mn wang lopen... heb ik nooit gehad.... bleehhhh.....
Hoi meiden, Seth ik schrijf je nog Sil zijn 5e tandje is toch zeker al twee dagen door YEAH. Op naar de volgende Hij is ONWIJS zoet en speelt op de grond. Straks Mees weer ophalen van de peuter speelzaal. Zijn laatste dag voor de zomervakantie.
pfff geen idee meid, misschien dat je ei er gewoon aan zit te komen, misschien is je basale temp nu gewoon wat hoger?
@zij gefelicteerd met Sil zijn 5e tandje Ik vind het altijd zo leuk staan tandjes @seth ook een prettig weekend! Enne wat voor soort jurk heb je uitgezocht? Op de een of andere manier zie ik jou niet echt in een soort assepoester jurk @all pfff ik ben kapot. Echt ik wil heus niet klagen over werken en een gezin want ik ben zelf weer aan het werk gegaan ( ik was er dan ook erruuuuuugggg aan toe zeg maar ) maar jeetje ik was even vergeten wat een gedoe dat is met je huishouden etc.. En dan te bedenken dat ik voor Izzy 4 dagen werkte en nu dus over ben naar 3 dagen en ik dus nu echt niet meer begrijp hoe ik dat ooit gedaan heb zeg maar ... Zitten hier ook werkende moeders? Hoe doen jullie dat met 2 kids en een huishouden etc.... ik loop echt met alles achter op het moment Nu heb ik ook sinds ruim een jaar een huis wat 2x zo groot is dus dat zal ook niet helpen .. nu dus maar besloten morgen de bovenverdiepingen te doen en zondag te benedenverdieping,.. in de hoop dat ik dan weer een beetje bij ben .. @maranka Hoe is het met je? @trish Hoe voel jij je? Hoe slaapt aaron?
Oei oei Mama van Sepp. Ik werk dus niet (noujaaaa, gemiddeld 96uur per week, maar niet buiten het huis en de uren worden meest besteed aan de kids. Ik zeg je dat ik ook lang geen tijd heb voor het huishouden. IK doe mijn best, maar als ik het dan opgeruimd heb, dan hebben zij alweer iets gedaan, waardoor ik weer opnieuw kan beginnen. Ik kom er gewoonweg NIET aan toe. Op zondag stuur ik Hijvandehoek naar beneden met de kids en dan ga ik de hele bovenboel doen en daarna de beneden boel. En dat is best een boel werk! Zweet mij peentjes. Ik moet meer en alles in een versnelling 4 doen en dan wil ik het wel netjes he! Pffff. Ja ik ben blij als de jongen speelgoed af zijn, maar zoals je zelf al begrijpt ... dat duurt nog even Ik heb mij er maar bij neer gelegd. En eh ... in wat voor kleding zie je mij dan als ik ga trouwen Oja, en klagen over werk en gezin .... NATUURLIJK mag dat. Als je het hier kwijt kan, geeft het jezelf én het gezin alleen maar weer ruimte. Van je af schrijven werkt heel goed, so go on girl Seth, ga je een beetje beter het weekend in. En hoe is het met de kidjes? Pfff beterschap hoor. Meiden ... ik ga weer hangen. Ik heb een lange drukke dag achter de rug en ben zoooooooo blij dat ik kan gaan zitten. Fijn weekend. Maranka, wil je nog even een hele dikke warme knuffel geven. Sterkte! xxx
breekt even in om babynieuws te brengen... Gisteren, 30 juni is onze kleine Mees geboren, hij weegt 4690 gram...en alles is super goed gegaan!
