Toxoplasmose in berenhap?

Discussion in 'Gezondheid' started by cowie, Mar 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet als zwangere toch overal bij stilstaan... nam net een berenhap mee naar huis van de snackkraam en toen ik hem zat op te peuzelen viel het me op dat hij niet bruin was van binnen, maar roze/rood. En ik had hem al bijna op! Ik heb het hele internet afgestruind om informatie hierover te vinden, maar er is niks. Alleen een document over een bepaald type berenhap waarop staat: bruin van buiten, roze/rood van binnen...! :( Zou je met een berenhap ook risico lopen op toxoplasmose, kan die ongaar zijn? Ik heb de snackkraam nog gebeld en de man zei, het kan niet, want ik krijg ze voorgekookt/gebakken binnen, ze zijn dus gaar. En kan het zijn dat hij ze in het vet te kort of te koud heeft verhit? Maak me een beetje zorgen.

2. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik vermoed ook dat ze gewoon gaar zijn. En ik zou proberen niet zo veel te stressen, want mochten ze niet gaar zijn is de kans zo iniminimaal!

3. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dat helpt! :)

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Dat vlees hoort zo'n kleur te hebben hoor! Ik heb nog nooit een berehap gehad met bruin/grijs vlees van binnen en ik eet ze graag, dus geen zorgen maken! ;)

5. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) Haha! Pffieuw... opluchting! Dacht dat ze soms of juist altijd ook bruin waren.. hij smaakte ook wel goed. Maar ik was niet zeker... nu wel gerustgesteld!! Dank jullie!

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Volgens mij zijn t ook kant en klare voorgegaarde gehaktballen die in plakken geneden worden met ui ertussen, teminste bij ons iig

Share This Page