Bubbelbad?

Discussion in 'Zwangerschap' started by CreaLinda, May 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik hoorde vandaag van een (ook zwangere) collega dat je de eerste vijftien weken niet in een bubbelbad mag ivm bacteriën.

Volgende week staat een weekje Landal gepland. Dus nu vraag ik me af in hoeverre ik niet mag relaxen in een bubbelbad. Wie weet het?

Linda

2. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    volgens mij heeft het niks te maken met bacterien maar met de warmte van het bubbelbad!Hierdoor kun e zelf minder zuurstof naar binnen krijgen wat niet goed isde eerste weken! Zelfde effect als een sauna.
    Dit is mijn vermoeden100% weet ik het niet.

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Ik heb me ook laten "wijsmaken"dat een bubbelbad en sauna niet mag door de warmte die zou niet goed zijn.

Ik zou het zelf ook wel eens zeker willen weten wij gaan in sept een week weg en wil dan ook wel lekker bubbelen :D :D :D

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Heb het volgende even opgezocht:

Dompel- en bubbelbad
    Je kunt het saunabezoek tot het einde van je zwangerschap volhouden. De laatste vier à zes weken is het wel aan te raden niet meer in het bubbelbad te gaan en ook het dompelbad over te slaan. Dit heeft te maken met het feit dat je in die laatste weken al enige ontsluiting zou kunnen hebben en de kans op infectie hierdoor toeneemt. Neem dus liever een koude douche.

Ik zou het voor de zekerheid toch even navragen bij je vk. :)

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

zowel sauna als een heet bad kun je gewoon blijven doen als je dit gewend bent. oftewel je lichaam.

als je dit niet vaak doet dan wordt het inderdaad afgeraden omdat je lichaam te warm kan worden waardoor er een koortstoestand kan ontstaan.

6. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou ik lig niet elke week in een bubbelbad, maar ik douche toch wel zo ongelooflijk heet, dat ik niet geloof dat een bubbelbad daaraan kan tippen.

Ik had aan de vk die de echo maakte verteld dat we gingen en of ik dan in de wildwaterbaan mag (als die er is). Zij zei dat ik alles mag doen.
    Ik neem aan dat ze het wel gezegd zou hebben als ik niet in een bubbelbad mag toch?

Als het niet gaat ben ik er snel genoeg weer uit.

Linda

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik deed aan zwangerschapszwemmen en daar was het water ook heel erg warm en daarna ging ik ook weleens in de bubbelbad.

Mijn vk zei dat ik het alleen niet de laatste 4 weken mocht doen ivm ontsluiting en bacteries van het water.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Zoals hier boven al gezegd: bubbelbad wordt pas afgeraden aan het einde van je zwangerschap en niet aan het begin. Heeft inderdaad te maken met bacterien die vaak in een bubbelbad zitten. Mocht je dan ongemerkt al wat ontsluiting hebben, dan is dat een risico dat je liever wilt vermijden. Maar in jouw fase van je zwangerschap kun je heerlijk genieten hoor!

Share This Page