Marloes gefeliciteerd met jullie zoon Mees!!!! Seth, beterschap met de waterpokken. En heftig hoor jou verhaal van je overleden partner. Had er natuurlijk al wel wat van jou van gehoord. Maar nu je er ook je eigen ( paniek) gevoel bij beschrijft komt het veel dichter bij. Wat heb jij nu een aantal jaren laten toch een heel ander leven.. Agossie is Mees nog erg ziek Zij?? Lukt het een beetje met de nachten?? Hier ook nog steeds geen tandjes voor Jinte en ze wordt komende maandag 8 maandjes. Jasper zijn tandjes kwamen al met 6 maand door. Tijgeren doet ze nog niet. Ze is wel heel druk met omrollen en doet verwoede pogingen om te gaan zitten. Wat ik wel zie is dat ze haar knietjes onder haar buikje trekt met het rollen. Dus dat is wel de eerste stap naar tijgeten toch?? Had ik hier overigens niet verteld dat ik een midweekje weg was?? Wij waren een heerlijk midweekje in Brabant. Het was maandag ongelofelijk warm in de auto, maar de kids waren geweldig! Dinsdag lekker gezwommen. Woensdag een dagje Oosterhout.. en donderdag weer gezwommen. Verder lekker rustig aan gedaan. We hadden een superdeluxe huisje met een bad en stoomcabine. Heerlijk. Verder relaxed buiten gezeten, eindje gewandeld in het bos en een paar keer met Jasper naar de speeltuin waar hij geen genoeg van kon krijgen. Heerlijk dus! Allen lijken mijn kindjes elke keer weer verkouden terug te komen van dit soort uitjes. Jasper krijgt heel veel water binnen met het zwemmen zou het daarvan komen?? En Jinte was nog niet helemaal weer hersteld vanhaar verkoudheid..en is nu dus weer snotterig. Geukkig zit het wel los en loopt het er makkeijk uit. Wel jakkie, maar geeft haar wel meer lucht. Overigens gaan we komende week nog een midweekje weg. Mochten jullie me weer missen...Dit keer een midweekje Slagharen. Een huisje op het pretpark zelf. Jasper gaat het vast geweldig vinden. Wat weer een lieve, herkenbare en warme reacties... jullie zijn schatten! Ik ben denk ik weer een beetje bijgekomen van de ergste schrik... Ben wel druk aan het plannen maken om nog een aantal dingen te doen met mijn vader. Zo wil ik graag nog een dagje met hem naar Duitsland. Is echt iets wat we beiden graag doen. En verder heb ik hier een kadobon liggen voor een fotoshoot... Die wilde ik graag nog wat uitstellen tot Jinte goed zelfstandig kon zitten, maar daar gaan we nu maar niet op wachten. Ik wil heel graag een fotoshoot met ons gezinnetje, maar dus ook een paar foto's met mijn paps en de kids. Iets wat ik dus zo snel mogelijk wil regelen.....
Tja hier hetzelfde verhaal als zij van de hoek.... ik ben tig uren hier bezig... huishouden meestal sávonds... vaak sta ik sávonds de was te doen... en sochtens om 06.30 uur hem op te hangen.... etc. etc... mag misschien niet werken, maar overdag huishouden doen... is ook bijna geen mogelijkheid met 3 kids.... moet zeggen dat ik (bedoel het niet tegen jou hoor...) beetje simpel wordt van de opmerking: ja, maar jij werkt niet... Van de week kwam ik een buurvrouw tegen in het gemeentehuis... hadden we het over de lange wachttijden....(is hier altijd absurd) en zegt ze: "ja, maar jij werkt niet"... :x.... Nee... net of ik dan niets beters te doen heb, dan uur te wachten... huishouden...tja wat komt dat komt... en hier zie je het meestal toch niet meer wat er gedaan is.... ... @jurk zie je nog wel..
hier dus hetzelfde verhaal... en tja.. "erbij neerleggen"..... zoooooo moeilijk.... ... ik heb hierzelf ook de verwachting dat het net zo opgeruimd is... als toen ik nog geen kids had..... MAAR ach... de kindjes moeten ook kunnen spelen en leven.... mijn moeder kende mensen, waarbij de kindjes, in de keuken, staand aan het aanrecht hun boterham moesten eten... tja.. wel een opgeruimd en schoon huis.... maar zeg eens eerlijk... is toch geen leven... moet zeggen dat ik door het brengen/halen van zoon/dochter... ook maar smorgens 1 uur tijd heb om wat te doen... en smiddags 1 uur... @jurk... hahahaha..... geen idee.... nouja een mooie paarse jurk.... met zwarte stiksels...