Mijn zoontje van 9 weken heeft tot 7 weken volledig borstvoeding gehad. Daarna ben ik met 1 voeding per week gaan afbouwen en krijgt hij flesvoeding, friso h.a. Hij heeft vaker uit een flesje gedronken, met afgekolfde melk. Maar nu sinds ik heb afgebouwd, nu 4 x flesje en 2 x bv per dag drinkt hij een fles met zeer veel moeite leeg. Ik gebruik de dr. Brown fles met fase twee speen. Hij krijgt 150 +5 schepjes aangeboden, hij drinkt vaak max. 120 op en doet daar ook een half uur tot drie kwartier over. Hij geeft de indruk dat hij zich verslikt, schud met z'n hoofdje en jammert en huilt vaak bij het laatste beedje dat hij moet drinken. De eerste 100 cc gaan doorgaans wel goed. Ook valt hij soms (regelmatig) in slaap tijdens het drinken, waardoor hij niet meer zuigt. Ik heb een andere fles geprobeerd (difrax) en ook enkele andere speentjes. Niks helpt. Als het te snel gaat spuugt hij na de voeding veel uit. Als het te langzaam gaat valt hij tussendoor in slaap. Hij sabbelt veel op z'n handjes, waardoor ik de indruk heb dat hij nog honger heeft. Dit doet hij sinds twee weekjes, met soms een hard geluid. Is het wel de juiste voeding die ik gebruik? Of moet ik dikkere voeding gebruiken. Ik heb gekozen voor h.a. Omdat hij veel last van krampjes heeft en de huisarts dacht dat het wellicht met koemelk te maken zou kunnen hebben. Ik heb zelf de melk achterwege gelaten bij de borstvoeding. Met dikkere voeding ben ik bang dat hij moeite krijgt met poepen. Dat heeft hij ook al eerder gehad. Zijn er nog adviezen die ik zou kunnen uitproberen? Alvast bedankt, Louka
Hallo Louka, Gezien de klachten zou ik willen adviseren om via het CB een verwijzing naar een kinderarts te krijgen. Wellicht reflux, deze klachten kunnen daar aan gerelateerd worden. Je zou johannesbroodpitmeel kunnen toe voegen en de voeding iets dikker te maken. Veelal hebben kindjes daar geen last van, er zijn altijd uitzonderingen. Ook dit is goed om even met de arts te bespreken. Hopelijk gaat het snel beter. Groeten Femke