Aarrhhgg super verkouden!

Discussion in 'Gezondheid' started by Blue Water, Feb 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blue Water

Blue Water Actief lid

Nov 20, 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kon niet uitblijven helaas.
    Middelste dochter was een paar weken terug ziek.
    Koorts en onwijs verkouden.
    Afgelopen week werd de oudste ziek met jawel,koorts,erge keelpijn en onwijs verkouden.
    De jongste alleen verkouden maar gelukkig niet ziek verder.
    En nu.... Nu ben ik aan de beurt.
    Niet dat ik een verkoudheid nou oh zo erg vind maar ik voel mij wel belabberd zeg!
    Gisteren even de huisarts gebeld met de vraag wat ik zou mogen gebruiken ivm zwangerschap.
    Vrij weinig dus....
    Eventueel zoutoplossing maar als ik dat in mijn neus druppel of spuit dan krijg ik,stom genoeg,een mega kokhalsreflex.
    Dus die gebruik ik niet meer want steeds dat kokhalzen voelt niet bepaald prettig.
    Enige wat ik mag doen om het te verlichten (de verstopte neus) is stomen.
    Werkt gelukkig goed maar zodra ik uitgestoomd ben dan zit echt binnen 5 minuten mijn neus weer pot dicht.
    Ik eet me bijna misselijk aan dropjes die de keelpijn wat verzachten,voor eventjes..
    Ik mag 4 paracetamol per dag maar liever niet dan wel zeg maar dus ook die pak ik echt alleen wanneer ik mij zo belabberd voel en/of mega hoofdpijn heb door de verkoudheid.
    Nu dus de vraag....
    Wat doen/deden jullie bij een flinke verkoudheid in de zwangerschap en wat hielp bij jullie goed?
    Ik loop hier nu bijna een week mee en niks helpt echt.
    En in de nacht is het helemaal ellendig want zodra ik lig komt er druk in de holte's en moet ik met mijn mond open ademen en als ik iets niet goed kan is dat het ;)
    Ik adem altijd door mijn neus maar ja,die is nu even gesloten zeg maar ;)
    Ui naast het bed heb ik ook al gedaan,en behalve dat de slaapkamer (schijnbaar) naar ui ruikt,wat ik niet ruik nu haha,doet het ook niks.
    Als ik niet zwanger ben dan weet ik precies wat mij helpt om het wat te verlichten maar ja,nu mag ik natuurlijk niet zomaar alles gebruiken.
    Wie heeft DE gouden tip?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Vanmorgen zelf nog bij de huisarts geweest en die zei dat je best een paar dagen normale neusspray mag gebruiken, al is het maar om te kunnen slapen!

Ik heb zelf de kinderdosis, maar wel echte neusspray. Maximaal 5 dagen gebruiken!

3. Blue Water

Blue Water Actief lid

Nov 20, 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    De assistente die ik gisteren aan de lijn had zei dat ik zoutoplossing voor baby's mocht gebruiken.
    Maar als ik dat in mijn neus spuit begin ik meteen te kokhalzen.
    Kan straks nog wel even bij de apotheek vragen wat verder nog mag.
    Langzaam word ik toch wel een beetje kriegel van het gesnotter,hoofdpijn,dikke waterige ogen,keelpijn etc... haha
    Mag je trouwens honing als ze zwanger bent?
    Ik weet dat baby's dit het 1e jaar niet mogen maar mag je het als zwangere wel gebruiken?
    Mijn 4e zwangerschap en ik weet het niet eens haha.
    Want dan zou ik in ieder geval thee met honing kunnen drinken voor mijn keel en gehoest.

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    je zou vapo rubs kunnen gebruiken en dat op je borst smeren voordat je gaat slapen
    en wellicht een ecalyptus douchegel (bv kneipp) gebruiken in de douche of het badproduct voor in bad? Daarnaast zorgen dat je hals gebied warm blijft (in huis ook een sjaal dragen etc) zodat het niet erger kan worden.
    Ik heb er op moment ook erg veel last van, heel vervelend, de tissuebox is mn grote vriend!

5. monifique

monifique Bekend lid

Sep 14, 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook verschrikkelijk verkouden!

Ik gebruik overdag Nisyleen neusspray van VSM. Moet je eerlijk zeggen dat het je neus niet openmaakt, maar het verlicht wel. Voor overdag vind ik dat ok.

Voorhet slapen gaan gebruik ik ook de kinderspray van Otrivin. Dat is 0,5 ipv 1,0 xylometazoline. Dus die gebruik ik 1x per dag.. Heb een week lang wakker gelegen met droge mond, kon echt niet slapen, dus dan maar dit....
    Vannacht heerlijk geslapen, en overdag is het goed te doen met VSM en af en toe stomen.

Honing mag trouwens gewoon.

6. Mama91012

Mama91012 Lid

Jul 20, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al 2 weken verkouden. Ik gebruik ' s avonds de normale neusspray, maar dan de kindervariant (0,5). Goede nachtrust doet wonderen.... Mocht zowel van de ha als de vk.
    Succes!

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb ook de kindervariant gehaald. Ik kon ook echt niet meer slapen. Alleen overdag niks gebruikt en savonds en snachts wel. En idd stomen, wat langer onder een hete douche met sterke douchegel.
    Het is echt irritant, hier net een keelontsteking achter de rug brrr, sterkte.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Oh ja en wel proberen te sprayen met zoutoplossing, anders krijg je last van holteontstekingen. Ook niet echt leuk.

9. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

drink 3x per dag een mok met heet water, halve citroen in uitpersen en een eetlepel honing erin. doet wonderen en de smaak wen je aan! :)

Share This Page