Hey meiden, ik ben 13 weken zwanger en ik heb blaasontsteking. Nou heb ik van de huisarts furabid gekregen. Ik heb de eerste pil net op en ging Google op de ervaringen en ben me letterlijk te pletter geschrokken.. hele enge en veel bijwerkingen.. ik ben dus nu opzoek naar positieve verhalen want ik vind het ineens heel eng. Heb jij wel eens furabid antibiotica geslikt? Wat waren jou ervaringen?
Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap 2x achter elkaar furabid gekregen. Totaal geen last van bijwerkingen.
Ik niet maar mijn dochter wel en zij had geen bijwerkingen. Het enige probleem wat ze ervaarde was dat het slikken van de capsules zo moeizaam ging. Ik zou wel doorgaan met de kuur want een blaasontsteking moet je niet verwaarlozen.
Niet helemaal ter geruststelling: ik krijg er een allergische reactie op. Maar, het is echt letterlijk het eerste middel dat voorgeschreven wordt bij blaasontsteking. Soms kennen artsen het alleen als Nitrofurantoïne. Maar als ze vragen "Furabit?" en ik zeg "eerste middel bij blaasontsteking" dan weten ze allemaal waar het over gaat. Dus zou me er niet te druk om maken, dit wordt volgens mij echt aan de lopende band door huisartsen uitgeschreven.
Bedenk ook dat iedereen die die kuur zonder problemen slikt (en dat is 95% van de gebruikers), dat niet op internet zet. Furabid/Nitrofurantoïne is veilig en al tientallenjaren de eerste keus AB bij urineweginfecties. De kans op bijwerkingen is klein, de kans op ernstige bijwerkingen nog vele malen kleiner.
Ik heb een aantal keer furabid gehad, ook tijdens de zwangerschap. Nergens last van. Furabid is het eerste gekozen middel tijdens de zwangerschap omdat het minimaal de placenta passeert.