Van andere draagmoeders kreeg ik de tip om voor de conceptie kennis te maken met de verloskundige die tzt de bevalling zou begeleiden. Niet alle verloskundigen zouden een draagmoederbevalling zondermeer willen begeleiden. Is dat zo? Het lijkt me zo overdreven en ik neem aan dat die mensen het ook al druk genoeg hebben? Uiteindelijk maakt het voor de medische veiligheid van moeder en kind niet echt uit hoe het kindje is ontstaan, toch? Wat vinden jullie? Ik heb al begrepen dat sommige praktijken speciale wensouderspreekuren hebben, voor mensen die zwanger willen raken, maar dat heeft "mijn" praktijk niet.
Hoi Anique, in principe zou elke verloskundige die ervoor geschoold is een kinder/ouderwensconsult kunnen geven. Het is misschien toch wel een idee om het te doen, want dan kun je van tevoren zaken bespreken als wensen t.a.v. de controles en begeleiding daarin en speciale ideeën die jullie met zijn allen rond draagmoederschap en de bevalling hebben en wat de verloskundige er nog extra in kan betekenen voor jullie. Ik zou het in ieder geval best fijn vinden om jullie van tevoren al eens te zien. En tijd hebben we er zeker voor, we vinden dit soort dingen juist heel nuttig. Dus denk er nog maar eens over na, want het is niet gek om te doen. Groetjes Brigitte
Nou, dat stelt in ieder geval al een beetje gerust. Dan denk ik dat we dat toch maar moeten gaan doen. Dank je!